جمعه 8 آذر 1392-21:26

وقتی متخصص قلب و عروق هم در دام سارقان اینترنتی افتاد!

در گفت و گو با مال باختگان اینترنتی مطرح شد:هشت صبح فردا وقتی به بانک رفتم موجوی حسابم خالی شده بود. با دوستم تماس گرفتم و موضوع را به او گفتم که نه تها پولی به حساب واریز نشده بلکه موجودی من را هم برداشت کرده‌اند.


مازندنومه، کلثوم فلاحی:  اواخر هفته گذشته پلیس فتای مازندران، بزرگترین باند سارقان اینترنتی کشور را دستگیر کرد.

 در جریان این پرونده 20 متهم بازداشت شدند که در این میان، شش نفر زن بودند و در روند این سرقت اینترنتی، بیش از 80 پرونده تشکیل شده است.

در میان مالباختگان از کارگر وجود دارد تا استاد دانشگاه و متخصص قلب و عروق.

جعفر - ی ـیکی از مالباختگان است که 19 میلیون و 200 هزار تومان از حساب بانکی او کلاهبرداری شده است.

این مالباخته، به ما توضیح داد که چگونه این مبلغ از حساب او کسر شده است.

 جعفر جوان است و در میدان تره‌بار فعالیت می‌کند و به قول معروف، بچه کف بازار است. می گوید: پیامکی به دستم رسید که برنده یک میلیون و 500 هزار تومان شده‌ام. بعد از اینکه شماره 16 رقمی کارت و رمز دوم را از من درخواست کردند و من هم این اطلاعات را در اختیار آنها قرار دادم، برداشت از حساب من رو شروع کردند که این برداشت‌ها با پیامک توسط سیستم بانکی به من اطلاع داده می‌شد.

ابتدا 2 میلیون تومان و سپس 17 میلیون و 200 هزار تومان دیگر برداشت کردند. بعد به پلیس فتا مراجعه کردم و آنها هم خیلی زحمت کشیدند و الان مجرم‌ها را دستگیر کرده‌اند. در این مدت، خیلی بر من سخت گذشت.

محمد. الف ـ فرهنگی بازنشسته است که از حساب او سه میلیون و 500 هزار تومان، سرقت شده است.

جریان مال باختن او، کمی متفاوت است. خودش موضوع را این گونه تعریف کرد: برای یکی از دوستانم پیامکی ارسال شده بود مبنی بر اینکه در مسابقه‌ای برنده شده است و می‌خواهند 2 میلیون تومان پول به حسابش واریز کنند.

دوستم کارت عابربانک نداشت، من و چند نفر دیگر در جمعی بودیم که این دوستم آمد و جریان را برای ما تعریف کرد؛ در آن جمع سه نفر، کارت‌های خود را به او دادند تا بتواند جایزه خود را دریافت کند.

بعد از مدتی برگشت و گفت که نمی‌توانند پول را به این حساب‌ها بریزند، آنجا بود که گفتم می‌تواند از کارت من استفاده کند.

با دوستم به سمت عابربانک رفتیم، موجودی حسابم را گرفت که 2 میلیون و 200 هزار تومان بود. بعد با کسانی که می‌خواستند به حساب پول بریزند تماس گرفت، آنها از پشت تلفن دستور می‌دادند و دوستم اجرا می‌کرد، چند مرحله کار انجام داد و سپس به او گفتند تا هشت صبح روز بعد، نباید از این کارت استفاده شود چراکه ممکن است بسوزد.

هشت صبح فردا وقتی به بانک رفتم موجوی حسابم خالی شده بود. با دوستم تماس گرفتم و موضوع را به او گفتم که نه تها پولی به حساب واریز نشده بلکه موجودی من را هم برداشت کرده‌اند.

همه این اتفاق‌ها در 16 خرداد ماه امسال افتاد. دوستم گفت حتما با آنها تماس می‌گیرد و دلیل کار را می‌پرسد اما جواب تلفن او را نمی‌دادند.

 در آن ایام به دلیل اینکه درگیر انتخابات بودم به فکرم هم نرسید که به بانک مراجعه کنم و جلوی برداشت از حساب را بگیرم، این مدت گذشت تا در 31 خرداد، حقوق و یارانه با هم واریز شد و آن را هم از حسابم برداشت کردند، بعد از آن بود که به پلیس فتا مراجعه کردم.

کلاهبرداری و سرقت دیگر مدرن شده است و شگردها هم جدید؛ اگر به روز نباشیم و ساده اندیش باشیم، مثل این دو مالبخته و آن متخصص قلب و عروق در دام می افتیم.