چهارشنبه 27 آذر 1392-0:10

سفره تهران - شمال!

طنز/به‌نظر ما که اسم آزادراه تهران- شمال را رسما اعلام کنند «سفره تهران- شمال» و خلاص. اینطور هم که معلوم است سفره پربرکتی است و دلشان نمی‌آید زود جمعش کنند.


مازندنومه: «ایسنا» گزارش جالبی داده از آزادراه تهران- شمال که خلاصه‌اش این است: 36سال پیش این موضوع مطرح شده و 18سال پیش کلنگش دوباره به زمین خورده، در این مدت هشت‌وزیر آمده‌اند و رفته‌اند، که احتمالا هشت‌بار دیگر کلنگ به زمین زده‌اند، قبلا قرار بوده که بنیاد مستضعفان این پروژه را کار کند که تا الان عملا کاری نکرده و کار را تمام نکرده، بعد در دولت آقای احمدی‌نژاد کار را از بنیاد مستضعفان گرفته‌اند و داده‌اند به قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران. چند وقت پیش هم وزارت راه دولت آقای روحانی گفت پروژه را کلا از بنیاد و سپاه گرفته‌ایم. ما اول فکر کردیم گرفتند بعد فهمیدیم ما را گرفته‌اند و شوخی کرده‌اند. چون چندروز پیش قرارگاه خاتم‌الانبیا رسما اعلام کرد: چی؟ ما از این پروژه کنار گذاشته نشده‌ایم و حالاحالاها هستیم.  از آن طرف بنیاد مستضعفان که دید اینطوری شده، گفت با توجه به اینکه خیلی زحمت کشیده، باید خسارتش پرداخت شود. خسارت چی را ما نمی‌دانیم اما می‌دانیم که باید پرداخت شود.  بنیاد مستضعفان می‌گوید تا حالا 810میلیاردتومان در آزادراه تهران - شمال هزینه کرده‌اند که اگر وزارت راه این مبلغ را بپردازد آنها از پروژه کنار می‌روند. البته گفتن ندارد که اول قرار بوده کل این آزادراه با 150میلیاردتومان و در هفت‌سال ساخته شود. این هم نتایج بحث:

- پیشنهاد می‌کنیم حالا که هر وزیر یک کلنگ می‌زند تعداد وزرا را بیشتر کنیم تا کلنگ بیشتری زده شود.
- ما می‌خواستیم پیشنهاد بدهیم کار را کلا از قرارگاه و بنیاد مستضعفان بگیرند، اما دیدیم چرا با این حرف کار دست خودمان بدهیم؟ برای همین امکان ندارد بگوییم. اگر هم شما شنیدی از قول من گفتند که ما گفتیم کار را از اینها بگیرند، مطمئن باشید کذب محض است. ممنون.

- به‌نظر ما که اسم آزادراه تهران- شمال را رسما اعلام کنند «سفره تهران- شمال» و خلاص. اینطور هم که معلوم است سفره پربرکتی است و دلشان نمی‌آید زود جمعش کنند.
- نسبت ما با سفره تهران- شمال چیست؟ بله. احسنت. ما «زیرسفره‌ای» هستیم. آخرش ما را می‌تکانند.
*پوریا عالمی-شرق