شنبه 10 اسفند 1392-12:54

محمد دامادی:

نماينده اي تزئيني نيستم

نماینده ساری و میاندورود گفت:شناسنامه خانوادگي من مشخص است و نمي توانند هر برچسبي را به من بچسبانند/ تا امروز در خصوص برخي اتفاقات رسانه اي در استان سكوت كرده ام.


 

مازندنومه، سرویس سیاسی: فقط دو جمله ازمحمد دامادي كافي بود تا سيل انتقادات به سمتش سرازير شود.موضع گيري هفته گذشته نماينده مردم ساري و مياندرود در مجلس در خصوص توقيف روزنامه آسمان با واكنش هاي تندي مواجه شده است.او در گفت و گوی زیر در اين باره توضيح مي دهد:

*موضع گيري شما در خصوص توقيف روزنامه آسمان با واكنش هاي تندي روبرو شده است.در اين خصوص توضيح مي دهيد؟

آسمان يك روزنامه حرفه اي بود.شما خودتان خبرنگار هستيد و مي دانيد با اين سرعت توليد اخبار و تعدد رسانه هاي مجازي كه خبرها را بلافاصله منتشر مي كنند، توليد يك روزنامه حرفه اي كه در هر صفحه اش نگاهي نو داشته باشد، كار دشواري است.به همين خاطر معتقدم كه آسمان يك فرصت بود اما انعكاس موضع گيري بنده در خصوص توقيف آن شايد يك جور استنباط شخصي بوده كه از سوي خبرنگار حاضر در جلسه صورت گرفته است.

*مي شود بيشتر توضيح بدهيد؟ به هر حال شما تصميم توقيف كنندگان آسمان را زير سوال برديد و آن را اقدامي ناشايست توصيف كرديد.

نكته دقيقا همين جاست.بنده عرض كردم آنچه در روزنامه آسمان اتفاق افتاده خطايي مشخص بود كه جاي ترديد هم ندارد. اتفاقا مديران روزنامه هم پيش از توقيف بابت اين اتفاق عذر خواهي كرده بودند و آن را خطاي سهوي خواندند.مشخص است كه با فرد خاطي بايد مطابق مقررات برخورد شود. ترديدي هم در اين نيست. اما حرف من اين بود كه چرا  به جاي برخورد با شخص خاطي با كل مجموعه روزنامه برخورد شده است؟ رهبري فرمودند  بايد جذب حداكثري كنيم و دفع حداقلي.اين گونه اقدامات كجا جذب حداكثري و دفع حداقلي ست؟مثلا اگر در يك اداره مانند اداره گاز يك نفر خطايي مرتكب شد ،كل اداره را تعطيل مي كنند؟ در همان روزنامه مثلا گناه آن جواني كه در صفحه سينمايي و يا صفحه ورزشي كار مي كرده چه بود كه حالا  و درست در شب عيد بيكار شده است؟ بنده در خصوص مسائل مذهبي كه صاحب نظر نيستم و از نظر دين پژوهان و متخصصين اين حوزه پيروي مي كنم و اتفاقا معتقدم نويسنده مطلب مذكور عمدا يا سهوا خطايي بزرگ مرتكب شده است اما همه را نبايد در يك قبر گذاشت.

*با اين حال واكنش هاي تندي به مصاحبه شما در برخي رسانه هاي استان صورت گرفته است.

پيش چشمت داشتي شيشه كبود / زان سبب عالم كبودت مي نمود. شناسنامه خانوادگي بنده مشخص است و آقايان مي دانند كه نمي توانند هر برچسبي را به من بچسبانند.تا امروز در خصوص برخي اتفاقات رسانه اي در استان سكوت كرده ام و قرار هم نيست جواب آنها را در يك مصاحبه بدهم. اما همين اندازه بگويم كه من نمي توانم نماينده اي تزئيني در مجلس باشم. بنده فرزند همان مردي هستم كه در ولايتمداري اش ترديدي وجود نداشته است. اعتقادات بنده هم به همان شكل است. آقايان فراموش كرده اند كه بنده نماينده مجلس در جمهوري اسلامي هستم و اين يعني قبول و اطاعت محض از اصل مترقي ولايت فقيه. اين هايي كه آن حرف ها را زده اند به قول معروف روي قبري گريه مي كنند كه مرده اي در آن نيست