چهارشنبه 7 اسفند 1392-15:47

نامه مجمع نمایندگان مازندران به رییس جمهوری

زیرساخت های توسعه گردشگری در دستور قرار گیرد

بر اساس گزارش مدیران ادارات و سازمان های محلی مسئول در امر تسهیلات نوروزی آنان ریالی در حساب برای انجام این مأموریت مهم ملی ندارند. با این حال انجام این رسالت مهم ملی می طلبد دولت محترم اعتبارات و امکانات مکفی به سازمان های مسئول در امر تسهیلات نوروزی اختصاص دهد.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: مجمع نمایندگان مازندران در نامه ای به رییس جمهوری، مهم ترین مشکلات و مسایل گریبانگیر این صنعت را در استان به رییس دولت گوشزد کرد. متن کامل نامه را دفتر مجمع برای ما ارسال کرده که در زیر می آید:

جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام ؛
موضوع : توجه به صنعت گردشگری در استان مازندران
همانگونه که مستحضرید سالانه میلیون ها مسافر از سراسر کشور از طبیعت زیبای مازندران به ویژه سواحل خزر بهره می برند. استان مازندران علاوه بر طول سال در فصل تابستان و خصوصاً ایام نوروز نیز میزبان میلیون ها گردشگر می باشد. تا جایی که بر اساس ارقام ارائه شده نزدیک به 25 میلیون نفر نوروز گذشته به این استان سفر کردند !

آقای رئیس جمهور : بدون شک حضرتعالی به نقش گردشگری و صنعت توریسم در توسعه ملی و اهمیت آن در تولید ناخالص داخلی واقف هستید. استان مازندران با داشتن مواهب خدادای و طبیعت زیبا علیرغم آن که پذیرای میلیون ها مسافر می باشد اما همچنان با امکانات محلی خدمات ملی ارائه می کند.

مردم مهمان نواز دیار علویان که علی رغم ناکافی بودن زیرساخت ها و کمبود امکانات صمیمانه از مسافران به گرمی پذیرائی می نمایند از دولت محترم انتظار دارند در تقسیم منابع و توزیع امکانات حضور بیش از 30 میلیون مسافر اختصاصی ایام نوروز سال 1393 را مدنظر قرار داده و بودجه اختصاصی برای ستاد تسهیلات نوروزی استان و شهرستان ها لحاظ نمایند.

جناب آقای دکتر روحانی : بر اساس گزارش مدیران ادارات و سازمان های محلی مسئول در امر تسهیلات نوروزی آنان ریالی در حساب برای انجام این مأموریت مهم ملی ندارند. با این حال انجام این رسالت مهم ملی می طلبد دولت محترم اعتبارات و امکانات مکفی به سازمان های مسئول در امر تسهیلات نوروزی اختصاص دهد.

جناب رئیس جمهور : متأسفانه ترافیک، انباشت زباله، استهلاک ابنیه شهری، هزینه بالای خدمات شهری و بین شهری، و تقسیم امکانات اندک محلی، مسائل و مشکلات مرتبط با صنعت گردشگری در استان مازندران می باشد؛ که در صورت عدم توجه کافی دولت به این موارد می توانند چرخ های حرکت این صنعت مهم را از  پیشرفت به سوی توسعه باز دارند.

آقای رئیس جمهور : صنعت گردشگری می تواند همانند صنعت نفت برای توسعه درونزا و همه جانبه ملی فرصت مناسبی باشد و استان مازندران شایسته سرمایه گذاری کلان ملی برای تحول در این بخش می باشد. از این رو از دولت محترم انتظار می رود زیرساخت های توسعه گردشگری در مازندران را به عنوان یک راهبرد ملی در دستور کار خود قرار دهد.

نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی
سید رمضان شجاعی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود    محمد دامادی نماینده مردم شریف ساری و میاندرود    سید هادی حسینی نماینده مردم شریف قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ و سوادکوه شمالی     قاسم احمدی لاشکی دبیر مجمع نمایندگان و نماینده مردم شریف نوشهر، چالوس و کلاردشت
احمدعلی مقیمی نماینده مردم شریف بهشهر و نکا    عبدالوحید فیاضی نماینده مردم شریف نور و محمودآباد    کمال علیپور خنکدار نماینده مردم شریف قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ  و سوادکوه شمالی     شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم شریف تنکابن و رامسر و عباس آباد      عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم شریف آمل    حسین نیازآذری نماینده مردم شریف بابل    مقداد نجف نژاد نماینده مردم شریف بابلسر و فریدونکنار    علی اکبر ناصری نماینده مردم شریف بابل

رونوشت :
- جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رئیس جمهوری جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی  
- جناب آقای دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی  
- جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم نظارت راهبردی رئیس جمهوری جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی  
- جناب آقای دکتر سلطانی فر ریاست محترم سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی  
- جناب آقای دکتر نهاوندیان رئیس دفتر محترم رئیس جمهوری جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی  
- جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی    
  -   جناب آقای دکتر فلاح استاندار محترم مازندران جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی