دوشنبه 4 فروردين 1393-2:12

رضایت کامل وزیر کشور از استاندار

درباره میانکاله نگران نباشید/رفتنم به صداوسیما شایعه است

در گفت و گوی اختصاصی مازندنومه با وزیر کشور مطرح شد:انتصابات خاص وزارت کشوری ها+میانکاله+رفتن به صداوسیما+پلیس راه ساری-نکا+ارزیابی عملکرد استاندار+عکس


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: نیمه شب یکشنبه وزیر کشور با حضور در پلیس راه ساری-میاندورود از این پلیس راه بازدید کرد.

در این بازدید که وزیر کشور را ربیع فلاح استاندار مازندران، قادری فرماندار میاندورود،طوسی فرماندار گلوگاه و سردار جعفری نسب فرمانده نیروی انتظامی مازندران همراهی می کردند، رحمانی فضلی به سوالات مازندنومه پاسخ گفت.

*مازندنومه:جناب آقای وزیر، بخشنامه شما در خصوص انتصابات پست های اجرایی (استانداران، فرمانداران و بخشداران و...) صرفا" توسط کارمندان وزارت کشور، به گفته منتقدان گویا دست استانداران را در انتصابات بسته است.نظرتان در این مورد چیست؟

رحمانی فضلی:تاکنون هیچ استانداری نسبت به این بخش نامه اعتراضی نکرده است و اتفاقا نظر ما بر این است که بسیاری از کارمندانی که در بدنه دستگاه اجرایی وزارت کشور حضور داشته اند باید مسئولیت ها را به عهده گیرند.اعتقاد داریم کارمندان وزرات کشور جزو نیروهای دلسوز نظام هستند. البته پیش بینی های لازم برای موارد خاص در راستای انتقال به وزارت کشور و یا جایی که نیاز خیلی فوری برای دگرگونی و کارهای اساسی باشد با اجازه وزیر قابل ماموریت می باشد.

مازندنومه:یکی از مسایل اساسی استان ما مشکل مرزی ما با استان گلستان است و با توجه به اینکه استاندار مازندران فرمودند که وزیر محترم کشور اجازه مصاحبه نداده اند و از آن طرف هم یکی از نمایندگان استان گلستان از تایید پیوستن میانکاله به استان گلستان با امضای معاون حضرتعالی خبر داده اند، لطفا توضیح بفرمایید که این موضوع به چه شکل در حال پیگیری است؟

رحمانی فضلی: ببینید قبل از اینکه دولت دکتر روحانی سر کار بیایید روی این مصوبه کار کارشناسی شده بود در دولت و در وزارت کشور. دولت متناسب با همان روالی که از قبل بوده و حسب دستور دولت بود بر اساس اینکه کار انجام شده و مورد تایید است یک مصوبه ای را گذرانده اما استانداران مازندران و گلستان و کارشناسان خود وزارت کشور نظراتی در این خصوص داشته اند و دارند که این موجب شد ما آن مصوبه را ابلاغ برای اجرا هنوز نکردیم و من بعد از عید حتما یک گروه کارشناس به منطقه می فرستم تا از نزدیک مطالعات لازم را انجام داده و مشورت های لازم را نیز انجام دهند و هر چیزی که کار کارشناسی آنرا تعیین کند ما آنرا مبنای کار خود قرار خواهیم داد ولی علی ایحال دو استان باید یک منطقه مرزی و خط مرزی جغرافیایی به عنوان تفکیک دو استان داشته باشند. به هر حال دولت بر روی این مسئله حتما اصرار بر این ندارد که تصمیماتی که از قبل گرفته شده تداوم پیدا کند ما دقیقا کار کارشناسی جدیدی می کنیم و در کار کارشناسی جدید آنچه که به دست می آید عمل می کنیم. این موضوع موجب هیچ نگرانی نباید برای مردم باشد یعنی اصلا نگران نباشند ما حتما همه شرایط اجتماعی ،سیاسی و اجتماعی منطقه را لحاظ می کنیم.

مازندنومه:شایعاتی مبنی بر جایگزینی حضرتعالی به جای جناب آقای ضرغامی به عنوان ریاست صدا و سیما مطرح است. لطفا بفرمایید تا چه اندازه این موضوع صحت دارد؟

رحمانی فضلی: خب در همان حد شایعه است.

مازندنومه: با توجه به حضور آقای قادری فرماندار جدید میاندورود و اینکه ایشان هم از بدنه وزارت کشور هستند و پیگیری هایی در خصوص تغییر نام این پلیس راه از ساری-نکا به پلیس راه ساری-میاندورود انجام دادند (که البته در زمان فرمانداران قبلی نیز پیگیری هایی انجام شده است) بفرمایید که با توجه به حضور فرمانده نیروی انتظامی استان و نماینده پلیس راهور این امر امکان پذیر است یا خبر؟

رحمانی فضلی:بنده چون در این زمینه نه کار کارشناسی انجام دادیم و نه فضای اجتماعی اینجا را می دانیم لذا نمی توانیم موضع گیری کنیم و اظهار نظر کنیم اما هر چه در استان،استاندار محترم تایید کنند نهایتا مورد پذیرش ماست.

مازندنومه: به عنوان آخرین سوال بفرمایید با توجه به شایعاتی که در خصوص استاندار محترم مازندران مطرح است، به عنوان وزیر کشور نظرتان را نسبت به عمکلرد آقای ربیع فلاح بیان کنید.

رحمانی فضلی:ما از عملکرد استاندار مازندران راضی هستیم.ایشان فرماندارانی که انتخاب کردند،کاملا مورد تایید وزارت کشور هستند چرا که خود من حکم های شان را امضا کردم و در این چند ماه واقعا موفق بودند.بودجه سال 93 را نسبت به سال 92 هم اگر نگاه کنید هم ضرایب استانی و هم ضرایب ملی افزایش پیدا کرده، واقعا جنب و جوش و شور و شوق خوبی در حوزه اجرایی اتفاق افتاده است. ما با تمام قوت از استاندارمان ،فرمانداران مان و معاونان شان حتما دفاع خواهیم کرد.