يکشنبه 28 مهر 1392-22:17

زنده باد یادها

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از چهارمين گردهمائي دبيران و دانش آموزان دبيرستان ملي دانش بابل


مازندنومه، دکتر سیف الرضا شهابی: پنج شنبه شب گذشته چهارمين گردهمائي دبيران و دانش آموزان دبيرستان ملي دانش در دانشگاه فرهنگيان بابل برگزارشد.

دبيرستان ملي دانش درسال 1345 تاسيس شد و ده سال فعاليت داشت که در سال 1355 بنا به دستور دولت وقت و به دليل تعطيلي مدارس ملي، از ادامه فعاليت باز ايستاد.


درسال 1389 اولين گردهمائي دبيران و دانش آموزان تشكيل شد و ازهمه دبيران و دانش آموزاني كه در قيد حيات بودند و در داخل كشور اقامت داشتند، دعوت به عمل آمد كه گزارش آن در همان زمان در "مازندنومه "منعكس شد.

به دنبال نظر سنجي كه در اولين گردهمائي به عمل آمد، اكثر مدعوین راغب بودندكه اين مراسم هرسال، يكبار برگزارشود.

ازآن سال به بعد این برنامه هرسال برگزارمي شود و تاثير اين گردهمائي به حدي است كه در مراسم امسال تعدادي از دانش آموزان كه درخارج ازكشور زندگي مي كنند، فقط به منظور شركت در این برنامه از اروپا به ايران آمدند.

 يكي از این افراد دخترش را كه مادرش آلماني و متولد آلمان است و در آن كشور زندگي مي كند و با زبان فارسي آشنائي چنداني ندارد، براي اولين بار به همراه خودش به ايران آورد تا از نزديك هم مراسم را ببيند و هم با دبيران و همكلاسي هاي پدرش آشنا شود.

بعضی از دانش اموزان خارج نشین كه تصميم داشتند امسال در برنامه شركت كنند و موفق نشدند درشب مراسم از فرانسه، سوئد و... خود را به ایران برسانند،با دبير گردهمائي تماس گرفتند و حضور غير فيزيكي شان را اعلام و آرزو كردند در سال آينده توفيق شركت در گردهمائي را داشته باشند.

مجري برنامه "هرمز شجاعي مهر" - از دانش آموزان دبيرستان دانش- بود. در این مراسم بعد از تلاوت آياتي از قران مجيد و نواختن سرود جمهوري اسلامي، مهندس اسماعيل قاسمي -مدير دبيرستان كه 80 بهار از زندگيش را پشت سر نهاده- پشت تريبون قرارگرفت و به حضارخيرمقدم گفت و اظهار اميدواري كرد كه هرسال اين مراسم برپا باشد.

در ادامه دكتر سيف الرضا شهابي -دبير گردهمائي- به ايراد سخنراني پرداخت و گزارشي از فعاليت هاي هيات برگزاركننده ارایه داد.

او انتشار كتابي به نام "يادگاران دبيرستان دانش "را كه حاوي عكس و مشخصات اكثر دبيران و دانش آموزان اين دبيرستان است را از دستاوردهاي اين گردهمائي ها دانست.

در ادامه گروه موسيقي "بيداد"قطعاتي از موسيقي ایرانی را اجرا كرد و بعد از آن آقاي علي فهام -ناظم دبيرستان دانش- بخشي از تاريخ بابل از زماني كه مامطير ناميده مي شد تا امروز شرح داد.

بعداز این سخنراني، مهدي فلاح كه از خوشنويسان وخوانندگان بابلي مقيم تهران و ازشاگردان استاد شجريان است، برنامه موسيقي اجرا كرد.

سپس نوبت به بيان خاطرات حاضران شد و دبيران و دانش آموزاني كه خاطرات شيرينی از دوران دانش آموزي در دبيرستان دانش داشتند،خاطره های خود را بيان كردند و سپس "سام ناطقي" آواز خواند.

گفتنی است دراين مراسم به سه نفر از افرادي كه غير بابلي هستند و دوران دبيرستان را در اين دبيرستان گذراندند و درحال حاضر هم در بابل اقامت ندارند، ولی در هرچهار دوره درگردهمائي شركت كردند، هدايائي تقديم شد.

پايان بخش مراسم صرف شام بود كه با هزينه شخصي شركت كنندگان تامين شد.