جمعه 2 اسفند 1392-18:42

موفقیت بزرگ برای موسیقی استان؛

سونات و بافنده به تندیس رسیدند

جایزه اول جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر شامل تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه کر آوازی سونات از مازندران تعلق گرفت.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری: با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره بیست و نهم موسیقی فجر که شامگاه پنج شنبه، اول اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شد، بر اساس آرای هیات داوران، جایزه اول بخش آواز جمعی شامل تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه کر آوازی سونات تعلق گرفت.

محسن بافنده – رهبرگروه آوازی سونات- به مازندنومه گفت: این گروه در سال 1388 به منظور معرفی و ترویج موسیقی کلاسیک کار خود را آغاز کرد.

وی که متولد ۱۳۶۴قائم شهر و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آهنگسازی است، افزود: گروه آوازی سونات در جشنواره بیست و هفتم موسیقی، نامزد دریافت تندیس این جشنواره شد و در جشنواره بیست و هشتم هم مقام سوم را کسب کردیم.

بافنده با بیان این که گروه سونات در پنجمین جشنواره بین المللی موسیقی مقاومت هم برگزیده شد، تاکید کرد: افتخار بزرگ ما پنج شنبه شب در تالار وحدت به دست آمد که در بخش آواز جمعی گروه برتر کشور شدیم.

این هنرمند جوان با بیان این که تمام هنرمندان گروه اهل مازندران و شهرهایی هم چون قائم شهر، ساری، بابل و آمل هستند، گفت: گروه سونات 29 بهمن ماه ساعت18:30 در تالار رودکی به صحنه رفت و در دو بخش به اجرای برنامه پرداخت و قطعات متفاوت و تازه ی را نسبت به دوره قبل اجرا کرد که  این قطعات، آثار کمتر شنیده شده آهنگسازان دوران رمانتیک را شامل می‌شود.

گفتنی است گروه سونات به رهبری محسن بافنده و با 36 خواننده، از سال ۸۸ در شهرستان قائم شهر آغاز به کار کرده و از بهار ۸۹ با واحد موسیقی حوزه هنری استان مازندران آشنا شد و توانست با این مرکز همکاری مشترک داشته باشد.

 این گروه تاکنون چندین اجرا به صورت استانی و کشوری داشته و در استان مازندران، اولین گروهی است که در بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فجر اسفند ۸۹، به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

از جمله اجراهای گروه سونات می توان به اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تئاتر تیرنگ زمستان ۸۹، جشنواره بین‌المللی فجر زمستان ۸۹ و همایش ملی دماوند تابستان ۹۰ در شهرستان آمل اشاره کرد.

محسن بافنده زیر نظر استادانی چون سیاوش صاحب نسب، شریف لطفی، محسن الهامیان، امیر حسین اسلامی و… آموزش دیده است.