سه شنبه 12 آذر 1392-23:51

خود تجلیلی!

گزارش یک تجلیل/رسانه‌های مکتوب و مجازی استان که با مشقت فراوان به انعکاس اخبار کنگره ابن شهرآشوب به ویژه در روز نخست برگزاری، پرداخته بودند باز هم دیده نشدند+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: برای پوشش برنامه تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره ابن‌شهرآشوب به بیت آیت‌الله طبرسی رفتم.

در بدو ورودم به این مراسم، با برخورد تند مسئول روابط عمومی ارشاد مازندران مواجه شدم که گفت: رسانه‌ها به این نشست دعوت نیستند.

 البته ما از جانب خانه مطبوعات به این نشست دعوت شده بودیم و عادت نداریم بدون دعوت جایی برویم.

اگرچه این مسئول گفته بود که رسانه‌ها به این نشست دعوت نیستند، اما دقایقی بعد دوربین صدا و سیما از راه رسید؛ شاید صدا و سیما نام دیگری دارد و یا شاید رسانه نیست و ما نمی‌دانیم!

مدیرکل ارشاد مازندران گزارشی تکراری از روند برگزاری کنگره خواند که حدود 30 دقیقه طول کشید.

 

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی گفت: رسانه‌ها 2500 خبر از کنگره ابن‌شهرآشوب مخابره کردند.

 با وجود بزرگی این رقم اما رسانه‌ای را برای تجلیل دعوت نکرده بودند.

 استاندار مازندران هم دقایق کوتاهی صحبت کرد. ربیع فلاح افزود: هر قولی را که درباره بودجه این کنگره دادیم، عمل می‌کنیم.

 سپس نوبت به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان رسید. آیت‌الله نورالله طبرسی گفت: انجام کار فرهنگی سخت است چراکه در این عرصه با خواص مواجه هستیم.

 وی با بیان اینکه اینها هرکدام ایرادگیر هستند و برای خود بحث و گفت‌و گو دارند، ادامه داد: عاملان کار فرهنگی با قلم سر و کار دارند و در این فضا ابراز وجود کردن، کار سختی است.

طبرسی با اشاره به اینکه هرکاری درباره ابن‌شهرآشوب انجام دهیم اگر با نیت پاک باشد ذخیره آخرت است، یادآور شد: کار علمی و فرهنگی، کار بی‌درد سری است که برکات زیادی دارد.

در آخر این نشست، نوبت به تجلیل رسید و مسئولان عزیز باز هم با نادیده گرفتن رسانه، از خودشان تجلیل کردند.

 البته افرادی هم از جمله اعضای علمی کنگره، به درستی تجلیل شدند،ولی از نگاه برخی مسئولان، رسانه فقط به وقت کار، به کار می‌آید و در دیگر اوقات محلی برای توجه نیست.

رسانه‌های مکتوب و مجازی استان که با مشقت فراوان به انعکاس اخبار کنگره به ویژه در روز نخست برگزاری، پرداخته بودند باز هم دیده نشدند.

 در روز نخست برگزاری کنگره ابتدا موبایل‌های مان را از ما گرفتند و بعد دیدیم که اینترنت و تلفن ثابت محل برگزاری کنگره هم قطع است.

بخش اعظم اطلاع‌رسانی روز نخست کنگره را مدیون مدیر خانه مطبوعات مازندران -حسین مرتضوی- هستیم که با تلفن همراه خود در محوطه برگزاری کنگره ایستاده بود و برای خواندن خبر، از تلفن همراه او استفاده می‌کردیم.

 عادت کرده‌ایم که وقتی نامی از رسانه می‌آید به معنای قابی است که نمایش می‌دهد، پس باید تجلیل شود. ما رسانه نیستیم و همانطور که همیشه می‌گوییم مسئولان عاشق قاب جادویی، فقط تلویزیون را رسانه می‌دانند و قابل تقدیر.

 ما عادت کرده‌ایم مانند آن کودک یتیمی هستیم که به دست دیگران نگاه می‌کند. البته ما کار خود را انجام می‌دهیم و همه این بی‌مهری‌ها اصحاب رسانه را از ادامه راه دلسرد نمی‌کند.