جمعه 2 اسفند 1392-6:38

علی اکبرناطق نوری:

نگاه ملی به روحانی دارم/ فکر نمی کردیم وضع تا این حد خراب باشد

گزارش دیدار تعدادی از اعضای ستاد سابق دکتر روحانی در مازندران با علی اکبر ناطق نوری/ وقتی رییس جمهور سخن می گوید انسان به آرامش می رسد/ به رییس جهوری افتخار می کنم/ به احمدی نژاد گفتم مازندران به دلیل حیات خلوت بودن تهرانی ها تبدیل به زباله دان شده است/ربیع فلاح انصافا پیگیر موضوعات بودند/در مازندران عده ای هم موج سوار خوبی هستند و هم هواشناس خوبی!


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: صبح سه شنبه گذشته تعدادی از اعضای حامیان ستاد دکتر روحانی که اغلب اصولگرا بوده و در بین آنها برخی مشاوران استاندار مازندران هم حضور داشتند، با حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری دیدار و مطالبات خود را بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری در این مراسم با تشکر از همت اعضای ستاد حامیان دکتر روحانی در مازندران اظهار داشت: همه از من در مورد دکتر روحانی می پرسند و بنده آشکارا به این مطلب اعتراف می کنم که نسبت به ایشان نگاه ملی دارم و گروهی نمی اندیشم.

 وی گفت:از اینکه عواملی دست به دست هم داد و یک دولت قابل پیش بینی، بعد از یک دولت غیر قابل پیش بینی و پر اضطراب به ثمر نشست شکرگزار خداوند هستم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که وقتی رییس جمهوری سخن می گوید انسان به آرامش می رسد چرا که همواره با تدبیر و امید سخن می گوید، ابراز داشت: انسان منتظر عواقب بعد از سخنان ایشان نیست، چرا که مصالح نظام را در نظر می گیرد و این جای شکر دارد و ما از کاری که کردیم و نتیجه ای که حاصل شده است رضایت داریم.

 وی در تشریح فاکتورهای مثبت این دولت در قیاس با دولت قبل اظهار داشت:نعمت دومی که با ایجاد این دولت حاصل شده، این است که انسان در مجامع بین المللی احساس حقارت نمی کند، ایران با آن تمدن اسلامی و عظمت تاریخی مردمانش دیگر پس از 35 سال از گذشت انقلاب احساس حقارت نمی کند و عزت کشور و مردم زیر سوال نمی رود.

 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری گفت: در دولت قبل در تلویزیون می دیدم که دست رییس جمهوری ما را یکی از شیوخ عرب گرفته و به داخل سالن می برد و این حرکت آنها بسیار برای این جانب تحقیر آور بود، ولی در حال حاضر چنین احساسی ندارم و به رئیس جمهور این کشور افتخار می کنم.

 مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در خصوص کار دولت در عرصه سیاست خارجی گفت:در سیاست خارجی دولت کار بزرگی انجام داده  که انجام آن هم بسیار سخت بوده است.

 وی گفت:به گفته رهبر انقلاب این نیز یک جبهه نبرد است که اعضای دولت افسران ما در این جنگ هستند و باید دلگرم باشند کمااینکه بارقه های امیدی نیز هست و طبیعی است در کاری که طبق نظر مقام معظم رهبری و قانون اساسی در حال انجام است کسی نمی تواند سنگ اندازی کند.

 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه رهبری این اجازه را به تیم مذاکره کننده داده است، افزود:ولی این تیم باید حواس خود را کاملا جمع کند، چرا که امروز حتی اگر بین دو برادر شما بخواهید صلحی برقرار کنید ممکن است اینکار انجام نشود و اتفاقی بیفتد که همه چیز به هم بخورد.

وی ادامه داد:کارشکنی های امریکا و غرب که جای خود دارد ، همین انتقادات داخلی نیز می تواند برای دولت یک امتیاز مثبت محسوب شود و در جلسات از آن استفاده کند و به آنها اعلام کنند که ما هم برای مذاکره مخالفان زیادی در داخل داریم اما با این وجود می خواهیم که مشکلات حل شود.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نارسایی های موجود در نحوه مدیریت کشور هم اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان به من اعلام کردند که ما فکر می کردیم صندوق دولت خالی باشد اما فکر نمی کردیم وضع تا این حد خراب است به قول معروف شنیدیم شور است ولی نه تا این حد شور.

 وی ادامه داد:مهندس چیت چیان به من گفتند که از صرفه جویی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باید 50 درصد یارانه ها،  30 درصد صرف سرمایه گذاری در صنعت و 20 درصد دیگر صرف مصارف دیگر می شد اما اکنون علاوه بر اینکه 100 درصد این صرفه جویی به پرداخت یارانه تعلق می گیرد 50 درصد دیگر هم از بودجه و درآمدهای دولت صرف پرداخت یارانه می شود و عملا 150 درصد فقط پرداختی یارانه هاست.

 حجت الاسلام ناطق نوری گفت: نتیجه آن می شود که کل هزینه تعمیر، نگهداری ، مراقبت و ...وزارت خانه ها صرف یارانه می شود، به این ترتیب بدهی به پیمانکاران روز به روز افزایش می یابد و مشکلات در وزارت خانه ها بیشتر می شود.

وی ابراز داشت:آقای آخوندی به بنده گفتند من قبلا در وزارت راه بودم و اکنون هم به این وزارت خانه آمدم اما تصور نمی کردم وزارت خانه به این حال و روز افتاده باشد؛ اتاق ها پر از کارشناس های غیرمجرب شده است که بازدهی مناسبی ندارند و این می شود که به گفته دکتر نوبخت دغدغه دولت پرداخت حقوق و عیدی کارمندان خود می شود.

حجت الاسلام ناطق نوری در ادامه به مسایل استان مازندران پرداخت و گفت: بنده برای مازندران همواره دغدغه داشتم حتی به رییس جمهوری قبلی در سال 84 در دوران استانداری آقای شفقت گفتم شما سفر دومی هم به مازندران خواهی داشت که ایشان گفتند بله. به او گفتم این بار که به مازندران وارد شدید به مردم زیاد قول ندهید، مازندران به دلیل حیات خلوت بودن تهرانی ها تبدیل به زباله دان شده است و این موضوع حتی به عمق جنگل و دریا نیز تصری یافته است. شما فقط قول چند کارخانه کمپوست در کل استان را بدهید کافی است به شرط اینکه عملی شود که متاسفانه آن هم عملی نشد.


وی با تشکر از حمایت همه زحمت کشان استان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشت:استقبال بی نظیر مردم ساری در مسجد جامع باعث استارت حادثه ای عظیم شد و آن حادثه بزرگ رخ داد.

 وی با بیان اینکه آقای ربیع فلاح چند باری اینجا آمده اند و با هم صحبت داشته ایم، افزود:بنده مشکلات استان را به ایشان گفته ام و ایشان هم انصافا پیگیر موضوعات بودند اما به علت نبود بودجه کافی نتوانست به نتیجه برسد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به حضور افراد موج سوار در استان اشاره کرد و گفت: بعضی افراد هم موج سوار خوبی هستند و هم هواشناس خوبی؛ مانند عین الدوله هم در مشروطه برای خود آیین و رسمی دارند و هم در استبداد.

 وی با بیان این که بنده مخالف جابجایی اتوبوسی مدیران بوده ام، افزود: تا به حال هم کسانی که رییس جمهور شده اند به غلط عمل کرده اند و هیچ کدام شایسته سالاری را کامل رعایت نکرده اند و باید تلاش کرد تا این امر حاکم شود.

ناطق نوری تدین، تخصص و مدیریت را لازمه پذیرش مسئولیت عنوان کرد و گفت:راجع به این موضوع حتما به اعضای دولت و مدیران استانی متذکر می شوم که مواظب موج سواران باشند و تلاش کنند تا از نیروهایی که همگام و همقدم دکتر روحانی و دولت بودند بیشتر استفاده شود.

وی گفت:البته باید قبول کرد که در بین نیروها حالت سازمانی و سازمان دهی منظمی وجود ندارد که این اشتباه است اما بنده به شما قول می دهم که خواسته های شما را پیگیری و نتیجه را اعلام کنم.

 لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه که کم تر از 20 نفر حضور داشتند، چهار نفر از اعضای حامیان دولت روحانی و ستاد سابق انتخاباتی او در مازندران نظرات خود در خصوص عملکرد دولت، استاندار و کارهای بر زمین مانده استان مازندران عنوان و خواستار استفاده بیشتر از نیروهای حامی دولت شدند.