پنجشنبه 2 آبان 1392-22:57

تیرماسیزده شو در آمل/ استاندار مهمان ويژه است

ربیع فلاح مهمان وي‍‍‍‍‍ژه جشن تيرماه سيزده شو و روز ملي مازندران در آمل/جشن تیرماسیزده شو، در روز چهارشنبه هشتم آبان 1392 با حضور اهالي فرهنگ و هنر در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آمل برگزار می شود.


مازندنومه: مشاور فرهنگي و رسانه اي استاندار مازندران گفت: براي بزرگداشت روز 12 آبان  سالروز جشن تيرما سيزده شو كه از مناسبت هاي كهن و تاريخي مازندران و زادروز آرش كمانگير قهرمان اسطوره اي آملي در اساطير ايراني است، نيز14  آبان سالروز بيعت رسمي مردم مازندران با علويان كه روز ملي مازندران نام گرفته است، مراسمی در آمل برگزار می شود.

لطف الله آجدانی افزود: این جشن باشکوه در روز چهارشنبه هشتم آبان 1392 با حضور اهالي فرهنگ و هنر در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر- خاستگاه و زادگاه آرش كمانگير و پايتخت نخستين حكومت شيعي در ايران - برگزار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهميت اين دو جشن ملي و مذهبي براي مردم مازندران و در راستاي تفكر و سياست هاي فرهنگ دوستانه و هنرپرورانه استاندار در ضرورت حمايت از فرهنگ و هنر در مازندران، دكتر ربيع فلاح  و عليرضا يونسي -معاون سياسي و امنيتي استاندار- مهمانان وي‍ژه اين مراسم خواهند بود.‍