يکشنبه 11 اسفند 1392-23:50

صدا ره سر هاده تتی دگرده

«چش براه» به بازار کتاب آمد

مجموعه اشعار مازندرانی شعبان نادری رجه با عنوان «چش براه» منتشر شد.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: به تازگی مجموعه شعرهای مازندرانی شعبان نادری رجه –شاعر سوادکوهی- با نام «چش براه» از سوی انتشارات ملرد وارد بازار کتاب شد.

 این مجموعه 7 مثنوی، نیز دوبیتی ها و امیری های این شاعر و ترانه سرا را دربر می گیرد که در 80 صفحه و به قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.

 تدوین و آوانگاری این مجموعه را لیلا احمدی کمرپشتی انجام داده و همو مقدمه ای برای «چش براه» نوشته است که در بخشی از آن آمده:«یکی از مهارت های شعبان نادری سرودن امیری و دوبیتی است که بیشتر آن ها در وزن مفاعیلن مفاعیلن فعولن است. این ترانه ها قالب مناسبی برای خوانش خوانندگان است و بسیاری از خوانندگان و گروه های موسیقی محلی هم چون استاد ابوالحسن خوشرو، محمود شریفی، اکبر رستگار، ارسلان طیبی، ابراهیم عالمی، باقرخدابخشی و... از اشعار شعبان نادری در اجراهای خود بهره برده اند.»

نخستین اثر منظوم چاپ شده نادری به زبان فارسی بود با نام«کبوتر مهربان،بریم به مازندران»که در سال 1387 انتشار یافته بود.

 گفتنی است پیش از چاپ این کتاب، آلبوم «تش سو» نیز با دکلمه شعبان نادری و آواز ابوالحسن خوشرو از سوی شرکت نسیم مهرآوا منتشر شده بود که تعدادی از شعرهای دو مجموعه از جمله برخی دوبیتی ها و منظومه ها مانند مله و مار در هر دو اثر مکرر انتشار یافته است!

 شایان ذکر است که کتاب«چش براه» در سومین همایش سوادوهی های مقیم تهران با حضور سید هادی حسینی –نماینده قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس- رونمایی شد.

یک دو بیتی از این کتاب:

صدا ره سر هاده تتی دگرده

بشکسه دل سفری دگرده

صدا ره سر هاده سوز بووشه دشت

بورده سال ماه خشی دگرده