سه شنبه 7 آبان 1392-0:36

عدالت در بودجه استان/نوبخت:مازندرانی ها بافرهنگ و پرتلاش هستند

در نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران و استاندار با معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری چه گذشت؟/


مازندنومه، خبر ارسالی دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران: نشست مشترک مجمع نمایندگان مازندران، استاندار و معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری پیرامون بودجه سال 93 در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

 در این نشست که جمعی از نمایندگان استان مازندران، معاونان و کارشناسان معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و استاندار مازندران در آن حضور داشتند، مهم ترین مباحث مربوط به پروژه ها و طرح های عمرانی استان مازندران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قاسم احمدی لاشکی -دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران- در این خصوص گفت: این نشست با هدف پشتیبانی از بودجه سال 93 استان مازندران در لایحه سالانه بودجه تشکیل شد.

 وی افزود: در این نشست مقرر شد برای زهکشی اراضی کشاورزی ردیف مستقلی منظور شود تا موجبات تولید بیشتر محصول فراهم آید.

این نماینده مجلس در ادامه اجرایی شدن تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل را از نکات دیگر مهم جلسه عنوان کرد و گفت: در این نشست استفاده از طرح های فاینانس برای تکمیل پروژه های عمرانی، زمینه سازی برای مشارکت بخش خصوصی خارجی در طرح های کلان استان، تکمیل طرح های راه و کمربندی شهرها در استان های گلستان، گیلان و مازندران مورد توجه واقع شد.

 همچنین بحث جمعیت شناور که در ایام نوروز، فصل تابستان و مناسبت ها به استان مازندران سفر می کنند به عنوان یک آیتم در بودجه سالانه استان درخواست شد.


قاسم احمدی لاشکی نماینده "نوشهر، چالوس و کلاردشت"  خاطر نشان ساخت: طرح جامع سیلاب و آبخیزداری در شهرهای بهشهر، نکا و نوشهر به منظور مدیریت و مهار سیلاب ها از دیگر مباحث این نشست بود.

وی تصریح کرد: در ادامه نشست موضوع درآمدزایی و اتخاذ تمهیداتی برای اخذ عوارض مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مقرر شد کارگروهی مشترک بین استانداری مازندران و معاونت نظارت راهبردی، سازوکارهای قانونی و اجرایی این طرح را بررسی کند.

 احمدی لاشکی یادآور شد: در ادامه جلسه مقرر شد در بودجه سال 93 اعتبارات مناسبی برای تکمیل 10 بیمارستان نیمه کاره استان مازندران تخصیص یابد و همچنین تکمیل سد و بندهای مهار آب از سرشاخه های رودخانه های منتهی به دریا مورد توجه قرار گیرد.  

  دبیر مجمع نمایندان مازندران با اعلام اینکه نشست های مشترک بین مجمع نمایندگان، استانداری مازندران و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای پیگیری طرح های کلان استان مازندران در دستور کار است، اضافه کرد: در بودجه سال 93 توجه خاصی به مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی خواهد شد و بر همین اساس به زودی 26 میلیارد تومان برای تکمیل دو نیروگاه زباله سوز ساری و نوشهر اختصاص خواهد یافت.

 خاطرنشان می کنیم از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، مشارکت بخش خصوصی خارجی در طرح متروی تهران- شمال بود که به طور جدی مورد تأکید نمایندگان استان مازندران قرار گرفت.

 همچنین توجه ویژه به تقویت شهرک های صنعتی و تخصیص اعتبارات لازم برای آماده سازی شهرک ها از جمله نکات مهم نشست بود.

 لازم به ذکر است در این نشست دکتر محمدباقر نوبخت -سخنگوی دولت و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری- تأکید کرد: این معاونت تلاش خواهد نمود عدالت در تخصیص بودجه درباره استان مازندران لحاظ شود.

 وی همچنین تصریح کرد: مردم استان مازندران مردمی سختکوش، بافرهنگ و پرتلاش هستند که شایسته خدمت و توجه بیشتر دولت می باشند.

نوبخت تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام را از اولویت های دولت برشمرد و ابراز امیدواری کرد: با مدیریت مقامات اجرایی و پیگیری نمایندگان استان شاهد رشد و شکوفایی این استان مهم کشور باشیم.