سه شنبه 16 مهر 1392-23:48

تغییرات فرهنگی در راه است/ آجدانی به ارشاد می رود؟

همسویی آجدانی با سیاست ها و گفتمان های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از یکسو و کارنامه فرهنگی و رسانه ای او از سوی دیگر، شاید از مهمترین دلایل توجه بسیاری از نگاه ها به سوی او برای نشستن بر صندلی مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.


مازندنومه: در حالی که آهنگ تغییرات و تحولات مدیریتی استان مازندران از سوی استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران در روزهای آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت و در روزهای پیش رو از بین اسفندیار عشوری و بهزاد پورمحمد یک نفر به معاونت عمرانی استاندار منصوب می شود، باخبر شدیم تغییر و تحول مدیریتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز که از اهمیت فراوانی به ویژه برای اهالی قلم و مطبوعات و فرهنگ و هنر مازندران برخوردار است، جدی شده است.

در چنین شرایطی و در حالی که از دلاور بزرگ نیا چهره نام آشنا و محبوب فرهنگی مازندران به عنوان گزینه اصلی و جدی مطلوب برای مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران یاد می شود، در میان گزینه هایی که با درجات متفاوتی از اهمیت برای بر عهده گرفتن سکانداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نام آنها شنیده می شود، لطف الله آجدانی نام آشنا ترین آنهاست.

شنیده های ما حاکی است که  آجدانی -مدرس دانشگاه و تاریخ پژوه و روزنامه نگار نام آشنای مازندرانی-  با بیش از دو دهه سوابق گسترده و مستمر در حوزه کتاب و مطبوعات و رسانه های کشوری، گزینه اصلی و جدی برای برعهده گرفتن مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است.

 آجدانی که در آستانه 50 سالگی قرار دارد، انتشار بیش از 400 مقاله و چندین کتاب  مهم و مرجع در حوزه تاریخ و فرهنگ  ایران زمین و کسب چندین عنوان نخست و برتر،نیز برگزیده  بهترین نویسنده مقالات در جشنواره های  کشوری و بین المللی مطبوعات و هم چنین برگزیده کتاب سال را در کارنامه فرهنگی و مطبوعاتی خود دارد.

او مورد حمایت بسیاری از شخصیت های فرهنگی، علمی، سیاسی، فرهنگی و رسانه ای استان مازندران برای هدایت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران است.

لطف الله آجدانی را به ویژه با مناظره های زنده تلویزیونی متعدد و مهمش در رسانه ملی با بعضی از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و سیاسی کشور از جمله مناظره معروف با دکتر غلامعلی حداد عادل، بسیاری از مردم و به ویژه اهالی فرهنگ و سیاست در ایران و حتی خارج از کشور می شناسند.

رویکرد فکری، فرهنگی و سیاسی اعتدالی لطف الله آجدانی در کشور از او چهره مطلوب و محبوبی را برای بسیاری از علاقه مندان به تحولات و اصلاحات مدیریتی اعتدال گرایانه در حوزه فرهنگ و هنر و مطبوعات و رسانه در مازندران ترسیم کرده است.

همسویی آجدانی با سیاست ها و گفتمان های دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه از یکسو و کارنامه فرهنگی و رسانه ای او از سوی دیگر، شاید از مهمترین دلایل توجه بسیاری از نگاه ها به سوی او برای نشستن بر صندلی مدیرکلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

  آجدانی که  از نزدیکترین چهره های فرهنگی و سیاسی مازندران به ربیع فلاح  -نخستین استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران- به شمار می آید، تنها گزینه مورد حمایت یکی از مهمترین تشکل های سیاسی اصلاح طلبان مازندران و نیز کانون تدبیر و امید مازندران و ستادهای پیشین دکتر روحانی در استان مازندران برای سکانداری فرهنگ و هنر مازندران است.

 شنیده ها از منابع خبری آگاه حاکیست از آنجایی که پیشتر آجدانی به احترام دلاور بزرگ نیا از عدم تمایل خود برای حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خبر داده بود، اینک و پس از عدم تمایل بزرگ نیا برای حضور در مجموعه ارشاد و احتمال حضورش در مجموعه میراث استان، گروهی از شخصیت ها و تشکل های مختلف فرهنگی، هنری و مطبوعاتی مازندران، جهت حضور و پذیرش این مسوولیت، در حال گردآوری امضا و آماده کردن تومار حمایت از آجدانی و ارایه به استاندار مازندران برای تسهیل و تسریع پیگیری ها و هماهنگی های اداری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حضور او در مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هستند. خبرهای جدیدتر را در این زمینه متعاقبا در مازندنومه خواهید خواند.