يکشنبه 5 آبان 1392-23:14

شهرداری در رکود/ رییس شورا: دو دستگی نداریم

گزارش جلسه شورای شهر ساری/ شهرداری ساری با تراز مالی منفی 14 میلیارد تومانی مواجه است/جذب نیرو در شهرداری سلیقه‌ای است/ماهانه سه و نیم میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: دهمین جلسه عادی شورای شهر ساری امروز در حالی برگزار شد که در جلسه‌ای غیر علنی، مسعود مدینه به عنوان نائب رئیس شورا انتخاب و سید مهدی احمدی هم جایگزین میرصالح صالح‌نیا شد.

 اگرچه در خارج از شورای شهر ساری، صحبت‌هایی مبنی بر دو دستگی در شورا وجود دارد اما جمال باقری در ابتدای جلسه علنی امروز، این مسئله را منکر شد.

 رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه فضای همدلی در شورا حاکم است، گفت: تضارب آرا و بحث و گفت‌و گو در همه پارلمان‌ها وجود دارد.

 وی همچنین اظهار داشت: شهرداری ساری با تراز مالی منفی 14 میلیارد تومانی مواجه است.

باقری از استاندار مازندران و معاونان او خواست که تکلیف مصوبات هیئت دولت (دولت قبلی) را مشخص کنند.

وی افزود: اگرچه دولت عوض شده اما تکلیف این مصوبه‌ها باید مشخص شود.

*جذب نیرو در شهرداری سلیقه‌ای است

 علی‌اکبر ذلیکانی در این جلسه، جذب نیرو را در شهرداری سلیقه‌ای و بر اساس روابط، عنوان کرد و اظهار داشت: اگر قرار است با مجوز استانداری، نیرو جذب شود این حق باید برای همه مردم وجود داشته باشد.

 عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه وضعیت موجود در جذب نیرو باید اصلاح شود، تصریح کرد: اینکه جوان تحصیل‌کرده‌ای با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، چون کسی را ندارد بی‌کار باشد و افراد غیر متخصص در واحدهای شهرداری مشغول به کار باشند، رفتار پسندیده‌ای نیست.

 وی با بیان اینکه در مقابل این وضعیت، سکوت نمی‌کنم، یادآور شد: در صحن شورا اسامی را عنوان می‌کنم و به رسانه‌ها می‌گویم.

* تغییرات مدیریتی سریع تر صورت گیرد

 دیگر عضو شورای شهر ساری در سخنانی اظهار داشت: وجود سازمان‌های تابعه شهرداری به این خاطر است که کار تخصصی انجام گیرد، اما هیچ‌یک از نیروهای سازمان‌های شهرداری از نیروهای متخصص نیستند و رشته‌های تحصیلی آنها هیچ ارتباطی با موضوع سازمان ندارد.

محمد جعفری با اشاره به اینکه ماهانه سه و نیم میلیارد تومان حقوق کارکنان شهرداری پرداخت می‌شود، تصریح کرد: نیروها باید ساماندهی و بازنگری شوند.

وی با بیان اینکه ماندن یا رفتن یک مدیر در شهرداری، از مسائلی است که در شهرداری ساری با آن مواجه هستیم، افزود: این مسئله انگیزه را از بین برده و آفتی برای بحث مدیریتی شده است.

 وی یادآور شد: اگر قرار است تغییرات مدیریتی صورت گیرد، این کار هرچه سریع‌تر انجام شود تا کارها در ریل حرکتی قرار گیرد.

 عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه درآمدزایی و بودجه از بزرگ‌ترین مشکلات در شهرداری ساری و همه شهرداری‌ها است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شهرداری ساری در درآمد پایدار باید مشخص شود.

وی ادامه داد: در این زمینه باید آینده پژوهی صورت گیرد تا با تراز منفی 14 میلیارد تومانی بودجه در شش ماه اول سال، دیگر مواجه نباشیم.

*چرا فضا را گل و بلبلی نشان دهیم؟

 فرامرز نقیبی در این جلسه اظهار داشت: دوستان، این اندازه اصرار نکنید که اختلافی در شورا وجود ندارد، اصحاب رسانه افراد باهوشی هستند و فکر می‌کنند حتما خبرهایی وجود دارد.

 این عضو شورا افزود: اگر بتوانیم شهرداری را از بن‌بست و رکود خارج کنیم یعنی وحدت داریم در غیر این صورت چرا فضا را گل و بلبلی نشان دهیم؟

 وی ادامه داد: بودجه شهرداری بر اساس درصد درآمدی، هزینه شود.

 نقیبی همچنین در واکنش به سخنان جعفری مبنی بر وضعیت مدیران شهرداری در سراب ماندن یا رفتن، اظهار داشت: آنهایی که مدیر هستند وظیفه دارند، چشمشان کور باید تا روز آخر کار کنند نه اینکه چون صدایی شنیده‌اند که قرار است تغییر کنند، کار را رها کنند.

 وی با بیان اینکه پروژه‌های مازندران در آستانه تعطیلی قرار دارند، افزود: احمدی‌نژاد مثل برق و باد پروژه تصویب کرد اما کاری انجام نشد.

*شهرداری دچار رکود فعالیت است

سید مهدی احمدی در سخنانی اظهار داشت: در حفظ مصالح شهر، با کسی تعارف ندارم.

عضو جدید شورای شهر ساری، یادآور شد: شهرداری دچار رکود فعالیت است و درخواست جلسه غیرعلنی دارم تا تمام دغدغه‌ها را روی میز بریزیم، موانع را بررسی کنیم و راه‌کار بدهیم.

* تصمیم اثرگذاری برای شهر نگرفته‌ایم

عضو دیگر شورای شهر ساری گفت: بیان مشکلات، اتفاق خاصی به وجود نمی‌آورد.

رضا پیوندی با اشاره به اینکه با بیان مشکلات می‌توان یک مجله نوشت، افزود: اگر 2 هفته به من فرصت دهید کتاب هم تحویل می‌دهم.

 وی با بیان اینکه در 50 روز کاری شورا، هیچ اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: تصمیم اثرگذاری برای شهر نگرفته‌ایم.

 محمدحسن محمدی کیادهی هم به عنوان نماینده شهردار ساری در شورا، اظهار داشت: نظام پاسخگویی در شهرداری ساری در گذشته در حد صفر بود.

وی افزود: اگرچه حجازی از دوستان ما است اما در و پیکر شهرداری در گرفتن نیرو، در دوره حجازی باز شد.