سه شنبه 29 بهمن 1392-0:31

سه عضو شورای شهر از سفر مشهد، کیش و ترکیه می گویند

سفرت به خیر، اما...

آیا سفر اعضای شورای شهر قائم شهر به مشهد و کیش و تامین هزینه های آن از محل شهرداری، با مصوبه شورا و قانونی بوده یا نه؟


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: شنیده ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضای شورای شهر و برخی مدیران شهرداری قائم شهر به همراه خانواده به مشهد و سپس کیش سفر کرده اند و هزینه سفر این ها نیز از طرف شهرداری پرداخت شده است.

در این زمینه نظر سه عضو شورای شهر قائم شهر را پرسیدیم:

* به دنبال این هستیم تا شورا را بروز کنیم

حامد ابراهیمی –رییس و سخنگوی شورای شهر قائم شهر- در گفت و گو با ما ضمن تایید سفر اعضای شورا به مشهد و کیش، این سفرها را کاری و به منظور ارزیابی خدمات شهرداری  وشوراهای شهر دانست وگفت: اعضای شورا وشهر داری قائمشهر برای بازدید از کارخانه کمپوست وطرح های عمرانی شهر مشهد به این شهرستان سفر کردند و در این شهر جلسه مشترکی هم داشتند.

وی  ادامه داد : دو تن از اعضای شورای شهر قائم شهر هم برای شرکت در سمینار آموزشی به ترکیه رفتند.

ابراهیمی با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر در کیش و برای سمینار سالانه شوراها وشهرداری ها به سر می برند، گفت:اعضای شورا دعوت بودند  که برخی مثل من به صلاحدید شخصی نرفتیم.

رییس شورای شهر قائم شهر در پاسخ به این سوال که با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و وجود وسایل ارتباطی نوین مثل فیلم و عکس و اینترنت و ویدیو کنفرانس یا موارد مشابه، چه نیازی به سفر کردن و خرج از هزینه بیت المال است، اظهار داشت: متاسفانه ما امکانات لازم را نداریم و در حال حاضر به دنبال این هستیم تا شورا را بروز کنیم.

وی ادامه داد: مجموعه دوستانی آمدند تا کارهایی در این زمینه انجام دهند ولی از طرف دیگر باید در نظر داشت شورای شهرهای مقابل این امکانات را ندارند.

ابراهیمی هم چنین از تصویب بودجه 65 میلیاردی در این شورا خبر داد وگفت: در جلسه ای که برگزار خواهیم کرد توضیحات نهایی را می دهیم.

وی در مورد توقف مراحل ساخت کارخانه کمپوست شهرستان قائم شهر هم بیان داشت:با پیمانکاری که برای نصب دستگاه ها آمده بود دچار اختلاف شدیم وطرح دعوی داریم.

سخنگوی شورا ادامه داد: این پرونده در حال حاضر در دادگاه مطرح است و در آینده ما خودمان یا پیمانکاران دیگر که توانایی این کار را دارند، طرح را به ثمر خواهند نشاند.

* اطلاعی از هزینه سفرها ندارم

بهنام طیبی -نائب رییس شورای شهر قائم شهر- با بیان اینکه بازدید اخیر برخی اعضای شورای شهر و سفرشان به ترکیه با دعوت وزارت کشور بوده است، گفت:برگزاری چنین همایش ها و نمایشگاه های سالانه و حضور در این نمایشگاه ها کمک می کند تا به طرح های جدید و شیوه های مناسب برنامه شهری آشنا و از آخرین دستاوردها در همه بخش ها مطلع شویم.

وی سپس در پاسخ به این سوال که هزینه این سفرها چگونه تامین می شود، گفت :اطلاعی نسبت به این موضوع ندارم و آقای ابراهیمی سخنگوی قانونی شوراست.

 طیبی ادامه داد:همه ی شهرهای ایران در این همایش آموزشی نماینده ای دارند.

*نه کیش رفتم، نه مشهد و ترکیه!

نصرالله دریابیگی دیگر عضو شورای شهر قائم شهر با بیان اینکه من خودم خبرنگار هستم، گفت من :نه به کیش رفتم، نه مشهد و نه به ترکیه.

وی ادامه داد: این سفرها بر اساس مصوبات کاری بوده و بنده اطلاعی از بودجه پرداخت شده برای این سفر ندارم.



 این عضو شورا با اشاره به این که سفر ترکیه بر اساس مصوبه هیئت وزیران بوده، تاکید کرد:من فقط می دانم شهرداری ها بودجه دولتی ندارند و با هزینه های مردمی اداره می شوند.
 
 وی گفت: حامد ابراهیمی رییس وسخنگوی شوراست که اطلاعات تکمیلی را می داند.

***

بر اساس این گزارش، گفته می شود شهرداری به اعضای شورا یک دستگاه لب تاپ، مبلغی وجه نقد و مبلغ قابل توجهی وام نیز پرداخت کرده است.

شنیده ها حاکیست مبلغ کلانی نیز خرج دکوراسیون دفتر شورای شهر قائم شهر شده است.

طبق قانون این هزینه ها باید با مصوبه شورا باشد و هرگونه برداشت از حساب شهرداری بدون مصوبه شورا و گذشتن از مراحل قانونی، مجاز نیست.