يکشنبه 18 اسفند 1392-18:5

بابک شمس ناتری:

شاعران نوشهر صاحب اتاق شدند

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد اخبار و اتفاقات خوب و مسرت بخشی برای فرهنگ و هنر شهرستان نوشهر باشیم.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری: بابک شمس ناتری در حاشیه نشست این هفته شاعران نوشهر از اختصاص یک اتاق در مجتمع فرهنگی و هنری نوشهر به شاعران نوشهری خبر داد و گفت: هدف از این حرکت این است که شاعران دارای یک جایگاه باشند و تا بتوانند آثاری مانند شعرهای مکتوب ،کتاب و... را در اختیار یکدیگر قرار داده تا با ایجاد فضای نقد و بررسی به یکدیگر کمک کنند.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله شعر و ادب عنوان کرد: شاعران خلاق، صاحب نام و معتبری در نوشهر داریم که دارای توانمندی هایی در خارج از حوزه شهرستان نوشهر نیز می باشند که حتما از وجودشان استفاده و مشاوره می گیریم و وقت می گذاریم تا سال 93 در حوزه شعر یک کار بزرگ در شهرستان نوشهر انجام شود.
 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بیان کرد: هیچ کس نمی تواند بگوید که می تواند برای فرهنگ و هنر کار کند و ما هم چنین ادعایی نداریم و از روز نخست هم گفتیم که نیاز به کمک و یاری همگان داریم.
وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر ما را حمایت کنند تا قدم های خیر برداریم اظهار داشت: یکی از بزرگترین ثمرات نشست های هفتگی شاعران نوشهر این است که شاعران جوان و تازه کار نیز با حضور در این نشست ها و شرکت در بحث و گفتگو و حتی شعرخوانی، می توانند کسب تجربه کنند.
شمس ناتری ابراز کرد: با خودم عهد بسته ام و همواره قول داده ام که کوتاهی نکنم بلکه همیشه وقت بگذارم و برای توسعه و پیشرفت فرهنگ و هنر نوشهر تلاش کنم.
وی گفت: از حمایت اهالی خبر و رسانه استان مازندران سپاسگزاری می کنم که در این مدت همواره پشتیبان و یاری گر مجموعه فرهنگ و هنر بودند و این باعث دلگرمی است.

*تئاتر نیازمند توجهات ویژه است
بابک شمس ناتری از تمرینات تئاتر «رستم و یک اشتباه کوچولو» در نوشهر بازدید کرد و طی سخنانی در جمع هنرمندان این تئاتر گفت: تئاتر هنری ارزشمند و دارای جایگاه ویژه است و افتخار می کنم از خانواده فرهنگ و هنر هستم و سال ها در کنار شما تئاتری ها بودم.
وی با اشاره به اینکه تئاتر شهرستان نوشهر باید هر روز بهتر از روز گذشته اش باشد و این از دغدغه های ما است افزود: تئاتر نیازمند توجهات ویژه است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر اظهار داشت: تئاتر هنری است که مخاطب و پیام دارد و می تواند بر جامعه تاثیرات مثبت بگذارد و بنابراین باید حمایت شود و این حمایت ها باید هدفمند و در راستای تقویت فنی و اصولی این رشته هنری باشد.
وی تاکید کرد: باید کارهای پایه ای برای تئاتر انجام دهیم و استعدادیابی و آموزش صورت گیرد تا نسل جدیدی وارد تئاتر شوند و در کنار تجارب پیشکسوتان و تخصص دانش آموختگان این هنر ارزشمند ، نیروهای کارآمدی آماده شوند که البته همه اینها به طور اتفاقی به وجود نمی آید.
وی ادامه داد: تئاتر هنری است که باید در آن تمرینات زیادی انجام داد و برای آن وقت گذاشت و با مطالعه و مشاوره بتوان کسب تجربه کرد.
شمس ناتری ابراز داشت: خوشحال هستم که امروز در این فضا یعنی تمرینات تئاتر تنفس می کنم و خستگی از تن من بیرون می کند، چرا که تئاتر جزئی از زندگی من است و مطمئن باشید هر چه در توان دارم در این حوزه کمک می کنم.
وی همچنین تصریح کرد: تئاتر از تاثیرگذارترین هنرها در بیان ناگفته است که باید تقویت شود و اینکه گفته شود تئاتر مخاطبان خود را از دست داده است را قبول ندارم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی کار خوب تئاتری به روی صحنه برود مخاطب هم به سالن ها می آیند.
این مسئول فرهنگ و هنر نوشهر بیان داشت: مردم ما فرهنگ دوست و علاقمند به هنر هستند بنابراین باید با تبلیغات هدفمند، اطلاع رسانی ، اجرای کارهای فاخر و انتخاب موضوعات مناسب آثاری تولید و اجرا شودکه مخاطبان را هم در کنار کار و حتی در برخی مواقع حامی داشته باشیم.
وی گفت: تئاتر کلاس درس است پس سعی کنیم کلاس های ما پربار باشد و با کارهای مان تاثیر درستی بگذاریم و در حیطه محتوا به جنبه آموزشی هم نگاه داشته باشیم و به خلاقیت و ابتکار توجه شود تا آثار فنی تر خلق شود.
شایان ذکر است تئاتر «رستم و یک اشتباه کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی «محمود معصوم پناه» برای اجرا بر روی صحنه آماده می شود.

*کار کودک باید ساختار داشته باشد
بابک شمس ناتری در حاشیه نمایش «عموباران به استقبال بهار می رود» طی سخنانی گفت: یکی از اهداف ما برای برگزاری این برنامه این بود که در پایان سال ، کودکان شهر در فضای فرهنگی و هنری نشاط و پویایی را ببینند و در این فضای هنری پیام های فرهنگی نیز انتقال یابد.
وی افزود: کار کودگ باید ساختار داشته باشد و دارای هدف و پیام باشد و اگر کاری هنری اجرا شود که  صرفا زمان و وقت را پر کند و جنبه درآمد مالی در آن دیده شود اصلا خوب نیست، بلکه نگاه ما این است که از کارهای کودکی که اثرگذار باشد و باعث کمک به تربیت فرزندان امروز و آینده سازان فردای شهر ما شود حمایت کنیم.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بیان کرد: امیدواریم همراهی مردم و دیگر مسئولان را هم داشته باشیم تا کارهای کودک در شهرستان نوشهر افزایش یابد، چرا که ما برای فردای بهتر باید بر روی فرزندان این شهرستان سرمایه گذاری کنیم و وقت بگذاریم و کار فرهنگی کنیم.
وی اظهار داشت: در سال جدید کارهای بسیار خوبی در این حوزه خواهید دید و مطمئن باشید که اتفاقات بهتری می افتد چون بنا داریم اقدامات مفیدی انجام شود این دغدغه ما است.
وی تصریح کرد: با مدیریت بهزیستی و آموزش و پرورش نوشهر مذاکراتی انجام شد و مقرر شد کارهای کودک را با تعامل، همدلی و مشارکت پیش ببریم و این موضوع را به فال نیک می گیریم.
شمس ناتری گفت: انتظار ما از مسئولان و مردم منطقه این است که به نیروها، استعدادها و پتانسیل های بومی منطقه اعتماد نموده و کمک کنند تا شاهد حرکت های خوبی باشیم.
وی در ادامه با بیان اینکه هنرمندان و اصحاب فرهنگ شاخصی در شهرستان نوشهر داریم که این افراد باید حمایت شوند افزود: نوشهر دارای گروههای متعدد نمایشی است اما دو گروه به صورت اختصاصی کار کودک انجام می دهند که در نوع خودش قابل توجه است و با وجود این دو گروه باید همواره شاهد برنامه های مبتکرانه،خلاقانه و زیبا در حوزه کار کودک باشیم.
گفتنی است نمایش «عموباران به استقبال بهار می رود» کاری از گروه وحدت باران و به سرپرستی، نویسندگی و کارگردانی مرتضی فرخی به روی صحنه رفت.

*هنرمندان نوشهری نگاه اعتلایی به فرهنگ و هنر دارند
بابک شمس ناتری حاشیه اجرای تئاتر «آوانسن» کاری از گروه هنری دریچه که با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی واحد فرهنگ و هنر 2 و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر و به نویسندگی و کارگردانی حامدمربوط صادق در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد نوشهر اجرا شد،گفت: یکی از دغدغه های ما کمک و همراهی با تئاتر و اهالی تئاتر است و این هنر دارای علاقه مندان بسیار و استعدادهای کم نظیر در شهرستان نوشهر است.
وی افزود: هنر تئاتر، هنری با ارزش است و اغلب هنرمندان این رشته نگاه خوبی برای اعتلای فرهنگ و هنر دارند و بدون چشمداشت و در راستای نیل به اهداف عالیه و ارزشمند هنر گام بر می دارند..
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشهر بیان کرد: در این ایام که به تمرینات گروه های هنری شهرستان می رویم انگیزه، پشتکار و همت را می توان در این هنرمندان دید، پس باید این پشتکار و همت را تکریم کرد و حمایت شوند تا کارهای خوب در نوشهر به روی صحنه برود.
وی اظهار داشت: جا دارد از همراهی ، همکاری و دلسوزی های اعضای هیئت نظارت بر نمایش شهرستان نوشهر تشکر داشته باشیم که همواره کمک می کنند و وقت می گذارند و بدون اینکه ریالی دریافت کنند هرگاه بازخوانی متن یا نمایش باشد، حضور می یابند.
شمس ناتری با اشاره به در پیش بودن سال نو گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد اخبار و اتفاقات خوب و مسرت بخشی برای فرهنگ و هنر شهرستان نوشهر باشیم.