يکشنبه 28 مهر 1392-23:15

دو روز با کلیا

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از مراحل آماده سازی نخستین جشنواره بومی کلیا در قائم شهر/


مازندنومه: در آستانه آغاز برداشت نیشکر در روستاهای قائم شهر، نخستین جشنواره بومی کلیا روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته در پارک ولیعصر این شهر برگزار می شود.

به گزارش مازندنومه، پس از پایان فراز و نشیب هایی که در چند روز گذشته این جشنواره دچار آن شد، این روزها گروه های مختلف در محل پارک شهر، مشغول آماده سازی امکانات و غرفه ها و دکور جشنواره هستند.

رضا رحیمی -دبیر جشنواره کلیا- گفت: قرار است ده غرفه برای این جشنواره ایجاد شود که شامل سه غرفه نیشکر، کرچال و بافتنی ها،نیز غرفه های آهنگری، جارو بافی، ماکت کلیا سر، خانه سرای مازندرانی، عکس، آشپزی بومی با تنور محلی، دیگ نیشکر پزی، بندبازی و کاکرون و...خواهد بود.

وی افزود: در این جشنواره برنامه های متنوع فرهنگی همراه با اعلام نتایج مسابقات نقاشی و عکاسی اجرا و از نیشکرکار هنرمند -مصیب مسیب یعقوبی ریکنده ای- تجلیل می شود.

رحیمی تصریح کرد:در جشنواره کلیا گروه های کایر( به سرپرستی سید جمال محمدی و با حضور نورالله علیزاده و سید کمال محمدی در بخش موسیقی مازندران؛ گیلان: علیرضا شیروانی؛ خراسان{کرمانجی}: خسرو نصرتی و لرستان و کردستان: زمان) نیز گروه  ابوالحسن خوشرو و سید پرویز سیادشتی موسیقی خواهند نواخت و گروه زندگی سوادکوه هم برنامه های آیینی و نمابش های محلی اجرا خواهد کرد.

به گزارش مازندنومه امروز حسینی-شهردار جدید قائم شهر- به همراه رضا رحیمی -دبیر جشنواره- و اعضای دبیر خانه از روند کار بازدید کردند.

گفتنی است برگزاری این جشنواره باعث اختصاص بودجه برای بازسازی پارک و رسیدگی به وضعیت چمن، سرویس بهداشتی، بتون محوطه و روشنایی شد.

خاطرنشان می کنیم ساعت شروع جشن سه شنبه از ساعت 18 و چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 18 است و مردم هم با باقلای پخته،آش محلی و ساقه ی نیشکر پذیرایی خواهند شد.

عکس های بیشتر از مراحل آماده سازی جشنواره کلیا: