يکشنبه 10 آذر 1392-23:5

برگشت چند نفر از دولت گذشته، آسمان را به زمين نمي آورد

پاسخ یک نامه/ دخالت پنهان و آشکار زیادی خواهان در عزل و نصب ها شرایط را بهتر از این نمی کند که دلخواه ما باشد/استاندار هم در حدی ظرفیت دارند، شاید دلایلی دارند که شنیدنش خالی از لطف نباشد. قضاوت ما زودهنگام و تنها به قاضی رفتن است


مازندنومه: در پاسخ به برخی موارد گفته شده در نامه سرگشاده سردبیر مازندنومه به استاندار مازندران، مطلبی را یکی از کاربران برای ما ارسال کرده که بدون کم و کاست در زیر پخش می کنیم. البته می توانیم توضیحی بر این نوشته نیز بنویسیم که به وقت دیگر موکول می کنیم تا نقد و نگاه ما این روزها مورد سوءاستفاده برخی رسانه های جنجال دوست قرار نگیرد

برادرگرامی جناب آقای صادقی، مدیر مسئول سایت مازند نومه؛

 ازخیس شدنت ما هم خیس عرق شدیم. درد نامه ات را كه برگرفته از تعهد به وظایف رسانه ایت می باشد را می شناسيم.اما چه کنیم که باید بیشتر از اینها خویشتندار باشیم.

 هدف ما و شما حفظ دست آورد انتخابات 24 خرداد است که در راسش رئیس جمهوری با تدبیر و پرامید نشسته است و برای حل مشکلات عظیمی که از دولت قبلی به ارث برد با امیدواری تمام می گوید: « من سپیده را می بینم »، تمام مشکلات را یکی پس ازدیگری حل می کنیم به شرطی که صبر و ظفر در کنار هم باشند، تمام قفل ها را باز می کنیم به شرطی که حوصله و استقامت به خرج دهیم.

قلم بي پرواي شما زود هنگام به پرواز درآمد، نباید به این زودی قضاوت کنیم وتوقع داشته باشیم همه چیز به مراد باش. آن قدرهم مایوس کننده نیست که به این زودی صبرما را سر ببرد.

مقایسه کنید مشکلات استان را با کشور، قطعآ به همان میزان سهم ناکارآمدی قسمت استان ما هم شد که دکتر فلاح باید به دوش بکشد.

تصورکنید استاندار در چه شرایط استان را تحویل گرفت، نرخ بیکاری دو رقمی، رشد اقتصادی منفي، تورم 40درصدی و چپ و راست مانع تراشی زیادي خواهان که تا دیروز برای حفظ منافع شان در زیر بیرق احمدی نژادي ها سینه می زدند و امروز رنگ عوض کردند و با قسم و آیه که ما نبودیم؛ طوری ظاهر خود را نشان مي دهند که دل هرانسانی به رحم مي آيد. بماند، بنده خدا استاندار با اين طينت پاك كه همه را مثل خودش مي بيند ايشان هم یک انسان مثل من و شماست.

ایشان هم مانند هرکسی دیگر شاید تحت تاثیرحرف های آنان قرار و تصمیمی اشتباه بگیرد، اما دال بر کاری عمدي و یا انحراف از مسیر اعتدال دولت تدبیر و امید نیست.

جای ایشان باید باشیم تا بدانیم چرا چنین تصمیمی گرفته شد. درست نیست درچنین شرایطی بهانه به دست بد خواهان بدهیم.

 به یاد بیاوریم در مدت هشت سال چه برسراستان مازندران آوردند. تلف کردن یک ونیم هزارمیلیارد اعتبار در بنگاه های زودبازده، دریغ از تامین ده هزار شغل پایدار، وصدها پروژه نیمه تمام که بیش ازده سال اعتبارعمرانی را پیشخور کرده است.

 در چنین شرایطی حال استاندار هم بهتر از حال مانیست. دخالت پنهان و آشکار زیادی خواهان در عزل و نصب ها شرایط را بهتر از این نمی کند که دلخواه ما باشد.

 ایشان هم در حدی ظرفیت دارند، شاید دلایلی دارند که شنیدنش خالی از لطف نباشد. قضاوت ما زودهنگام و تنها به قاضی رفتن است .

 درد دل استاندار را بشنوید، سپس قضاوت کنید، شاید دلایل منطقی داشته باشند. ایشان مدیرانی که از دولت قبلی ارتقا يافتند را با به کارگیری نیروهی فعال ستاد دکتر روحانی در مجموعه خود جبران خواهند داد.

  البته حد و مرز حمایت ما و شما برمبنای اهداف جریان فکری و خط اعتدال دولت تدبير و امید است اما برگشت چند نفر از دولت قبلی آسمان را به زمين نمي آورد ، بلکه با جذب این گونه افراد بر دایره خودی ها افزوده می شود.

 صد البته اقای استاندار فرصت  لازم را برای نيروهاي خودي فراهم میکند . همانطوریکه با انتخاب مظفری این کار را شروع کرد .

در دولت تدبیر و امید ماه عسلی وجود ندارد و همه مديران از همان روز اول آماده پذیرش انتقاد هستند و این را به فال نیک می گیريم که فضا را به گونه ای باز نمودند که انتقاد از خودی ها شروع شود.

 ما نبايد به زودی ناامید شویم و باید به استاندار فرصت بدهیم تا بازنگری در برنامه هایش داشته باشد سپس دست به قلم ببریم.

  البته تذکر شما از سر دل سوزی و نگرانی از آینده ايشان است. اما این کا را می شد به صورت حضوری انجام داد، اگر نتیجه نمی گرفتید دست به قلم مي برديد.

 با این گونه قلم زدن دل بعضی ها را خوشحال مي كنيم و ساز و دهل  به دست شان می دهیم که برطبل بکوبند و بگویند چه زود به هم افتادند.