جمعه 1 فروردين 1393-0:56

گزارش دیدار نوروزی همکاران مازندنومه با فلاح و یونسی

ما و استاندار

بسته نوروزی مازندنومه/دوساعت صمیمی با مدیران ارشد استان؛ فلاح:در بحث بودجه یقه به یقه شدیم و توانستیم ضریب اعتبار استان را به 4.2 برسانیم/ اینکه ما برنامه نداریم، سخن درستی نیست/صادقی: نگوییم نقدها و مخالف خوانی ها اهمیت ندارد، بلکه باید بدانیم امروزه قدرت در دست رسانه ها است و نباید اجازه داد تبدیل به اهرم فشار علیه استاندار و یا دولت شود.


مازندنومه، سرویس سیاسی: شامگاه آخرین روز کاری سال 1392 به دعوت استاندار مازندران و معاون سیاسی، امنیتی استاندار، همکاران پایگاه خبری،تحلیلی مازندنومه مهمان ربیع فلاح بودند.

این نشست که سردبیر و جمعی از خبرنگاران و نویسندگان مازندنومه حضور داشتند، از ساعت 20:30 در دفتر کار استاندار آغاز شد و تا ساعت 22 به طول انجامید.

در این نشست که علیرضا یونسی -معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران- هم در آن حضور داشت، ربیع فلاح جلودار ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و قدردانی از زحمات همکاران مازندنومه در سال 92  اظهار داشت:فرصت محدود و مشکلات بسیار است.

وی با بیان اینکه استان خیلی خوبی داریم، افزود: در مقطعی قرار داریم که مشکلات را پشت سر گذاشتیم  و رسالتی داریم که باید آن را به سرانجام برسانیم.

استاندار مازندران به تبیین رئوس برنامه های خود در سال 93 اشاره کرد و گفت:برنامه هایی داریم که در سال 93  رئوس مسائل کلی برنامه ها باید روشن و اجرایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با روشن شدن این برنامه ها به برخی از اهداف خود در استان دست خواهیم یافت.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران گفت:مازندران استان خودمان است و جای دیگر نیست که برای توسعه و پیشرفتش منتی بر سر کسی بگذاریم.

وی گفت:استان از دید کارشناسی در زمینه های مختلف،مخصوصا از بعد اقتصادی استان بی نظیری است اما متاسفانه غرق برخی مسائلیم که توجهی به این موضوعات نداریم.
فلاح جلودار بزرگترین مشکل استان را موضوع اقتصادی عنوان کرد و گفت:به عقیده بنده بسیاری از مشکلات مانند بیکاری،مسایل اجتماعی و فرهنگی منشا اقتصادی دارند.

وی ماموریت خود و مدیران اجرایی در استان را وظیفه ای کشوری دانست و گفت:استاندارهای کشور باید توسعه گرا با لحاظ مسایل فرهنگی باشد.

نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران نبود نگاه فرهنگی در پروژه ها را محکوم به شکست دانست و گفت: در راستای توسعه نباید تنها به بودجه دولت بسنده کرد.

وی با بیان اینکه دولت در بخش اقتصادی تنها با حداقل بودجه می تواند سرمایه گذاری کند افزود:500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که باید تلاش شود تا با جذب این سرمایه هادر راستای توسعه استان گام برداریم.

فلاح جلودار ادامه داد:بودجه کشور در سال 93 تنها ده هزار میلیارد تومان است که با تخصیص اعتبار یارانه ها به 30 هزار میلیارد تومان خواهد رسید اما نقدینگی موجود در کشور بسیار بیشتر از بودجه کشور است که با یک طوفان اقتصادی بخش هایی که توان مقاومت نداشته باشند ویران خواهند شد.



وی به توانمندی کارشناسی،لابی گری ها و روابط عمومی در جذب اعتبارات برای استان اشاره کرد و گفت:در این زمینه بحث همدلی و هماهنگی هم بسیار موثر خواهد بود.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران یکی از منابع مهم سرمایه گذاری در کشور را صندوق توسعه ملی معرفی کرد و گفت: اعتبارات این صندوق می تواند باعث ایجاد تحول در استان شود اما اگر قرار است کاری انجام شود باید از طریق استان باشد چرا که از تهران آبی گرم نخواهد شد.

وی به برخی ارقام اعتباری در صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت:شروط جذب اعتبار، طرح های مشخص اقتصادی و تولیدی با 15 درصد توان اقتصادی بخش اجرایی است.

استاندار مازندران به برخی محدودیت ها در موضوع تحقق اعتبارات در کشور و همچنین موضوع تحریم هم اشاره کرد و اظهار داشت:ما در بسیاری از زمینه ها تنها می توانیم به میزان اعتبار، کالا وارد کشور کنیم.

وی ابراز داشت: در بحث بودجه ما یقه به یقه شدیم و توانستیم ضریب اعتبار استان را به 4.2 برسانیم.



مقام عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مدیریت بودجه استان تنها به 100 میلیارد تومان محدود می شود افزود: ما در بخش خصوصی تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان جذب کرده ایم.

فلاح جلودار از ایجاد امنیت برای سرمایه گذار به عنوان عامل اصلی جذب سرمایه یاد کرد و گفت:باید با شناسایی ظرفیت ها و استفاده از سرمایه گذاران در چارچوب و ضوابط خاص مورد توافق در راستای توسعه استان گام برداشت.

وی در ادامه با ذکر خاطره ای از سفر دوران مدیریت خود به کشور چین اظهار داشت:باید نگاه به سرمایه گذار عوض شود چرا که در آن سال با آنکه نهایت اقدام ما به انعقاد قرارداد با دو کارشناس حوزه پرورش ماهی منجر شد اما نوع برخورد و تکریم مقامات آن کشور باعث تشویق و ترغیب سرمایه گذاران می شد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران فرهنگ توسعه را در گرو انگیزه و روحیه ازخودگذشتگی قابل تحقق دانست و گفت:سرمایه گذاران کشور پرجمعیتی مانند چین خود را در قبال همه مردم کشور خود مسئول می دانند و موفقیت خود را موفقیت کشور خود قلمداد می کنند.



وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه های مختلف کشاورزی،گردشگری و فرهنگی اقداماتی در دست اجرا داریم، افزود:اخیرا در حوزه نفت و گاز نیز وارد شده و مقدمات کار انجام شده است و با تجمیع 650 شرکت، هلدینگی تشکیل داده ایم که امیدواریم با امضاء توافق نامه در این زمینه آینده خوبی برای استان قابل تصور باشد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در بخش فرهنگی و اجتماعی هم دستگاه های مذکور در حال فعالیت هستند، افزود:در هر کاری باید جریان فرهنگی غالب باشد چرا که در غیر این صورت توسعه شکل نخواهد گرفت.

وی به ملاقات اخیر خود با کشتی گیران قهرمان مازنی اشاره کرد و گفت:اگر برخورد صادقانه و شفاف صورت پذیرد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

فلاح گفت:ما همچنان که در امر ورزش اسطوره های فراوانی داریم، در بخش های اقتصادی نیز اسطوره های بسیاری داریم که متاسفانه صادقانه با آن ها برخورد نمی شود.

وی به عدم اطلاع برخی رسانه ها و دوستان از وضعیت استان اشاره کرد و گفت:انتظار این که ما در چند ماه ابتدایی بتوانیم با حفظ وضع موجود پیشبرد اهداف داشته باشیم، غیر ممکن است.



نماینده دولت تدبیر و امید در مازندران اظهار داشت:اینکه ما برنامه نداریم سخن درستی نیست بلکه ما یک سند برنامه پنجم و سند توسعه استان داریم که باید دستور کار هر مدیر اجرایی باشد.

وی ادامه داد:متاسفانه این سندهای بالا دستی هیچ جایگاهی ندارد و هر کسی می آید کار خودش را می کند که این موضوع به صلاح استان نیست.

استاندار مازندران ضمن قدردانی مجدد از مازندنومه اظهار داشت:مشغله های کاری باعث شد که در بعضی موارد مورد انتقاد شما هم قرار گیریم.

وی با بیان اینکه ما با انتقاد منصفانه زندگی می کنیم، افزود:انتقاد با عناد و دشمنی فرق دارد مثلا اعضای یک خانواده با افکار متفاوت در کنار هم زندگی می کنند اما بنیان خانواده خود را بر سر تفاوت سلیقه و افکار از بین نخواهند برد.

فلاح جلودار ادامه داد:حفظ وحدت اصل است و نباید بر سر موضوعات بی ارزش آن را از بین برد.



* نگوییم که نقدها و مخالف خوانی ها اهمیت ندارد

علی صادقی- مدیرمسئول و سردبیر سایت مازندنومه-هم در این نشست ضمن تشکر از استاندار مازندران و معاون سیاسی و امنیتی به جهت برگزاری این دیدار در آستانه نوروز  اظهار داشت: مازندنومه تقریبا 12 سال است که در حال فعالیت است و در سال 81 نیز با همکاری برخی از دوستان که دو تن از آن ها اینجا حضور دارند، آن را راه اندازی کردیم و در واقع ما نخستین پایگاه خبری مازندران و حتی شمال کشور محسوب می شویم.

وی با بیان اینکه حدود 5-4 سالی است که تولید محور شده ایم و هر چه پخش می کنیم، حاصل زحمات همکاران خودمان است، افزود:خبرنگاران مختلف در شهرهای استان داریم و چهره های روشنفکر و دانشگاهی نیز در این سایت با ما همکاری می کنند.

صادقی مازندنومه را یکی از محدود رسانه های جریان ساز در استان معرفی کرد و گفت:مسایل اقتصادی همانطور که شما هم مطرح کردید از نگاه بنده هم ضرورت استان ماست، ولی موضوعی سهل و ممتنع محسوب می شود که با وجود ضرورت، اگر تدبیر نشود منجر به توسعه تک بعدی و انتقادبرانگیز خواهد شد.



وی ادامه داد:نباید مسایل به گونه ای باشد که پرداخت به موضوعات اقتصادی ما را از موضوعات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی غافل کند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه ما به عنوان یک رسانه مستقل که همسویی و هم پوشانی بیشتری نسبت به سایر رسانه ها، نسبت به دولت تدبیر و امید داریم افزود: ما تنها رسانه ای بودیم که از ابتدا این مسیر را رفتیم و تا انتها هم ماندیم و به نتیجه هم رسیدیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ماشین تبلیغاتی استانداری را نیازمند تجهیز و به روزرسانی دانست و گفت: تمام زحمات شما در حوزه اقتصادی عطف به چند خبر شده است که تنها در سایت استانداری و چند خبرگزاری کار شده است.

سردبیر مازندنومه با بیان اینکه ما نیز از این فعالیت ها اطلاعی نداریم که به انعکاس آن بپردازیم افزود:معضلات استان در دست شما است و شما نسبت به همه آنها اشراف دارید اما این ماشین تبلیغاتی است که باید خوب عمل کند و وضعیت را پوشش دهد و از فعالیت های شما در عرصه های مختلف گزارش و خبر و تحلیل تهیه کند.

تهیه کننده و  نویسنده صدا و سیمای مرکز مازندران تبلیغات فعلی را در قبال زحماتی که کشیده می شود، ناکافی عنوان کرد و گفت:زمانی که برنامه ها و فعالیت ها به خوبی منعکس نمی شود، طبیعی است که رسانه ها نقد می نویسند .



وی با بیان اینکه تعدد رسانه های منتقد و مخالف دولت در استان و کشور موجب می شود موضوعی معمولی را بزرگ جلوه داده یا شخصی را تضعیف کنند، افزود: این ضعف ماشین تبلیغاتی نهاد دولت است و باید جواب برخی انتقادها داده شود.

صادقی ادامه داد:نگوییم که نقدها و مخالف خوانی ها اهمیت ندارد، بلکه باید بدانیم امروزه قدرت در دست رسانه ها است و نباید اجازه داد تبدیل به اهرم فشار علیه استاندار و یا دولت شود.

وی گفت:ادامه این روند و  تکرار نقدها موجب این می شود که در پایتخت و نزد افکار عمومی عملکرد یک استاندار یا مسئول دولتی ضعیف جلوه داده شود، حال آنکه حقیقت چیز دیگری است.

سردبیر مازندنومه ابراز داشت: خود استاندار هم در این زمینه ورود پیدا نمی کند و نشست مطبوعاتی هم تشکیل نمی شود که حداقل در آنجا مسایل مطرح و پاسخ داده شود، لذا اینجاست که ما هم حتی به عنوان رسانه هم رای و هم سو وظیفه داریم نقد کنیم چرا که اگر خودمان بگوییم بهتر از این است که رسانه های مغرض بگویند.

وی با تاکید بر این موضوع که در برخی مسایل، سکوت جایز نیست افزود:متاسفانه در برخی مصادیق به وجود آمده سیستم اطلاع رسانی و مشاوران ضعیف عمل کرده اند.



صادقی با بیان اینکه باید بسیاری از کارهای شما را مشاوران انجام دهند افزود:متاسفانه اطراف حضرتعالی نیروهای توانمند ،خوش فکر و اندیشه ورز کم هستند و ما مشاوران حکمی زیاد داریم و مشاوران فکری کم.

وی تصریح کرد:شما گرفتاری های بزرگتری در تهران و استان  دارید و این کار باید بر دوش مشاوران و نیروهای ایده پرداز شما باشد و ما امیدواریم که درون ماشین تبلیغاتی شما هوای تازه ای دمیده شود.

این فعال عرصه های فرهنگی و اجتماعی با گلایه از برخی فرمانداران و مسئولان اجرایی اظهار داشت:چرا باید ما برای طرح پرسش نوروزی خود، ده روز منتظر پاسخ تلفن یک مسئول باشیم؟



وی به عدم استفاده مسئولان دستگاه های اجرایی از پایگاه های اطلاع رسانی و خبری اشاره کرد و گفت:به اندازه کافی رسانه های منتقد علیه دولت می نویسند و اگر قرار باشد منصوبان دولت هم عملکرد و حرف دولت را انتقال ندهند و پاسخگو نباشند، هجمه افزایش خواهد یافت.

این روزنامه نگار تصریح کرد: رسانه فقط شامل مطبوعات نمی شود و شما از فرمانداران و مسئولان اجرایی خود بخواهید از تریبون های عام که نقش رسانه را دارند، مثل نماز جمعه، سازمان های مردم نهاد و...هم برای انعکاس فعالیت های خود و پاسخگویی به نقدها استفاده کنند.

صادقی به برخی مشکلات حوزه فرهنگی هم اشاره کرد و گفت:بعد فرهنگی فعالیت مازندنومه پررنگ تر است و به همین دلیل بنده در بسیاری از نشست های سیاسی و خبری حضور ندارم اما فعالان عرصه فرهنگ انتقادهایی دارند چرا که انتظار آنها این است که با استاندار بنشیند و حرف هایشان را بزنند.

وی به نشست مطبوعاتی فصلی استاندار سابق مازندران اشاره کرد و گفت:در حال حاضر تنها فرماندار میاندورود از عملکرد خود در طول این مدت گزارش داده است و این امر مهم مغفول مانده است.

سردبیر مازندنومه پیشنهاد کرد:هم استاندار مازندران برای خود سخنگو تعیین کند تا پاسخگوی مطالبات رسانه ها و پرسش های آنها باشد و هم دستگاه های اجرایی و خود استانداری طی بازه های زمانی منظم نشستی با مطبوعات و رسانه ها در راستای توسعه استان برگزار کنند.



* در استان با پراکندگی مطالبات مواجهیم

ایرج نیاز آذری-مسئول دفتر مجمع نمایندگان مازندران و یادداشت نویس مازندنومه- هم در این نشست با بیان اینکه در استان با پراکندگی مطالبات مواجهیم افزود:اگر بتوانیم به این مطالبات خط دهیم توفیق بیشتری حاصل خواهد شد.

وی به ایجاد پایگاه های متعدد اطلاع رسانی در راستای تبیین خدمات ملی استان به گوش مسئولان کشور به عنوان یکی از راهکارهای اساسی جذب اعتبارات ملی یاد کرد و گفت: پارلمان،استانداری، مطبوعات و...می توانند اهرم های ما در راستای جذب این اعتبارات باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در استان به فکر منافع خود هستند، افزود:پیشنهاد می شود برای ایجاد وحدت و همدلی بیشتر بین شهرها پروژه هایی با مشارکت چند شهر و یا شهرستان در دستور کار قرار بگیرد.



نیاز آذری نیاز استان به ایجاد شورای روابط خارجی را یکی از راهکارهای هماهنگی روابط خارجی استان با کشورهای دیگر عنوان کرد و گفت: با ایجاد این تشکیلات بسیاری از مشکلات حوزه روابط خارجی و بین الملل مرتفع خواهد شد.

این همکار مازندنومه از ارتقای برخی معاونت های استانداری در راستای ایجاد ساختار در این بخش را یکی از راهبردها دانست و گفت: انگیزش بخشی در دولت تدبیر و امید باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن درخواست از استاندار برای تعیین سخنگو برای سیستم خود، پیشنهاد کرد:استاندار و مدیران اجرایی استان برای حضور مداوم و منظم وزرا و معاونان وزرا برنامه ریزی کنند تا از این طریق در جذب اعتبارات بتوان موفق تر عمل کرد.



*آنانی که کنار استاندار دیده نمی شوند

کلثوم فلاحی-خبرنگار مازندنومه-هم در این نشست با یادآوری خاطره ای از نشست خبری ربیع فلاح در ایام انتخابات خردادماه 92 اظهار داشت:در آن روز افرادی در کنار شما بودند که با قدرت تا انتها ایستادند و در اوج ناامیدی از شما حمایت کردند.

وی گفت: امروز برخی از این افراد در کنار شما دیده نمی شوند و کسانی که 8 سال به ما خندیدند الان هم در این دولت حقی برای خود قائل اند.



فلاحی با بیان اینکه امیدواریم استاندار مازندران از این افراد نیز استفاده کند، افزود:خواهش من به عنوان خبرنگار هم از استاندار این است که محکم پشت خانه مطبوعات بایستند تا ارشاد به وضع خبرنگاران استان سر و سامان دهد.

*در تهران دل مان برای مازندران می تپد

احمد ولی پور –یکی از رابطان مازندنومه با مازندرانی های مقیم تهران -هم در این نشست با بیان اینکه زاویه دید زمانی که در داخل میدان هستیم و زمانی که در خارج میدان هستیم با هم متفاوت است، افزود:سطح مدیریت استاندار فراتر از استان است، ولی بازی هایی که در استان وجود دارد سطح اش پایین و مانع توسعه است.



وی با بیان اینکه امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد، افزود:هر چقدر نیروهای فرهیخته و توانمند در این جلسات حضور داشته باشند حوزه ارتباطی شما نیز بیشتر خواهد شد.

ولی پور ابراز داشت:به عنوان کسی که در تشکل های مازنی در تهران فعال هستم، تقاضا دارم از ظرفیت ها و استعدادهای مازندرانی های مقیم تهران نیز بهره گیری شود، چرا که ما در پایتخت دل مان برای مازندران می تپد.

این فعال سازمان های مردم نهاد گفت:فضا و رابطه بین استاندار با تشکل ها قطع است که امیدواریم مدیریت شود.

ولی پور ادامه داد:تشکل های مردم نهاد و رسانه ها ابزارهای رایگان برای شما هستند که توقع دارند در راستای مدیریت و توسعه استان به شما کمک کنند.

*منصوبان دولت قبل را تغییر دهید

محمداسماعیل بخشی سورکی-خبرنگار مازندنومه- در این نشست با تشکر از زحمات استاندار و مجموعه مدیریت اجرایی استان در راستای احیای شعار دولت تدبیر و امید دکتر روحانی در استان اظهار داشت: بنده مستمع خوبی هستم اما تنها یک موضوع را بیان می کنم.



وی ادامه داد: متاسفانه برخی از مسئولان دستگاه های اجرایی که منصوب دولت قبل هستند در قواره دولت اعتدال نیستند و توقع ما از استاندار محترم و مجموعه مدیران سیاسی این است که این افراد تغییر کنند.

بخشی سورکی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع نیروهای اصیل انقلاب به دلیل وجود چنین اشخاصی بر اریکه قدرت، خون دل می خورند افزود:شایسته نیست در این دولت نیز این  افراد کماکان در قدرت باقی بمانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توجه جدی استاندار مازندران به از دست دادن تریبون ها و شخصیت های حامی گفتمان اعتدال در استان اشاره کرد و گفت:درست است که به لحاظ جایگاه شاید دست استاندار محترم بسته باشد اما حمایت و یاد کردن از این افراد قطعا موثر خواهد بود.



* بی انگیزگی مفرط به وجود آمده است

علی حسن نژاد- شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه و عکاس مازندنومه- هم در این جلسه اظهار داشت:بی انگیزگی مفرط در استان به وجود آمده است که مدیران استان باید تلاش کنند تا روحیه خودباوری در روستاها و خانواده ها شکل گیرد که دیگر مردم روستا با سبد خالی به شهر نروند.

وی گفت:اگر مدیریت خوبی شکل گیرد تا شهرنشین ها به روستاها برگردند، شاهد اتفاقات خوبی در  زمینه تولید خواهیم بود، در حالی که بسیاری از این بی تفاوتی ها به دستگاه های اجرایی باز می گردد.

حسن نژاد در ادامه به برخی موضوعات غلط در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت:تعریف برخی برنامه های خرد و کلان توسط یک عده باند که در دستگاه های مختلف وجود دارند، انجام می گیرد و اعتبارات تخصیصی هم توسط این افراد هزینه می شود.

 عکاس مازندنومه ادامه داد:به همین دلیل است که متاسفانه شاهد آدم های تکراری، ناشران تکراری و شرکت کننندگان تکراری در  کنگره ها و جشنواره های مختلف هستیم.

این فعال فرهنگی اظهار داشت:هر دولتی هم که می آید برای اینکه آن باند را از بین ببرد، باند جدید تشکیل می دهد که این موضوع باید مدیریت شود.

سرپرست گروه آیینی زندگی سوادکوه در پایان از استاندار مازندران خواست موضوع دانشنامه مازندران را پی گیری کند و به سرانجام برساند.

* فضای قدرنشناسی در استان مشهود است

در انتهای این نشست استاندار مازندران با بیان اینکه کار فرابخشی کار دشواری است، افزود:متاسفانه گاه نگاه به مسایل استان نگاه تنگ نظرانه، بخیلانه و با روحیه حسادت ورزی است که برای بنده قابل هضم نیست.

وی با بیان اینکه در برخی موارد هیچ رحمی به انسان نمی کنند افزود: متاسفانه باید عرض کنم در برخی موارد فضای قدرنشناسی در استان مشهود است.

فلاح جلودار با بیان اینکه در چند ماه اول که باید با فضای کاری آشنا می شدم خاطره بدی برای من باقی ماند، افزود:اعتقاد به فضای باز سیاسی دارم و معتقدم که باید از تمام سلایق استفاده شود.


وی ادامه داد:در هر حال معتقدیم که باید با تفکر و سیاست دولت پیش رویم، چنانچه تاکنون هم بسیاری از مدیران دولت قبل جابجا و عوض شده اند.



مقام عالی دولت تدبیر و امید در مازندران با مثبت ارزیابی کردن این نشست اظهار داشت:بسیاری از مباحثی که مطرح شد نیازمند گذشت زمان است و  در طول مدت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دور نمای کار امیدوار کننده است افزود: بسیاری از مسایل ریشه ای و اساسی استان لااقل در زمینه ای که ما در آن تخصص داریم در مدت کوتاه قابل حل است.

استاندار مازندران گفت: در موضوع فرهنگی هنوز فضا برای استان باز نشده است و این فضا هنوز همان فضای گذشته است.

وی با بیان اینکه 60 یا 70 درصد مسایل در استان حل شده است، افزود: در برخی از مسایل سیاسی هم به ما حق بدهید که مانند دولت قبل عمل نکنیم اما آنهایی که همسویی ندارند و یا مسائلشان خاص است بالاخره با احترام از آنها تقدیر خواهد شد.

فلاح جلودار ابراز داشت:بسیاری از مدیران منصوب شده در استان، برند اصیلی دارند اما باید پذیرفت در شرایطی که به ریاست محترم جمهور بیش از 1300 بار تذکر داده می شود ما هم در راستای رعایت برخی مسایل تعامل کنیم.

در انتهای این مراسم هم دکتر یونسی-معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندان-با قدردانی از تلاش همکاران مازندنومه اظهار داشت:از اینکه این عزیزان از ابتدا تاکنون محکم ایستادند و حمایت می کنند تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه ما قدردان زحمات شما هستیم، افزود:گاهی اگر مشکلی به وجود می آید ضعف ماست و سعی می کنیم این مشکلات مرتفع شود.

گفتنی است در پایان این مراسم، استاندار و معاون سیاسی وامنیتی استاندار با اهدای هدیه هایی از همکاران مازندنومه قدردانی کردند.