پنجشنبه 22 اسفند 1392-19:10

امام جمعه میاندورود:

قوانین دست و پاگیر بنیاد شهید خیانت به شهداست

حجت الاسلام رسولی گفت: :برخی از پزشکان از بچه های جنگ هستند، اما بسیاری از دوستان پزشک در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید خاک جبهه را نخوردند و درد ترکش را نچشیدند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در مراسم گرامیداشت روز شهید در مزار شهدای شهر سورک، ضمن تقدیر ازمدیران بنیاد شهید و امورایثارگران استان بدلیل استقرار این اداره در شهرستان میاندورود با بیان اینکه شهدا انسانهای بزرگی هستند که در دنیا نظیر ندارند افزود: آنهایی که راه صد ساله را یک شبه طی کردند هنر بزرگی داشته اند و این مقام را به هرکسی نمی دهند.

امام جمعه میاندورود با اشاره به اینکه امروز بسیاری از ایثارگران غبطه می خورند که چرا شهید نشدند گفت: شهدا انسانهای فرا زمانی و فرا مقامی هستند و درک آن بسیار مشکل است.

وی اظهار داشت: آیندگان ارج و مقانی که برای شهدا قائل خواهند بود با آنچه که امروز در بین ما وجود دارد فرق خواهد داشت.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: در چند قرن آینده مزار شهدا امامزادگانی خواهد شد که مردم آنها را واسطه فیض خداوند قرار خواهند داد و نقطه وصل خاکیان با افلاکیان خواهند شد.

امام جمعه میاندورود گفت: آنچه که در اسلام ملاک و معیار ارزش است، تقواست و هرکس این ارزش در او باشد، امامزاده خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به مقام رفیع سلمان در بین اهل بیت اظهار داشت: چه بسا مسلمانی که هیچ ارتباطی به لحاظ نسب و سبب با اهل بیت ندارد اما به دلیل تقوا از اهل بیت شده و تبدیل به سمبل یک ایرانی متعهد و معتقد می شود.

ججت الاسلام رسولی با بیان اینکه شهدای ما با اینکه پیامبر را ندیدند، همچون یک مسلمان واقعی الگوی انسانها شدند افزود: شهدا فرشتگانی در بین ما بودند که وقتی پرواز کردند ما به آسمانی بودنشان پی بردیم.

وی ابراز داشت: گاهی اوقات که تصاویر شهدا و رزمندگان نشان داده می شود دلم برای جبهه ها تنگ می شود و امروز ما از آن اخلاص بسیار فاصله گرفته ایم و نتوانستیم در حد شهدا برایشان کار کنیم.

حجت الاسلام رسولی ادامه داد: هنوز جانبازان و ایثارگران و خانواده های معظم شهدا دچار مشکلات فراوانی اند، در حالی که ما همواره مدعی این هستیم که آنها وارثان نظام و انقلاب هستند.

وی با اشاره به وجود برخی قوانین نادرست در بنیاد شهید اظهار داشت: مجروح شیمیایی که در بستر بیماری به دلیل جراحت جنگ از دنیا رفته است را شهید محسوب نمی کنند.

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه آزمایش گرفتن و قوانین دست و پا گیر بنیاد شهید خیانت به شهداست، افزود:برخی از پزشکان از بچه های جنگ هستند، اما بسیاری از دوستان پزشک در کمیسیون پزشکی این بنیاد خاک جبهه را نخوردند و درد ترکش را نچشیدند.

وی با طرح این سوال که مسئولیت با کیست؟ افزود: در این امر بنیاد شهید باید پاسخگو باشد چرا که بسیاری از خانواده های جانبازان ما جهت تامین داروهای خود دچار مشکل اند و آنها حتی در گذران امور زندگی روزمره خود دچار مشکل هستند و از پس هزینه های کمر شکن داروها بر نمی آیند.

امام جمعه میاندورود تاکید کرد: ضروری است تا به خانواده های معظم شهدا، آزادکان،جانبازان و ایثارگران بیشتر رسیدگی شود در حالی که امروز جایگاه آنها در جامعه مشخص نیست.