دوشنبه 20 آبان 1392-0:12

گشایش نگارخانه خیام در بابل

در مراسم گشایش نگارخانه خیام که هنرمند برجسته معاصر -آیدین آغداشلو- هم حضور داشت، تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه مندان هنر گردآمده بودند/آیدین آغداشلو در خصوص ستایش هنر ، زبان جهانی آن و مفاهیم بصری مشترک در جهان معاصر سخن گفت.+عکس


مازندنومه: چندی پپیش مراسم گشایش نگارخانه خیام، با عنوان « در ستایش هنر » در بابل برگزار شد.

در این مراسم که هنرمند برجسته معاصر -آیدین آغداشلو- هم حضور داشت، تعداد زیادی از هنرمندان و علاقه مندان هنر گردآمده بودند.

نگارخانه خیام که محیطی مناسب برای برپایی نمایشگاه های هنری حرفه ای پدید آورده، در اولین نمایشگاه خود ، از 26 هنرمند نقاش و مجسمه ساز برای نمایش آثار دعوت به عمل آورد که اغلب آثار در برگیرنده آثاری با مضامین رئالیسم اجتماعی، اکسپرسیونیسم، سمبولیسم و آبستره است.

آیدین آغداشلو که میهمان ویژه این مراسم بود در خصوص ستایش هنر ، زبان جهانی آن و مفاهیم بصری مشترک در جهان معاصر سخن گفت.

مهدی شهابی -مدیر این نگارخانه- هدف از گشایش گالری خود را آشنایی بيشتر مردم‌ با آثار هنرهاي‌ تجسمي‌ معاصر، اشاعه‌ ارزش هاي‌ فرهنگي‌ و هنري‌، كمك‌ به‌ عرضه‌ و فروش آثار هنري‌ هنرمندان ‌و ايجاد انگيزه‌ براي‌ رشد و اعتلاي‌ هنرهاي‌ تجسمي‌ بیان کرد.

گفتنی است این نمایشگاه تا تاریخ 30 آبان ماه در نگارخانه خیام به نشانی بابل، خیابان شریعتی، خ گل،  گل4 همه روزه از ساعت 15 تا 20 پذیرای علاقه مندان است.