شنبه 28 دی 1392-10:45

نامه سرگشاده نماینده ساری به رييس جمهوری

دامادي:پاداش حمايت ساروي ها از دولت چه شد؟

 آيا معجزه كليد حضرتعالي در مازندران اين بوده و هست كه چهره هايي نظير احمد حسين زادگان ،اسفنديار عشوري ،علي اسدي و ... كه اتفاقا از بزرگان ستاد شما در اين استان بوده اند در اوج پختگي دوران مديريتي شان  كما في السابق خانه نشين شوند؟


مازندنومه، خبر ارسالی دفتر نماینده ساری: نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس شوراي اسلامي با نوشتن نامه اي سرگشاده خطاب به دكتر حسن روحاني، نسبت به روند انتخاب مديران در استان مازندران واكنش نشان داد و خواهان استفاده از مديران ساروي در پست هاي حساس استان شد. دامادي در اين نامه ازتداوم خانه نشيني برخي چهره هاي شناخته شده استان گله كرده است. متن كامل نامه اين نماينده مجلس به شرح زير است:
محضر مبارك رياست محترم جمهور جناب اقاي دكتر حسن روحاني
با سلام
در آستانه دويستمين روز از آغاز به كار دولت، تغييرات متعددي را در سراسر كشور جهت سامان بخشيدن به اوضاع نامناسب  مديريتي كه در نهايت نياز به حماسه سياسي را رقم زد، شاهد هستيم.

جنابعالي نيك مي دانيد كه يكي از بزرگترين آفات كشور در طي چند سال گذشته كنار گذاشتن  و خانه نشين كردن نيروهاي متخصص و امتحان پس داده اي بود كه كارنامه و سوابق درخشاني در مديريت اجرايي كشور داشته و علاوه بر آن به حسن سابقه نيز مشهور اند.از سويي ديگر حضرتعالي در ملاقاتي كه با مجمع نمايندگان استان به تاريخ 11 آذر 92 داشته ايد با اشاره به 19 خرداد سال جاري و آن حضور كم نظير وشايد  بي سابقه مردم در مسجد جامع اين شهر، مركز مازندران و مسجد تاريخي اش را پله اوج گرفتن خود در جريان مبارزات انتخاباتي قلمداد نموديد.
اين دو اشاره را براي آن آورده ام كه بگويم :
جناب آقاي رئيس جمهور
اكنون و پس از خلق حماسه 24 خرداد چشم انتظاري  و اميد شهروندان ساروي براي ورود فرزندان اين شهر به حيطه مديريت استان طولاني شده و با روندي كه اكنون شاهدش هستيم ظاهرا جايي براي ساروي ها در فضاي تقسيم پست هاي كليدي وجود نداشته و فرجام آن نگاه هاي منتظر به در ، نا اميدي ست.
جناب آقاي دكتر
شخصا از نخستين كساني بوده ام كه پس از پيروزي حضرتعالي در انتخابات ،حسن سليقه مردم را به شما تبريك گفته و همواره بر اساس احساس وظيفه  كه همراهي با مردم را بر خود واجب مي دانم در كنار دولت شما ايستاده ام وتا آنجا كه حافظه ام ياري مي كند از دولت و وزاري آن در مجلس دفاع كرده ام.

اين حمايت نه براي سهم خواهي احتمالي در آينده كه تنها به احترام همان مردم و همراهي با جرياني بوده كه براي رسيدن به اعتدال ، «تدبير و اميد » را شعار خود ساخته بود. اكنون اما زمان طرح اين پرسش فرار رسيده است كه آيا رسيدن به اعتدال و نسخه  تدبير يافته دولت حضرتعالي براي مازندران ،حذف ساروي ها از مديريت اين استان  است؟

نكند دوستان و منابع آماري تان در مازندران بر اين باورند كه عامل عقب ماندگي و در جا زدن اين استان ،مديران ساروي بوده اند كه اين چنين كمر به خانه نشيني آنها بسته و حتي از مطرح شدن نام آنها به عنوان گزينه مديريت در مازندران  پرهيز مي كنند؟

جناب آقاي رئيس جمهور
اگر به سوابق بنده مراجعه كنيد مي بينيد كه از دعواي قديمي هاي استان كه نزاع و اختلاف بين شهر هاي مازندران  را دامن مي زنند گله داشته و همواره سعي كرده ام تا مازندران را يكپارچه ببينم.اما دولت جنابعالي با انتخاب مديران،آن هم  صرفا از دو شهر خاص ،ظاهرا قصد زنده نگهداشتن آتش اختلافات را دارند.

مي دانم كه انتخاب مديران حق حضرتعالي ست اما بنده مي خواهم بپرسم و اين پرسش، پرسش شهروندان شهري ست كه آن گونه مشتاق ديدارتان بودند كه براي حضور در مسجد محل حضورتان  ساعت ها در انتظار مانده و آنچنان زير دست پا ماندند.آن شهر را كه يادتان هست؟همان شهري  را مي گويم كه سيل ازدحام جمعيت اجازه پياده شدن از اتوبوس را به حضرتعالي نمي داد. همان روزي را مي گويم كه در صحن آن مسجد  تاريخي خطاب به حاضران فرموديد:«من هرگز ساري را فراموش نمي كنم» . اكنون مردم آن شهر از شما مي پرسند كه آيا اين بود پاداش آن همه اشتياق شهروندان ساروي؟

به راستي آيا معجزه كليد حضرتعالي در مازندران اين بوده و هست كه چهره هايي نظير احمد حسين زادگان ،اسفنديار عشوري ،علي اسدي و ... كه اتفاقا از بزرگان ستاد شما در اين استان بوده اند در اوج پختگي دوران مديريتي شان  كما في السابق خانه نشين شوند؟ فرزندان اين شهر چوب كدام گناه نكرده را مي خورند كه اينچنين مستوجب آتش شده اند؟اي عجب از تدبيري كه حتي آنها را براي پست هاي درجه دو و درجه سه هم در نظر نمي گيردد.

تعجب مي كنم از بازگشت بسياري از مديران هشت سال گذشته بر مسند كار كه حتي در ايام انتخابات زير علم ديگران سينه مي زدند اما امروز مورد  وثوق اعتداليون شده اند.نكند معناي اعتدال ،رويش دوباره«عدالت ورزان» و «مهرپروران» و مناديان «زنده باد بهار» باشد؟

جناب آقاي رئيس جمهور
به رغم انتقادات فراوان،تغييرات را حق مسلم حضرتعالي  و دولت محترم مي دانم اما آنچه مرا وادار به نوشتن اين نامه كرده اين است كه بعيد مي دانم در مراكز ديگر استان هاي كشور مانند آنچه بر سر ساروي ها آمده ،مديرانشان اينچنين نواخته شده و فرو كوفته شده باشند.

با تشكر محمد دامادي نماينده مردم ساري و مياندرود