يکشنبه 8 دی 1392-23:22

مدیر کل بهزیستی مازندران:

گاهی نسبت به خانواده شهدا خیلی بی‌مهری می‌شود

گزارش+عکس مازندنومه از  یادواره 150 شهید بهزیستی مازندران


مازندنومه، کلثوم فلاحی: عزیز که از دست داده باشی فرقی نمی‌کند در چه ردیف و مقام شغلی قرار بگیری، عزیز، عزیز است و وقتی از دست برود اشک جاری می‌شود و اگر این عزیز از دست رفته، شهید باشد، سوز بیشتری دارد.

مدیرکل بهزیستی مازندران هم از این قاعده مستثنی نیست و وقتی از برادران شهیدش حرف می‌زند اشک‌ها را جاری می‌کند.

خانواده‌های زیادی برای حضور در یادواره 150 شهید بهزیستی مازندران حضور یافته بودند؛ هر یک با عکس شهیدشان در دست.

 مادری که گریه‌هایش به هق هق و فریاد تبدیل می‌شود و ناگاه از میان سالن این صدا به گوش می رسد و کسی آب می‌خواهد تا بر سر و صورت مادر شهید بپاشد و به هوش بیاید.

خواهری که آرام و بی‌صدا گریه می‌کند و پدری که دست بر سر می‌کوبد، خانواده شهدا هستند و انگار همین امروز خبر شهادت دلبند خود را شنیده‌اند.

 

 

روح‌الله ردایی که خود از خانواده شهداست، گفت: گاهی نسبت به خانواده شهدا خیلی بی‌مهری می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی برادرانم شهید شدند پدرم خیلی ناراحتی و گریه می‌کرد، ادامه داد: حال پدرم را درک نمی‌کردم تا اینکه خودم هم فرزندی از دست دادم.

ردایی خاطرنشان کرد: دوسوم از کارکنان بهزیستی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هستند و افتخار می‌کنیم که در خدمت چنین همکارانی هستیم.

 

آیت‌الله معلمی هم در این مراسم سخنرانی کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان قائمشهر گفت: عاشورا پشتوانه ما در دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: اگر عاشورا نبود مگر پدران و مادران می‌توانستند داغ عزیزان خود را تحمل کنند؟ هر پدری و مادر وقتی در کنار جنازه عزیزش قرار می‌گرفت برای تسلی دادن به خود سلام و درودی به سالار شهیدان می‌فرستاد.

معلمی با بیان اینکه دفاع مقدس، عرصه امتحان سخت و بزرگی بود و هنوز هم تمام نشده است، تصریح کرد: ای کاش دولتمردان ما از 10 سال قبل، خود را برای مقابله با هجمه ناجوانمردانه دشمن، به خوبی آماده می‌کردند، ملت که آماده بودند.

 

 

 وی با اشاره به 9 دی سالروز حضور حماسی و تاریخی مردم و بروز غیرت ملی و مذهبی برای دفاع از نظام اسلامی و ولایت و امامت، گفت: برای دوست و دشمن اتمام حجت شد که مردم دست از امامت و ولایت برنمی‌دارند.

معلمی با بیان اینکه بعد از حضور مردم، نوبت دولتمردان بود که تدابیر لازم را بیندیشند، یادآور شد: حذف هزینه‌های تشریفاتی و سفرهای غیرضروری و زائد خارجی باید صورت می‌گرفت

 

وی با اشاره به تحصیل هزار دانشجوی ایرانی مقطع دکترا در کشور تاجیکستان، ادامه داد:‌ تاجیکستان استاد و دانشگاه دارد ما نداریم؟ چرا دانشگاه‌های غیرانتفاعی خودمان را تقویت نکردیم تا دانشجوی ما برای هر ترم تحصیل در تاجیکستان هزینه 1500 دلاری نپردازد؟

معلمی با بیان اینکه ملت می‌داند در مقابل هجمه شمن باید کمر همت را محکم ببندد، خاطرنشان کرد:‌نه اینکه اسباب‌بازی را هم از خارج وارد کنند و ارز خارج شود، جلوی ضرر را از هرجا بگیریم منفعت است.