چهارشنبه 11 دی 1392-16:21

فرمانده سپاه پاسداران:

برخی می گویند چه نیازی به ایستادگی است؟

سرلشکر محمدعلی جعفری در بابل گفت: یکی از ویژگی های  لشکر 25 کربلا خط شکنی ،روحیه تقوا، از خودگذشتگی و ایثار است که نشات گرفته از فطرت پاک مردم مازندران می باشد.


مازندنومه، محمد اسماعیل بخشی سورکی: تجمع بزرگ ایثارگران و رزمندگان استان مازندران صبح چهارشنبه در مصلای شهرستان بابل برگزار شد.

 این مراسم که با حضور سردار سرلشگر جعفری –فرمانده سپاه پاسداران – برگزار شد، ربیع فلاح استاندار مازندران، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و خیل عظیمی از عاشقان ولایت و شهدا و مردم استان مازندران استان حضور داشتند.

 مردم در این مراسم میزبان سه شهد گمنامی بودند که قرار است طی روزهای آتی در شهرستان بابلسر تشییع و به خاک سپرده شوند.

در این گردهمایی سردار سرلشگر محمد علی جعفری-فرمانده سپاه پاسداران-با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت:تجمع بزرگ بسیجیان و رزمندگان نشان دهنده زنده بودن راه شهیدا است.

وی به نقش تاثیرگذار لشگر 25کربلا در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:یکی از ویژگی های این لشکر خط شکنی ،روحیه تقوا، از خودگذشتگی و ایثار است که نشات گرفته از فطرت پاک مردم مازندران می باشد.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سوال که شهدا به دنبال چه چیزی بودند و چه هدفی را دنبال می کردند افزود: وصیت نامه اکثر شهدای عزیز ما حاوی دو نکته و نصیحت است.

وی دغدغه شهدا را یاری اسلام دانست و تاکید کرد:یکی از موارد مورد تاکید در وصیت نامه شهدا دفاع از انقلاب اسلامی بود چرا که انقلاب در راستای ترویج و توسعه دین خدا بوجود آمده بود.

 سردار جعفری حمایت از ولایت فقیه را دومین نکته مهم و مورد تاکید در وصیت نامه شهدا برشمرد و گفت:پشتیبانی از ولی فقیه و حمایت از اسلام و انقلاب دو توصیه محوری اکثر شهدا بوده است.

وی با بیان اینکه امروز باید اهداف شهدا را با اهداف مورد نظر انقلاب و نظام اسلامی تطبیق دهیم افزود:حمایت دوران دفاع مقدس با حمایت زمان حال متفاوت است و امیدواریم با هنرمندی فرزندان انقلاب و با بصیرت و بینش دقیق این تطبیق در راستای ایفای نقش انقلابی صورت پذیرد.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به تاکید خداوند در قران کریم در خصوص ویژگی عمل صالح و مومنان واقعی اشاره کرد و گفت:از منظر خداوند و قرآن مومنان واقعی کسانی هستند که ایمان در دلشان وارد شده باشد.

وی لازمه ورود ایمان به دل را ایستادگی و استقامت در راه خدا عنوان کرد و گفت:بدون تردید پایداری در راه خدا از ویژگی مومنان واقعی در راستای نشر اسلام و ایمان است.

 این مسئول به برخی تردیدها در عرصه های سیاست داخلی و خارجی اشاره کرد و ابراز داشت:گاهی برخی از آقایان اظهار نظر هم می کنند و می گویند چه نیازی به این ایستادگی است؟

سردار جعفری شهدا را برجستگان قله های ایمانی نیروهای مومن در جامعه دانست و اظهار داشت:صبر و استقامت، پایداری و مجاهدت و تلاش برای محقق ساختن اهداف الهی خواسته و انتظاری است که خداوند از مومنان واقعی دارد.

وی ادامه داد:شهدا به این خواسته خداوند پاسخ مثبت دادند و در این مسیر گام برداشتند.

 فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تلاش و مجاهدت در عصر حاضر باید با نیازهای روی انقلاب تطبیق داشته باشد و تهدیدات آینده نظام را در نظر گرفته باشد.

 وی عاشورا و کربلای امام حسین(ع) را الگوی مجاهدت در راه خداوند برای بشیریت دانست و تاکید کرد: مردم ما هم در حماسه نه دی در پاسخ به رویارویی دو تفکر ارزشی و غیر ارزشی پاسخ دادند که در واقع این حضور مردم پاسخی به هجمه های داخلی و خارجی بود.

سردار جعفری ادامه داد:فتنه 88 خطر بزرگی برای اسلام و انقلاب بود که با حضور مردم در حماسه 9 دی خنثی شد و این نمونه ای از نصرت الهی است.

گفتنی است  در این مراسم سردار کمیل ، سردار شاهچراغی و همچنین حجت الاسلام روحانی  سخنرانی کردند.