پنجشنبه 15 اسفند 1392-16:55

حریم راه آهن سبز می شود

قائم شهری ها جمعه درخت می کارند

 با توجه به مسیر خط راه آهن که از مرکز شهر عبور کرده و اطراف آن بدون فضای سبز و پوشش گیاهی است، این قسمت بهترین مکان برای درختکاری و توسعه فضای سبز قائم شهر است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری: مراسم درختکاری با مشارکت شهرداری و انجمن های مردم نهاد در روز جمعه 16 اسفند ماه 1392 در قائم شهر برگزار می شود.

خانم خیرخواه -رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه پایدار قائم شهر- گفت: با توجه به برگزاری مراسم درختکاری، جلسه ای با عنوان هم اندیش مسئولان انجمن های مردم نهاد را تدارک دیدیم که مقرر شد همه در مراسم درختکاری روز جمعه مشارکت فعال داشته باشند .

این فعال انجمن های مردمی افزود: این انجمن با مشارکت و همکاری شهرداری و انجمن خانه دوست، انجمن فرهنگی تلارپه، انجمن کوهنوردی، انجمن سرطانی ها و دیگر انجمن های مردم نهاد قائم شهر قرار است روز جمعه 16 اسفند ماه 1392 مراسم با شکوه درختکاری را برگزار کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه پایدار قائم شهر با بیان این که مازندران مهد آئین های کهن و معیادگاه رونق و سرسبزی جنگل و روشنی و بخشندگی دریاست و باید قدر این برکت و نعمت الهی را بدانیم، تصریح کرد:  باید تلاش کنیم تا با همکاری و تعاون همه انجمن ها و مردم، با حفظ فضای سبز و احیای آن طراوت خاصی به جلوه شهر ببخشیم.

خیرخواه گفت:انجمن مااز سال 1389 با برگزاری مراسم درختکاری در قائم شهر با شعار حمایت از محیط زیست و منابع طبیعی فعالیت گسترده داشته و با ایجاد فرهنگ و تفکر زیست محیطی و تشویق و ترغیب افراد و شرکت ها و مؤسسات سعی کرده تا یک سیستم مدیریت زیست محیطی را شکل دهد.

 وی ترویج فرهنگ درختکاری را با همکاری انجمن های مردم نهاد در سطح شهر و استان یکی از اصلی ترین اهداف اعضای این انجمن دانست و در ادامه اظهار داشت: با توجه به مسیر خط راه آهن که از مرکز شهر عبور کرده و اطراف آن بدون فضای سبز و پوشش گیاهی است، این قسمت بهترین مکان برای درختکاری و توسعه فضای سبز قائم شهر است.

خیرخواه ادامه داد: مسئولان شهرداری همین مسیر ها را برای مراسم درختکاری روز جمعه در نظر گرفتند که یکی از بهترین پیشنهادها بوده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن توسعه پایدار قائم شهر خبر داد: روز جمعه قرار است بعضی از دوستداران محیط زیست به جمع آوری زباله در حاشیه این مراسم  بپردازند.

رئیس انجمن توسعه پایدار قائم شهر از همه علاقه مندان به طبیعت برای حضور در این مراسم دعوت کرد.