چهارشنبه 25 دی 1392-16:35

انتقادات جدید کمال علی پور؛

یونسی: به انتقادهای آقای نماینده پاسخ نمی دهیم

در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید قائم شهر بیان شد: شاید در آینده طرح تحقیق و تفحص از استانداری کنونی مازندران مطرح شود/ آقای معلمی مرا متقاعد کرد که تغییر در سطح فرمانداری قائم شهر اجرا شود/به انتقادات نماینده قائمشهر ازاین تریبون جواب نمی دهیم.


مازندنومه، رضا شریعتی: مراسم  تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید قائم شهر، دقایقی بعد از ساعت 10 صبح امروز در سالن همایش های شهرداری قائم شهر آغاز و طی آن مهدی محمدی با دریافت حکم تنفیذ، جایگزین علی پیرفلک شد.

آیت الله معلمی -امام جمعه شهرستان قائمشهر- با اشاره به بخشی از کلیپ پخش شده در سالن، از کسانی که بخشی از سخنرانی رییس جمهوری را پخش کردند، سپاسگزاری کرد.

.وی ادامه داد: با کارگردانی سپاه ، بسیج وهمکاری فرماندار، اجتماعات خوبی داشتیم تا آنجا که اجتماعات عزاداری از شبکه ملی و اول سیما پخش مستقیم شد، هرچند نامی از شهرستان قائمشهر آورده نشد وبه نام مازندران تمام شد ولی باز هم خوب بود.

معلمی افزود: به حق فرماندار سابق خوب کار کرد، مثلا در بحث نساجی مازندران مشکلاتی وجود داشت، خانوادهای کارگر بیست ماه حقوق دریافت نکرده بودند و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت وپیگیری های جناب فلاح ونمایندگان وتوافقات صورت گرفته، در صورت اجرایی شدن مشکلات حل می شود.

وی ضمن تبریک به محمدی برای پیرفلک آرزوی موفقیت کرد وادامه داد: قائم شهر شهری متشکل از تمام اقوام اعم از عرب، کرد ، اردبیلی، گرمساری، بجنوردی و... است ولی بحمدالله شیرازه خوبی دارد و این شیرازه وسیله اتحاد اقوام مختلف است.

*آقای معلمی مرا متقاعد کرد

کمال علی پور -نماینده مجلس شورای اسلامی- دومین سخنران این مراسم بود.

وی عمر مدیریت را به سان ابر گذرا دانست وگفت: عمر خدمت سریع و زودگذر است، خوشا به حال کسی که به این مولفه ها توجه کند: صداقت در رفتار و گفتار.

 علی پور در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: کار به آقای محمدی ندارم، خودم شخصا مخالف تغییر بودم، مدیریت استان باید نمره به فرماندار بدهد، اما آیا به فرماندار نمره داده اند؟

  وی با بیان اینکه من خداترسی را در کار حاج آقا معلمی دیدم واز ایشان مشاوره گرفتم، افزود: در بحث تغییر و تحول فرماندار، ایشان بنده را برای این تغییر متقاعد کردند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: کسی که مدیریت استان را بر عهده می‌گیرد، باید بدون توجه به فشار بیرون مدیر پایین دست را ارزیابی کند.

وی هم چنین ارزیابی هر دولت را حق نمایندگان مجلس دانست و در این باره گفت: ما در دولت قبل به واسطه عدم رعایت عدالت در تقسیم اعتبار که ناشی از نبود عدالت بود، طرح تحقیق وتفحص از استاندار را مطرح کردیم و گرچه لابی هایی صورت گرفت ولی درنهایت ایشان با روی باز پذیرا شدند و این امکان هست که در آینده دوباره این اتفاق بیفتد.

 

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی غرور را عامل به انحراف کشیده شدن  دولت احمدی نژاد دانست وادامه داد :ما در دولت یازدهم تعامل بیشتری با دولت قبل داریم، دولت احمدی نژاد در ابتدا خوب بود، دولت اصولگرا ، مجلس هم اصولگرا، ولی  پنج وزیرش رای نیاوردند، حالا ما رو ببیند دولت اعتدال گرا ، مجلس اصولگرا ولی با هم تعامل خوبی داریم!

 وی مماشات خود را ظلم به مردم وگناه نابخشودنی دانست وافزود: مردم به ما رای دادند که زبان گویا، چشم بینا و گوش شنوای آنان باشیم، اگر دوباره رای هم نیاوریم مهم نیست، زیرا مردم از ما انتظار حرف زدن دارند، حتی اگر به ضرر ما باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به منتقدان خود آنان را قاتلان مدرس خواند وادامه داد : آنهایی که امروز انتقاد نمایندگان مجلس را به باد انتقاد می‌گیرند با توجه به اینکه در دوره مدرس در اوج خفقان بوده ایم اگر  این ها آن دوران بودند مدرس را اعدام می‌کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنانش به شرایط بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: در بودجه براساس برنامه باید از نفت فاصله می گرفتیم، ولی باز هم هم بیشتر درآمدهای دولت متوجه صادرات نفت است، چون سه متغیر مقدار، فروش و قیمت نفت تاثیر ویژه‌ای در بودجه دارد.

علی پور ادامه داد: امسال خیلی فشار بیاوریم از 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور  20 هزار میلیارد تومان کار عمرانی کنیم.

علی پور سپس به بحث اصلی جلسه بازگشت وپیرفلک را یک گام جلوتر از مسئولان شهری وخود دانست ودر این باره گفت: پیرفلک را ما نیاوردیم، مگر مردم چه می خواهند مسئولی که درست، پاکدست وپیگیر باشد اما چاره ای نیست مدیران استان تصمیم گیرهستند.

وی افزود: پیرفلک همیشه از ما جلوتر بود، می آمد ومی گفت: من در دفتر فلان وزیرهستم، شما هم بیایید! سال گذشته در حالی که 6-7 میلیارد بیشتر بودجه نمی دادند، ایشان تا مرز13 میلیارد بودجه را با اعمال فشار و پی گیری گرفتند و امیدواریم در زمان فرماندار جدید هم عقب ماندگی هایی که داریم برطرف شود وپیگیری ها صورت بگیرد.

*این جا مجلس نیست

علی پیرفلک مسئولیت را فرصتی دانست که اگر قدرش دانسته نشود، جز حسرت وخسران باقی نمی ماند و سپس آمار بلند بالایی از اقدام صورت گرفته در چند ساله اخیر از چمن مصنوعی ورزشگاه وطنی با بودجه یک میلیارد وصد میلیونی گرفته تا کارخانه نساجی پل تلار، گردشگری، کشاورزی، اقتصاد و...ارایه داد. در میان های سخنان او که کمی طولانی شده بود، ناگهان میکروفن قطع و دوباره وصل شد که پیرفلک به شوخی گفت: اینجا مجلس نیست که اگر وقت تمام شد میکروفن قطع می کنید!

* دنبال حاشیه‌سازی نیستیم

علیرضا یونسی تغییر را خواست مردم دانست ودر جهت برآورده شدن مطالبات مردم  قلمداد و  عنوان کرد: این تغییر باید سبب شکوفایی باشد وما به دنبال حاشیه‌سازی نیستیم و انتقادات نمایندگان را از روی وظیفه و دلسوزی می‌دانیم وبه انتقادات نماینده قائمشهر ازاین تریبون جواب نمی دهیم!

 وی در سخنانش فرماندار جدید را موظف دانست که با توجه به پختگیش بداند جز خدمت به مردم وظیفه ای ندارد،چتر خدمتش را برای همه باز نگه دارد، به دنبال جناح بازی نباشد واز نقد هم نترسد.!

هم چنین معاون سیاسی وامنیتی استاندار، از فرماندار قائم شهر خواستار راه‌اندازی اتاق فکر برای ارتقا و توسعه شهرستان شد وافزود: اتمام پروژه‌های نیمه تمام دولت گذشته نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار دارد وامسال فقط 20 درصد بودجه محقق شده و ما راهی جز هماهنگی نداریم.

*فقط رضایت مردم

در انتهای مراسم پس از دریافت احکام تودیع ومعارفه فرمانداران، نوبت به مهدی محمدی رسید که گفت: باید تمام تلاش مان در جهت رضایت مردم باشد.

محمدی با بیان اینکه آنچه در توضیحات معاون سیاسی استاندار دیده شد، برای من هم مهم است، افزود: کار وتلاش وخدمت صادقانه  جز با همدلی وهمکاری میسر نیست.