جمعه 22 آذر 1392-14:7

«فرزندان»تدوین شد

تدوین فیلم سینمایی «فرزندان» به كارگرداني ياسر طالبي و تهيه كنندگي ميترا روحي منش به پایان رسید/70 درصد فیلمبرداری «فرزندان» در سوئد انجام شده است.+عکس+پوستر فیلم


 

مازندنومه: «فرزندان» پنجمين فیلم بلند داستاني ياسر طالبي –کارگردان جوان مازندرانی- است و تدوین این فیلم توسط خود او به پایان رسیده و به زودی صداگذاری آن توسط رامين ابوالصدق آغاز خواهد شد .

 این چهارمين همکاری طالبي با ميترا روحي منش به عنوان تهيه كننده است.

براساس این گزارش 70 درصد فیلمبرداری «فرزندان» در سوئد انجام شده است و حسن رستماني به عنوان نقش اصلی در این فیلم بازی می‌کند و نکته جالب توجه حضور عوامل خارجي در كنار گروه ايراني است كه شامل عوامل فني و گروه بازيگران مي باشد.

خلاصه داستان فیلم به این قرار است: زندگي بي دغدغه يعقوب و همسرش كه با گرماي عشق يكديگر به آرامش رسيده است، با بي خبري از تنها پسرشان فرخ، كه براي ادامه تحصيل به خارج از كشور مهاجرت كرده است  دگرگون مي شود. يعقوب در پي يافتن نشاني از پسرش، سفري اوديسه وار را تجربه مي كند.



روحی منش -تهیه کننده فرزندان- درباره این اثر سینمایی به مازندنومه گفت: این فیلم یک ملودرام اجتماعی است که در بستر قصه ای خانوادگی، جذاب و پرکشش به آسیب شناسی معضل مهاجرت ناآگاهانه تحصیلی و شغلی می پردازد.

وی افزود: ویژگی این فیلم که آن را از نمونه های مشابه متمایز می کند آن است که در آن به سراغ سوژه ها و آدم های عجیب و غریب نرفتیم و از سیاه نمایی و تصویری تیره از ایرانیان غربت نشین دوری کرده ایم و تمام شخصیت های فیلم ما به ازای واقعی و بیرونی در جامعه دارند.

روحی منش تصریح کرد: مخاطب نمونه این شخصیت ها را در زندگی روزمره و اطراف خود می بیند و به همین دلیل به آسانی با آنها همذات پنداری خواهد کرد.

این تهیه کننده آثار مستند و سینمایی افزود: محتوای اصلی قصه ما جدایی نسل اولی ها و نسل سومی هاست،   هرچند در این فیلم همزمان با روایت خط اصلی قصه، فراز و فرودهای مهاجران به ویژه دانشجویان و جوانان نیز به تصویر کشیده شده و معضل مهاجرت ناآگاهانه ریشه یابی می شود؛ اما فیلم به هیچ عنوان فضای سیاه یا تلخی نداشته و امید به آینده در آن موج می زند.

وي ادامه داد: سعی کردیم تا از سیاه نمایی پرهیز کرده و به جای تصویر کردن فضایی تاریک و ناامیدانه مخاطب را با قصه و اطلاعات و آگاهی به همراه اتفاقاتی جذاب و پرکشش همراه کنیم.
این تهیه کننده با بیان این که « فرزندان»  لوکیشن های متعددی دارد، تصریح کرد: این فیلم ، فوق العاده پرلوکیشن است و بخش های اصلی آن یعنی بیش از هفتاد درصد فیلم در کشور سوئد فیلمبرداری شده است.

وی درباره همکاری با یاسر طابی تصریح کرد: طالبی با اینکه کارگردانی جوانی است اما مرور آثار او نشان می دهد که سینما را خیلی خوب می شناسد.

روحی منش یادآور شد: طالبی به دلیل تحصیلاتش در رشته سینما و ساخت مجموعه مستند های تلویزیونی و مستقل، با معضلات اجتماعی بخوبی آشناست و تسلط زیادی در این کار دارد.


فرزندان در یک نگاه:

كارگردان:ياسر طالبي
 فيلمنامه :دکتر تمنا رستگار ، حميد رسولپور هدايتي  (بر اساس طرحي از ميترا روحي منش)
 فيلمنامه نهايي: ياسر طالبي
مدير فيلمبرداري: امين مافي.
طراح چهره پردازي:   Hillevi Raberg ؛ حسن رستماني .
طراح صحنه و لباس:ميترا روحي منش .
صدابردار: ميثاق مدانلو؛ Jon Hagglund  .  
صداگذاري و تركيب صدا: رامين ابوالصدق.
گروه مشاور:
مشاور فیلمنامه: بهرام حمیدی
 مشاور مهاجرت و تحصیل: دکتر بهزاد حافظی .
دستيار اول كارگردان و برنامه ريز:  Crille Olsson.
دستياران كارگردان: Lovisa Hagglund .
منشي صحنه: سولماز شيرازي.  عكاس: مونا حافظي.
گروه فيلمبرداري: Kimber Ebra , Hanna Elfving,Torben Faresberg , Stefan Dalhong
و محسن نجفی ، بهمن اسماعیلی  .
دستيار صدا: Daniel Fridel.
 دستياران صحنه: ؛ مسعود جمالي ؛ Pauli Patel, Anna Nederdal , Tina Nilson.
تداركات: كمال متاجي؛ برادران لهراسبي.
دستیارتوليد: Isabella Alveborg .
مترجم: حسین میرزاقلی ، مهرتاش سعیدی ، Rashin Kohfn Amarillo  
مدير توليد: مهدي خليلي ؛ Camilla Ostlund  .
دستيار تهيه: بهمن اسماعيلي؛ رقيه عالمي.
بازيگردان: سيدابراهيم عمادي .
بازیگران: حسن رستماني،viktoria Luchnikuva ، حسين ميرزاقلي ؛ مهرتاش سعيدي
مهدي خليلي، هانيه جهانشاهلویی  ، پگاه كاكاسلطاني ؛ مسعود جمالي؛ غفار قمي اویلی؛ مهرداد فتاحی ،
امین مافی ، کیوان منتظری ، مارسل هاشمی ،
تهیه کننده: ميترا روحي منش

مطلب مرتبط:

- "فرزندان"در اوکراین،سوئد و مازندران ساخته می شود