پنجشنبه 15 اسفند 1392-23:57

پزشکیان و دامادی در جشن روز پرستار

نماینده ساری: فضای رعب و وحشت را بردارید

 پزشکیان: احمدی نژاد گفت ما به کمک شما نیازی نداریم بروید به دنبال کارتان/ دامادی: در صورت تکرار، مسایل غیر اخلاقی و غیر دینی را افشا خواهم کرد+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: مسعود پزشکیان –نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی-عصر امروز در جشن میعاد سالن هلال احمر ساری اظهار داشت: وظیفه ماست به کسانی که دردمند هستند کمک کنیم.

 وی با بیان اینکه تفاوت انسان و حیوان در جایی است که می خواهد به کسی کمک کند، افزود:انسانی که به فکر خودش است با حیوان تفاوتی ندارد و در قاعده هرم انسانی قرار دارد.

 پزشکیان تاکید کرد:انسانی که به دیگران می بخشد انسان واقعی است اما مشکلی که در سیستم داریم این است که اگر کسی بیمار شد و آشنایی را ندارد و وارد بیمارستان شد کسی او را تحویل نمی گیرد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که وزیر بودم اوضاع خیلی وخیم بود، افزود: وظیفه ما پاسخگویی به مردم است و اینکه شخصی به دلیل نداشتن پناه و پشتوانه مورد بی مهری قرار می گیرد برایم سخت بود.

 عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی اظهار داشت:کسی که پول دارد نیازی به تحویل گرفتن ندارد چرا که اگر در داخل درمان نشود به خارج از کشور می رود و مشکلش را حل می کند، اما ما باید به فکر افرادی باشیم که کسی را ندارند و صدای شان هم به کسی نمی رسد.



 وی با بیان اینکه وقتی وزیر بودم از خودم بدم می آمد، افزود: قانون می گفت مریض اگر پول ندارد بیمارش را بستری نکنید و من از اینکه باید به زیر مجموعه ام چنین قانونی را ابلاغ می کردم و نمی توانستم پاسخگوی مردم باشم از خودم متنفر می شدم.

 وزیر بهداشت و درمان دوره اصلاحات با بیان اینکه این بلا را قانون سر ما آورده بود، افزود:پاسخ اینگونه افراد را چه کسی باید می داد؟ من وزیر که نمی توانم بدهم پس این فرد چه کند؟



 وی ادامه داد: آیا شان انسانی که فرشتگان بر او سجده کرده اند این است که دستش را پیش این و آن دراز کند و به خاطر مسایل مالی پیش همه گردن خم کند؟

 نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت:به همین دلیل عطای چنین وزارتی را به لقایش بخشیدم و سعی کردم در جایی وارد شوم که مشکل این افراد را بتوانم حل کنم.



پزشکیان با بیان اینکه از زمانی که به دنیا آمدم در فضای مدیریت بوده ام افزود:بعد از وزارت، آقای احمدی نژاد آمدند و به ایشان گفتیم که می خواهیم کمک کنیم، ایشان هم گفت ما به کمک شما نیازی نداریم بروید به دنبال کارتان.

 وی ادامه داد: بعد از دوره وزارت فقط می آمدم بیمارستان و عمل می کردم و در این مدت به اندازه 30 سال مدیریتم درآمد داشتم و زیادی هم خوش می گذشت.



 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد:به دلیل مسایلی که درگیر آن بودم و مشکلات قانونی که در مسیر بود تصمیم گرفتم وارد مجلس شوم تا اعتبارات را به سمتی روانه کنیم که مشکل ان افراد حل شود.

 وی گفت:در بودجه 93 یک درصد ارزش افزوده را اضافه کردیم و این عدد رقمی معادل یک هزار میلیارد تومان شده است که تنها برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر و برای محرومان و کسانی است که نمی توانند هزینه درمان خود را پرداخت کنند.



 پزشکیان ادامه داد:با این پول انسان هایی که مشکل دارند با سختی مواجه نخواهند شد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان از درصد قانون هدفمندی یارانه ها برای بیماران صعب العلاج که قدرت تامین هزینه های داروی خود را ندارند خبر داد و گفت:یکی از چالش های بزرگ ایجاد عدالت در سیستم است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی به لزوم کاهش اختلاف و فاصله بین قشرهای مختلف جامعه تاکید کرد و گفت:اگر فاصله بین درآمدها زیاد باشد باید اصلاح شود چرا که اگر این گونه نشود جامعه سالمی نخواهیم داشت.



 وی به استقرار حکومت با کفر و عدم استمرار آن با ظلم هم اشاره کرد و گفت:بی عدالتی درون سیستم بهداشت و درمان وجود دارد و این ما را آزار می دهد.

 پزشکیان به اختلاف بین درآمد پزشک با پزشک و پرستار و پزشک به عنوان نمونه بارز بی عدالتی در سیستم اشاره کرد و گفت:هر چه این فاصله ها بیشتر باشد دعوا و درگیری هم بیشتر می شود.

 وی رضایت خلق را عامل اصلی پذیرش رضایت انسان از خود دانست و گفت: رضایت مردم شرط خدمت است، چرا که اگر آنها راضی باشند خداوند از ما راضی است.
 این مسئول در ادامه با تبریک روز پرستار اظهار داشت:لذتی که در خدمت بی منت است در هیچ چیز دیگری نیست و امیدوارم همه شما با این نگاه به مردم خدمت کنید.



* دامادی: در صورت تکرار افشا خواهم کرد

محمد دامادی اظهار داشت: پرستار ها در طول دوران زندگی خود چیزی جز درد ندیدند و در این درد خدا را دیدند.

وی با قدردانی از جوانانی که این جشن را برپا کردند، افزود:من تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که دکتر پزشکیان عزیز را به این مراسم آوردم.



 نماینده مردم ساری و میاندورود در ادامه به اهمیت رعایت نظم در زندگی اشاره کرد و گفت:اگر نظم را رعایت کنیم کشور با دستان نسل جوان ساخته و آباد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه زمانی که وارد عرصه انتخابات شدم حرف های عجیبی را شنیدم، افزود: اما امروز در شورای شهر ساری جوانان خوب با تحصیلات آکادمیک حضور دارند و خوشحالیم که زمینه ساز کاری شدیم که همه به نسل جوان ایمان بیاورند.



عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه روز میلاد حضرت زینب(س) یک روز است اما همه روزها روز پرستار است، افزود:باید دقت کرد تا ویترینی سخن نگوییم.

وی به جلسات متعدد خود با اعضا نظام پزشکی ساری اشاره کرد و گفت: امیدواریم تا با پیگیری های لازم مشکل این عزیزان حل شود.

 دامادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:متاسفانه حرف ها می زنند و بعضی از مباحث را ایجاد می کنند وسنگ هایی را جلوی پای جوانان قرار می دهند.

 وی ادامه داد:هشدار می دهم از این تریبون مقدس، خیلی با خودم کلنجار رفتم که روز شما را مکدر نکنم اما هشدار می دهم از تریبون هایی که در دست دارید به نفع مطامع شخصی خودتان استفاده نکنید.

 نماینده مردم ساری و میاندورود گفت:فضای رعب و وحشت را بردارید، تهمت نزنید البته من امروز سر بسته گفتم اما مطئن باشید در بین مردم و در بین بیش از 93 هزار مهربانی که به بنده رای دادند، در صورت تکرار، مسایل غیر اخلاقی و غیر دینی را افشا خواهم کرد.(تشویق حضار)

 وی گفت: ما به تاسی از پیر جماران عقد اخوت با هیچ کس نمی بندیم وقتی که مصالح مردم در پیش باشد از هیچ فرد و ارگانی نمی هراسیم.