دوشنبه 30 دی 1392-14:39

ورود گوشه نشین ها

معاون وزیر: معتدلان باید در صحنه حضور یابند

در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید آموزش  وپرورش مازندران مطرح شد: مدیر جدید آموزش و پرورش باید ذره‌بین به دست بگیرد و افرادی که در هشت سال اخیر، گوشه‌نشین شدند را به میدان بیاورد/ به دنبال افراد شایسته و توانمند باشید که دولت جدید را قبول داشته و تندرو هم نباشند/ با نیروهای خوش‌فکر اصلاح‌طلب می‌توانیم آموزش و پرورش مازندران را به نقطه اوج برسانیم+عکس


مازندنومه، کلثوم فلاحی: مراسم تودیع و معارفه پانزدهمین مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان استان، برگزار شد.

 حمیدرضا کفاش -معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش- میهمان ویژه این مراسم بود.

وی با بیان اینکه کار در آموزش و پرورش و مسئولیت‌های اداری و اجرایی، کار شبانه روزی است که باید با صداقت همراه باشد، گفت: اگر در استان‌ها نقدی وجود دارد، این نقد بر سیاست‌ها است چرا که شهرستان‌ها و استان‌ها مجری سیاست‌های کلان هستند.

کفاش با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید، برخوردی که با نیروهای خدوم صورت می‌گیرد، متفاوت از گذشته است، ادامه داد: دولت آقای روحانی، مدعی تخریب هرآنچه که در گذشته انجام شده، نیست.

 وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت انتصاب شایستگان و بهترین‌ها است، افزود: سکانداری آموزش و پرورش باید در دست فرهیختگان هر استان باشد.

کفاش با اشاره به اینکه مدیرکل فعلی آموزش و پرورش مازندران از افرادی نبود که مدیران گذشته را کنار گذاشته باشد، ادامه داد:‌ اما مدیر جدید آموزش و پرورش باید ذره‌بین به دست بگیرد و افرادی که در هشت سال اخیر، گوشه‌نشین شدند را به میدان بیاورد.

وی با بیان اینکه معتدلان و شایستگان باید در صحنه حضور یابند، تصریح کرد:‌ آنهایی هم که اشتباهی آمده بودند باید به جای خود برگردند، اما افرادی در هشت سال گذشته حق شان نبوده که گوشه‌نشین شوند و بنابر نگرش‌های سیاسی، توجهی به آنها نشده، باید دوباره به میدان بیایند.

 کفاش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جای چهره‌های شاخص و فهمیده حوزوی و دانشگاهی است، ادامه داد: صرف اینکه فردی از فلان‌جا رد شده، فلان روزنامه را خوانده و با فلانی سلام و علیک کرده نباید مانع حضور افراد در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

 وی با بیان اینکه وزیر در سطح کلان بیان کرده که طرح‌های عجولانه نداریم، گفت: همچنین وزیر اعلام کرده آمار نمی‌خواهیم بلکه به دنبال کیفیت هستیم.

کفاش خطاب به مدیرکل جدید مازندران اظهار داشت: در انتصاب‌ها مطالعه کرده و عجله نکنید.

 وی با بیان اینکه اعتدال، تقسیم سهام نیست، یادآور شد: به دنبال افراد شایسته و توانمند باشید که دولت جدید را قبول داشته و تندرو هم نباشند و مسائل آموزش و پرورش را به جریانات خطی نفروشند.

کفاش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مستقل است و استقلال قوه مجریه باید حفظ شود، گفت: مدیران وظیفه همکاری با استاندار و احترام گذاشتن به نماینده را دارند و این به آن معنا نیست که قوه مجریه در انتصاب تابع باشد، حتی انتصابی در مدرسه، انتصاب ضابطه دارد و دولت این ضابطه را مشخص می‌کند.



*توجه ويژه به بانوان

 استاندار مازندران هم در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: مردم مازندران با مشارکت 92درصدی در انتخابات 24 خرداد حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را تحقق بخشیدند.

ربیع فلاح یادآور شد: دولت با همه مشکلات داخلی و خارجی، تحریم‌ها و خزانه خالی اما توانسته در زمینه نیاز معیشتی مردم گام‌های خوبی بردارد.

 وی با اشاره به تورم 42 درصدی رشد منهای 8/5 درصدی، افزود: دولت توانسته تورم را مهار کند و رشد منفی را هم به صفر برساند و تحریم‌ها در حال فروریزی است.

 استاندار مازندران با اشاره به موفقیت دولت در مناسبات خارجی، تصریح کرد: پیشنهاد رئیس‌جمهوری در سازمان ملل برای جهان عاری از خشونت و نامگذاری سال 2014 به این نام از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از توان مدیریتی بانوان، گفت: جایگاه بانوان در آموزش و پرورش به صورت اساسی‌تری دیده شود.



*بهره گیری از نیروهای خوش فکر اصلاح طلب

سیدعلی قاسمی -مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران- هم در این نشست، اظهار داشت: پیشینه تاریخی سند تحول در آموزش و پرورش، مربوط به سال 82-83 است که در سال 89 به ثمر نشست.

 وی با بیان اینکه برای اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش باید به طراحی مدل جدیدی از مدیریت بپردازیم، افزود: اگر شیوه مدیریت را تغییر ندهیم همچنان درجا می‌زنیم.



قاسمی با اشاره به اینکه ارتقای همه‌جانبه منزلت معلمان باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد:‌معلم، عنصر اصلی و موثر در سند نظام تعلیم و تربیت است و اگر به معلم توجه نکنیم، جامعه به سوی تحول نخواهد رفت.

 وی با بیان اینکه امروز از اعتماد متقابل بین مدیران و معلمان برخوردار نیستیم، یادآور شد:‌ آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند به اهداف خود دست یابد که از این انسجام و اعتماد برخوردار باشد.

مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه باید از انتقام و لجاجت بپرهیزیم و اصل مثبت‌اندیشی در روابط انسانی لحاظ شود، گفت: حاکمیت قانونگرایی به انسجام منجر می‌شود.

وی با تاکید بر اعمال مدیریت حرفه‌ای، اظهار داشت: آموزش و پرورش را از مسائل حاشیه‌ای دور می‌کنیم، باید آموزش و پرورش را از جریانات سیاسی که می‌خواهند در انتصاب‌ها اعمال سلیقه کنند دور نگه داریم.



قاسمی خاطرنشان کرد: با نیروهای خوش‌فکر اصلاح‌طلب می‌توانیم آموزش و پرورش مازندران را به نقطه اوج آموزش و پرورش کشور برسانیم.

*توجه به مقوله فرهنگ

محمدعلی امیری -مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران- در این مراسم اظهار داشت:‌ اعتقاد ما در آموزش و پرروش بر این بوده که تنها به افزودن بار علمی، بسنده نکنیم و مقوله فرهنگ و تربیت هم مورد توجه باشد.

 وی با اشاره به اینکه به آموزش و پرورشی که فقط در یک مسیر حرکت کند، نمی‌بالیم، گفت: اگر نتوانیم با تعریفی که از آموزش و پرورش داریم مطالبات مردم را پاسخ دهیم، این آموزش و پرورش به بیراهه می‌رود.



 امیری با بیان اینکه مردم باید تعریف مناسب از آموزش و پرورش را بشناسند و مطالبه‌گر باشند، ادامه داد: زمانی اعلام شد آموزش و پرورش حق تبیه بدنی دانش‌آموزان را ندارد و همه دستگاه‌ها و مردم بر این موضوع وفاق داشتند.