دوشنبه 30 دی 1392-22:0

ما خیلی تنها هستیم

اسفندیار زرکوب تهرانی -شاعر و نویسنده مطبوعات استان مازندران- با بیماری سخت دست و پنجه نرم می کند. او بیشتر از هر زمانی به کمک و همراهی ما و شما نیاز دارد.


مازندنومه، احسان مهدیان: اسفندیار زرکوب تهرانی -شاعر و نویسنده با سابقه مطبوعات استان مازندران- در بیمارستان حضرت امام (ره) ساری با کمترین امکانات، با وضعیت دشوار بیماری دست و پنجه نرم می کند.

متاسفانه در این دیار چیزی که کمترین بها را دارد جان و سلامتی و آسایش یک شاعر و نویسنده و هنرمند است و این محدود به مسئولان دوایر دولتی نیست، متاسفانه این بی اعتنایی حاد به بافت های دیگر جامعه نیز سرایت کرده است.

اصغر درویشی جریان بستری شدن چندباره استاد را خبر داد و با اظهار تاسف گفت:« من نتوانستم پشتیبانی هیچ نهادی را برای این پیر عرصه روزنامه نگاری و ادبیات جلب کنم، کتابی که از او به چاپ نرسید تا به یادگار بماند اما انتظار می رود حداقل او را از وضعیت بحران جسمی نجات دهند و متاسفانه وقت بسیاری را برای شروع معالجات استاد از دست دادیم.»

عصام -یکی از فرزندان استاد- برایم گفت: « پدر در حالت بسار بدی قرار دارد. از 4 شنبه به دلیل سوابق بیماری و بستری شدن و جراحی باز قلب تحت فشار بود و بالا رفتن اوره متاسفانه کلیه هایش را از کار انداخته است. پزشک بیمارستان دستور بستری در آی سی یو را داد. اما علی رغم زحمات کارکنان بیمارستان و اینکه تاکنون سه بار دیالیز شده است، تخت خالی در بخش مراقبت های ویژه وجود ندارد و ما حیران هستیم که چه باید کرد.»

از ساعت 12 امروز 2شنبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران را در جریان قرار دادیم . عباس زارع، معاول فرهنگی ارشاد استان ضمن اظهار تاسف از وضعیت به وجود آمده گفت: « من در جریان سوابق بیماری و جراحی استاد هستم و امروز مدیرکل محترم را نیز در جریان گذاشته و تماس های متعددی با مدیران بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی برقرار کرده ایم و خوشبختانه قول های مساعدی جهت پی گیری درمان استاد دادند. هم اکنون نیز با جدیت دنبالگیری کرده و هر کاری که دستمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد. او حق بزرگی به گردن ما دارد.»

عصام هم گفت: « با گفتگوی مدیرکل و معاون فرهنگی ارشاد مازندران رییس بیمارستان علی رغم محدودیت هائی که داشت دستور داد تا تیم پزشکی همین تخت که پدر روی آن در بخش بستری است با همه وسایل پزشکی به بخش مراقبت های ویژه انتقال یابد. از این بابت متشکریم اما این حق پدر من نیست که در چنین شرایطی تنها، با این بیماری سخت، بدون هیچ پشتوانه مالی رو به رو شود. با این همه خوشحالم که تیم پزشکی در حال تثبیت وضعیت بیمار هستند.»


علی -فرزند دیگر استاد- در حالی که نمی توانست خود را کنترل کند، با بغض و گریه، گفت: «ما خیلی تنها هستیم. پدرم برای استان خیلی زحمت کشید. ما انتظار داریم استاندار محترم، امام جمعه محترم، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ریاست محترم حوزه هنری، خانه مطبوعات مازندران برای حمایت از پدر قدم جلو بگذارند.»

استاد اسفندیار زرکوب تهرانی هم اکنون تحت نظر پزشکان در حال مداواست . امیدواریم با دعای خیر همه مومنان و اندیشمندان و صالحین سلامتی خود را باز یابد. اما نمی توانم به این سادگی از این سوال بزرگ که در مغزم حک شده بگذرم ، واقعا بهای قلم چقدر است؟