پنجشنبه 1 اسفند 1392-20:42

به بهانه انتصاب مدیرکل جدید گردشگری مازندران

برای توجه ملی به صنعت گردشگری مازندران چه باید کرد؟

لازم است مدیران اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس، فعالان بخش خصوصی، مدیران رسانه ها و همه کنشگران توسعه برای جامعیت نگاه ملی به صنعت گردشگری مازندران بسیج شوند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، ایرج نیازآذری: بدون اینکه به آمار و ارقام استناد کنیم بر همگان روشن است که صنعت گردشگری نقش بارزی در تولید ناخالص ملی دارد.

اقتصاد صنعت گردشگری چنان پرسود و باارزش است که بخش اعظمی از فعالیت های سرمایه گذاران را به خود اختصاص داده است.

 تغییر مدیریت سازمان گردشگری مازندران و آمادگی استان برای میزبانی مسافران نوروزی بار دیگر توجه به این صنعت در مازندران را در صدر اخبار و تحولات محلی قرار داده است.

همگان معترفند استان مازندران می تواند قطب گردشگری جهان اسلام شود. حداقل بعد داخلی آن با حضور دهها میلیون مسافر در ایام مختلف دلیل محکمی بر این ادعاست.

اما جان سخن اینجاست که با این همه استعداد و پتانسیل آیا این فرصت به صنعت تبدیل شده است و خروجی آن منجر به توسعه اشتغال و کارآفرینی شده است. یا اساساً می شود یا می توانیم از این فرصت برای تحول استان مازندران استفاده کنیم؟

صنعت گردشگری با چه موانعی مواجه می باشد؟ راهکارهای تقویت این صنعت چیست؟ چگونه می توان نگاه دولت را به گردشگری در مازندران معطوف ساخت؟ آیا گردشگری می تواند با صنعت نفت رقابت نماید؟ همه اینها پرسش های متداول و بعضاً تکراری در این بخش و در این ایام از سال است.

برای پاسخ به همه این پرسش ها لازم است مدیران اجرایی، نمایندگان مردم در مجلس، فعالان بخش خصوصی، مدیران رسانه ها و همه کنشگران توسعه برای جامعیت نگاه ملی به صنعت گردشگری مازندران بسیج شوند.