چهارشنبه 16 بهمن 1392-11:16

در نمایشگاه کتاب(3)

«قطره» ای از دریای کتاب

انتشارات قطره، بعد از مدت‌ها غیبت در نمایشگاه‌های کتاب مازندران، امسال در این نمایشگاه حضور یافته است.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: غرفه بزرگ انتشارات قطره، کتاب‌های انتشارات کتابسرای تندیس و کتاب خورشید را هم در خود جای داده است.

منصور کازری، نماینده خوش ذوق نشر قطره در دهمین نمایشگاه کتاب مازندران است و وقتی تازه‌های کتاب را برای اطلاع‌رسانی جست‌و جو می‌کردم، با روی گشاده و علاقه‌مندی، به معرفی تازه‌های کتاب در این سه نشر، پرداخت.

وی گفت: انتشارات قطره در این نمایشگاه، 800 عنوان کتاب ارائه کرده است و انتشارات کتابسرای تندیس و کتاب خورشید هم با 400 عنوان کتاب، به این نمایشگاه آمده‌آند.
سه‌گانه "جمشید و جمک"، "مشی و مشیانه" و "آدم و هوا" چاپ اول انتشارات تندیس است.

کتاب تالار گرگ که برنده جایزه من‌بوکر سال 2009 شده و ترجمه علی‌اکبر قاضی است.

کتاب داستان‌های جشن تولد نوشته هاروکی موراکامی و ترجمعه اسدالله امرایی، دوزخ آخرین اثر دان براون، شرح شوق که شرح و تحلیل اشعال حافظ است و بهاء‌الدین خرمشاهی این اثر را بهترین تفسیر اشعار حافظ دانسته است.

کازری گفت: کتاب‌های نایابی هم که سال‌ها چاپ نمی‌شد، انتشارات قطره مبادرت به چاپ این کتاب‌ها کرده است مثل کتاب مکتب‌های ادبی دکتر سیروس شمیسا، افسانه‌های اقوام ایرانی نوشته عبدالله صالح پاک، دل بی‌قرار سعدی نوشته دکتر مهشید مشیری، چاپ چهاردهم کتاب وقتی نیچه گریست نوشته اروین د.یالوم، کتاب اسباب خوشبختی که بعد از چندین سال، تجدید چاپ شد.

رمان 2جلدی چیدن باد نوشته محمد قاسم‌زاده که شامل اواخر قاجار و اوایل پهلوی است، رمان سه جلدی گذرگاه و دوازده جاستین کروئین.

کتاب خانه اشباح که شامل داستان‌های نویسندگان برجسته دنیا است هم از چاپ اول‌های قطره در این نمایشگاه است.

کازری افزود: ویژگی این کتاب، وجود شبح در همه داستان‌های آن است.

زندگی‌نامه خودنوشت نلسون ماندلا هم از تازه‌های کتاب قطره است که به چاپ دوم رسیده است.

یاغیان، کتاب در حوزه جامعه‌شناسی است به قلم اریک هابس بام و ترجمعه عطاالله نوریان، کتاب نبردهای اوباما به قلم باب وودوارد خبرنگار آمریکایی است.

کتاب "کو گوش شنوا" در حوزه روانشناسی نوشته سونیا هملین و ترجمعه مهدی قرچه‌داغی، خودت را دوست بدار که این هم در حوزه روانشناسی است.

انتشارات تندیس در حوزه جامعه شناسی کتاب "خردجمعی" را منتشر کرده است.

اسرار مواد مخدر عنوان کتابی است از انتشارات قطره، تالیف و ترجمه دکتر حسن حاج سید جوادی با مقدمه استاد بهاء‌الدین خرمشاهی.

مسئول غرفه انتشارات قطره، ادامه داد: قطره تنها ناشری است که کتاب‌های نمایشنامه  تئاتر خیلی زیادی منتشر می‌کند و در نمایشگاه‌ها تخصصی کار می‌کند، کتاب‌های این حوزه نشر قطره،زیر نظر استاد قطب‌الدین صادقی و خانم نغمه صمیمی است.

*خبر مرتبط:

از ترانه و زبانزد تا شعر و آیین

دیدار کودکان با کتاب