جمعه 23 اسفند 1392-11:16

بازتاب معکوس یک نطق(5)

تاوان ایستادگی

سه یادداشت/خوب است آن گروه از نمایندگانی که به مخالفت با دولت تدبیر و امید شهرت دارند بکوشند تا به جای تهمت و تخریب مسوولان دولت ، به وظایف ذاتی خود در امور قانون گذاری و نظارت عمل کرده و به همان اندازه که از عملکرد دولت ازمسوولان قوه مجریه توضیح می خواهند در باره عملکرد خود نیز به مردم توضیح دهند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، مهدی ذکریاپور باقری، رییس ستاد سابق دکتر روحانی در بابلسر و فریدونکنار: مردم با انتخاب روحانی و دولت تدبیر و امید نشان دادند که دیگر دوران افراطی گری ها سپری شده و جامعه نیازمند عقلانیت و اعتدال و شایسته سالاری است، اما آنانی که هنوزسودای قدرت طلبی های نامشروع و افراطی گری های سودجویانه و منافع طلبانه شخصی دارند، ظاهرا پیام روشن و قاطع حماسه 24 خرداد را درنیافته اند و بر طبل منافع شخصی و باندی خود می کوبند و با تخریب مسوولان دولت تدبیر و امید، سعی در تضعیف دولتی دارند که اراده ملی بر استقرار آن قرار گرفته و مورد حمایت مقام معظم رهبری نیز هست.

سهم خواهی ها و قدرت طلبی های نامشروع و غیر قانونی و فراقانونی برخی از مخالفان دولت تدبیر و امید نتیجه و نشانه رویای خام کسانی است که شب را با آرزوی رسیدن به خواسته های نامشروع خود در عزل و نصب های مدیریتی به خواب می روند و صبح را با کوبیدن بر طبل مخالفت با دولت تدبیر و امید به قصد اعمال فشار بر دولت در جهت تعبیر خواب خود سپری می کنند.

برکسی پوشیده نیست که وظایف و اختیارات قانونی نمایندگان محترم مجلس محدود است به دو وظیفه وضع قوانین و نظارت. عزل و نصب های مدیران اجرایی خارج از حدود اختیارات و صلاحیت قانونی آنان و در استان ها بر عهده استاندار است. اینکه یک نماینده بخواهد به سبب سهم خواهی خود وبا دخالت های نابجا در امور اجرایی، استاندار را تحت فشار قرار دهد، اقدامی غیر قانونی و فراقانونی است که نتایج آن مغایر مصالح نظام و منافع ملی است.

اظهارات آقای کمال علیپور -نماینده محترم قائم شهر و جویبار و سوادکوه در نطق پیش از دستور- ضد آقای دکتر ربیع فلاح -استاندار تلاشگر مازندران- نمونه ای از اعمال فشارهای فراقانونی و مصداق توهین و تهمت و تخریب است.

خوب است آن گروه از نمایندگانی که به مخالفت با دولت تدبیر و امید شهرت دارند بکوشند تا به جای تهمت و تخریب مسوولان دولت ، به وظایف ذاتی خود در امور قانون گذاری و نظارت عمل کرده و به همان اندازه که از عملکرد دولت ازمسوولان قوه مجریه توضیح می خواهند در باره عملکرد خود نیز به مردم توضیح دهند.

آقای علیپور به مردم مازندران توضیح دهند آیا اگر استاندار مازندران تسلیم خواسته این نماینده در انتصاب گزینه مورد نظرشان برای فرمانداری سوادکوه شمالی و مدیر شرکت شهرکهای صنعتی مازندران می شدند نیز علیه ایشان در مجلس نطق می کردند؟!

آقایان نمایندگان محترمی که ادعا می کنند ربیع فلاح استاندار مازندران هیچ برنامه ای برای توسعه استان ندارد آیا آن روزهایی که برای اتخاذ مواضع خود درباره انتخاب و انتصاب استاندار مازندران به حمایت از آقای ربیع فلاح برخاستند از ایشان در باره برنامه هایشان پرسشگری نکردند؟

اگر آقای استاندار برنامه ای داشتند که به آن سبب مورد حمایت نمایندگان محترم قرار گرفت، پس چگونه است که اکنون برخی ازهمان نمایندگان ادعا می کنند که استاندار برنامه ای ندارد؟ اگر برنامه ای نداشتند و از او حمایت کردند که دیگر عذر بدتر از گناه است!

 هیچ شخص و مسوولی مبرا از ضعف و انتقاد نیست ، اما در نقد باید انصاف و اخلاق و ادب را رعایت کرد. چرا این عده از نماینده گان محترمی که بر طبل مخالفت با استاندار مازندران می کوبند به خدمات ارزنده ایشان توجهی ندارند؟ چرا پس از آن که به خواسته های خود در انتصاب فلان گزینه خود برای فلان پست مدیریتی نمی رسند یادشان می آید که استاندار ضعیف و بدون برنامه است؟

غرض و مرض در نقد مغایر با عقلانیت و اخلاق است. چون غرض آمد ، هنر پوشیده شد.خوب است نمایندگان محترمی که جایگاه خود را با آرای مردم به دست آورده اند به خواست و اراده مردم در حمایت از دولت تدبیر و امید احترام بگذارند و مصالح  و منافع کشور و مردم را پای سهم خواهی های نامشروع قربانی نکنند و به یاد داشته باشند تهدید و تهمت و تخریب هم در اسلام و هم در قانون و هم به حکم اخلاق ممنوع است.

 حامیان دولت تدبیر و امید در مازندران نیز اجازه تخریب و تضعیف دولت  منخب ملت و شیطنت  علیه استاندارمحترم  مازندران را به هیچ کس نخواهد داد.

*استاندار تاوان ایستادگیش را می پردازد

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، شیخ صفر قاسمی، رییس ستاد سابق دکتر روحانی در رامسر: درمورد اظهارات نماینده محترم مردم شریف قائم شهر و سوادکوه علیه استاندار مازندران چند نکته قابل ذکر است:

1-نقد و تذکر و سوال حق قانونی نمایندگان محترم مجلس است و نماینده باید از این حق قانونی به درستی استفاده نماید.

2- استفاده نابجا و غرض ورزانه از این حق قانونی و تصفیه حساب های سیاسی و باندی از تریبون خانه ملت که متعلق به ملت است خلاف مصلحت وحکمت  وظلم به ملت شریف است.

3- آگاهان می دانند جناب آقای علیپور مخالف استاندار محترم و مخالف جناب آقای دکتر روحانی بودند اما اکثریت مردم شریف حوزه انتخابیه این نماینده محترم  در انتخابات ریاست جمهوری خلاف نظر و رأی ایشان عمل کردند. حال ایشان باید خودشان را با اکثریت مردم حوزه انتخابیه هماهنگ کنند و سخنگوی واقعی مردم باشند نه اینکه از تریبون متعلق به مردم علیه خواست اکثریت مردم استفاده نمایند.

4-قطعا جناب آقای دکتر ربیع فلاح مثل همه انسان ها در کنار محاسنی که دارند، نقص ها و اشکالات و عیب هایی هم دارند و اشکالات و نواقص و عیب های امثال بنده  و جناب آقای کمال علیپور  نیز کمتر از استاندار محترم نیست. رسول گرامی اسلام (ص) به حضرت علی (ع) سفارش می فرمایند:... «علی جان هروقت دیدی مردم به دنبال عیب های هم هستند، تو به فکر عیب های نفس خویش باش ». و نظامی می گوید: در همه چیز عیب و هنری هست ، عیب مبین تا هنر آری به دست.  جناب نماینده محترم پاسخ بفرمایند کجای این سخن پیامبر اسلام (ص) و شعر نظامی گنجوی هستند ؟!

5- اگر استاندار محترم جرمی را مرتکب شدند دستگاه های ذی ربط باید پیگیر باشند و تا جرمی ثابت نشد هیچ احدی حق ندارد آن را بازگو نماید و تذکر جناب آقای علیپور از طریق تریبون مجلس محترم شورای اسلامی خلاف شرع، خلاف  مروت و خلاف مصلحت و خلاف قانون و خلاف اخلاق است.

6-جناب آقای دکتر ربیع فلاح ، استانداری هستند جهادی، انتقاد پذیر، مردمی، دلسوز و خستگی ناپذیر که با تمام وجود در خدمت مردم شریف و استان سرسبز و محروم مازندران هستند ودر بسیاری از موارد به مراتب از استانداران محترم قبلی بهتر عمل کردند و تسلیم سهم خواهی و زیاده خواهی بعضی از مخالفان نشدند وامروز تاوان این ایستادگی را دارند می پردازند.

7- استان مازندران و مردم  آگاه و فهیم  آن از محرومیت ها و مشکلات  فراوانی رنج می برند و متأسفانه نماینده محترم به جای پرداختن به این مشکلات ، تسلیم خواسته های نفس سرکش خود شدند و موجی از تفرقه و اختلاف را به راه انداختند.

8-مخالفان دولت تدبیر و امید ومنتقدان  استاندار محترم از شکست شان درانتخابات یازدهم ریاست جمهوری ناراحتند وبه دنبال مشغول کردن دولت مردان به امور سطحی و غیرضروری هستند، لذا پیشنهاد می کنم استاندار محترم و کانون تدبیر و امید مازندران  به جای مشغول شدن به این امور سطحی و زود گذر، تمام همت خویش را برای خدمت به مردم و حل مشکلال آنان بکار بگیرند.

* باید از اعتدال حمایت کرد

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، میثم برزگر، کارشناس ارشد علوم سیاسی و قائم مقام ستاد سابق جوانان دکتر روحانی در مازندران: در فضای غبار آلوده جز تهمت و دروغ و اهانت یافت نمی شود.

در چند روز اخیر شاهد هجمه از سوی اقلیتی هستیم که در کشور علیه اکثریتی نجیب دست به عقده گشایی زده اند.

خدا کند فضای افراط و افراطی گری جای خود را به ثبات و اعتدال دهد و در این میانه کاسبان سیاسی و سیاست بازان کاسب جایی در سپهر سیاسی این مرز و بوم پیدا نکنند.

تنها فضای امن و متعادل و رقابتی است که فرصت به حذف رقیب و فرصت به کسب غنیمت نمی دهد.

 در فضای التهاب و افراط است که براثر غبار ناشی از همهمه، کاسبان دست در جیب مردم می کنند.

آقایان باید دیروز فریادهای خود را برای مردم علیه چپاولگران و غارتگران و مدیریت غیر پاسخگو که مجلس را به هیچ گرفت می زدند، نه امروز  و آن هم به این زودی!

 بیش از یک قرن تلاش و مجاهدت در حافظه تاریخی مردم ما جهت برقراری حاکمیت قانون نقش بسته، پس از یک دوره قانون شکنی و عبور از قانون، ما به یک ساحل آرامش در سایه اجرای بدون تنازل قانون نیازمندیم که بر اساس تفکیک قوا به عنوان شاخصه یک کشور دموکراتیک به عنوان یک فرصت نگریسته شود(هر چند نیم بند) .

نظارت و انتقاد حق نماینده و وکیل مردم و حتی بالاتر از آن حق مردم است که بعد از رای، پیگیر اهدافی باشند که به انها اعتماد کردند ولی کیست که نداند فرق نقد و اهانت را؟

 نویسنده و دوستان و همفکران علی رغم دلخوری ها و نقدهایی که بر مدیریت استان وارد می دانیم، ولی این بهانه نمی شود که در زمین پایداران صراط تهمت و دروغ بازی کنیم.
باید از اعتدال حمایت کرد.

*مطالب مرتبط:

فقط اندکی کیاست

آقای نماینده، حد خود را بشناسید

این ادعاهای اثبات نشده و تکراری، چه سودی برای استان دارد؟

آقای نماینده! کمی آهسته تر!