يکشنبه 10 فروردين 1393-23:19

برکناری امام جمعه حامی گفتمان دولت؟!

رسولی:باید تسلیم برخی اتفاقات شویم

امام جمعه میاندورود به زودی برکنار می شود؟/سید مجتبی رسولی:هر چند بسیاری از دوستان با حمایت شان ما را شرمنده کردند اما مطمئن باشید بنده به اندازه سر سوزنی گلایه نداشته و ندارم.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در جمع اعضای ستاد نماز جمعه میاندورود با اشاره به اینکه کار اگر برای رضای خدا باشد تحمل تهمت ها آسان خواهد بود افزود: هر چند به ظاهر برخی از مسایل و مشکلات پیش می آید اما چون برای رضای خدا است می تواند کار را پیش ببرد و مسیر را هموار کند.

خطیب جمعه سورک تنش های موجود در این مسیر را دائمی دانست و گفت:نباید از این حرف ها و کارها نگران شد بلکه باید با عزمی جدی تر به راه مان ادامه دهیم.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه اگر با این تفکر کار کنیم موفق خواهیم بود افزود:اما باید به این نکته توجه داشت که نباید برای خدمت خود زمان و موقعیت تعیین کرد.

وی ادامه داد:نباید خود را محدود کرد که حتما باید در فلان جا با فلان موقعیت و زمان مشخص خدمت کنم و اگر محقق نشد آسمان و زمین را به هم بدوزیم که چرا این گونه نشد، بالاخره انسان یک محدودیت زمانی دارد که باید مدتی در فلان جا خدمت کند و مدتی نیز در جایی دیگر چرا که این امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

*باید تسلیم برخی از حوادث و اتفاقات باشیم

امام جمعه میاندورود ابراز داشت:بالاخره باید تسلیم برخی از حوادث و اتفاقات باشیم و دلخور هم نباشیم.

حجت الاسلام رسولی به شعار امسال مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت:ما هم باید در راستای منویات رهبری گام برداریم و مباحث فرهنگی مربوط به ستاد نمازجمعه نیز باید با مدیریتی جهادی انجام پذیرد.

وی به غربت و مظلومیت فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت:فرهنگ از همه طرف و از همه لحاظ در حال فشار است که چه خودی و چه بیگانه در حال حمله به فرهنگ هستند و به عناوین مختلف اینکار انجام می شود غافل از اینکه آنچه در قالب های متفاوت انجام می شود تیشه به ریشه اسلام زدن است.

  * وظیفه ما انجام تکلیف است

وی با بیان اینکه وظیفه ما انجام تکلیف است افزود: در این راه ممکن است تهمت ها و افتراهایی نیز به انسان بزنند اما در راه رضای خداوند باید حرف ها را به جان خرید.

حجت الاسلام رسولی رونق نماز جمعه را صرفا در افزایش تعداد جمعیت نمازگزار ندانست و گفت:باید تلاش کرد تا نماز جمعه را با محتوی پربارتر و بهتر برگزار کرد که بنده معتقدم هر روز که از عمر برگزاری نماز جمعه در میاندورود می گذرد با ارائه و اجرای طرح های نو، بر شکوه و عمظت آن افزوده می شود.

وی گفت:امیدواریم تا امسال نیز بتوانیم برخی از طرح هایی که مورد تایید است را اجرایی کنیم تا شاهد شکوفایی و افزایش سطح نمازجمعه باشیم، هر چند بنده معتقدم که سطح نمازجمعه میاندورود بسیار بالاتر از برخی دیگر از مراکز برگزاری نمازجمعه در استان است که این مدیون همت و تلاش مردم و اعضای ستاد است.

*سر سوزنی گلایه ندارم

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه باید قدر این نعمت را دانست افزود:همیشه باید نگاه مان جلب رضایت خداوند باشد و حرف ها و انتقادها را بپذیرم .

وی ادامه داد:اگر روزی از اینکار خسته شدیم مطمئن باشیم که در اعتقاد ما خللی وارد شده است و سستی در اعتقاد ما باعث خستگی ما شده است چرا که کار برای خداوند هرگز دلخوری ندارد.

حجت الاسلام رسولی به هجمه متعدد اعمال شده در سال قبل اشاره کرد و گفت:هر چند بسیاری از دوستان با حمایت شان ما را شرمنده کردند اما مطمئن باشید بنده به اندازه سر سوزنی گلایه نداشته و ندارم و ناراحت نشدم چرا که ما جزو سادات هستیم و اجداد ما هم این مشکلات و سختی را تحمل کردند و بنده هم باید تحمل کنم و گلایه ای هم ندارم.

لازم به ذکر است اخبار واصله حکایت از این دارد که با توجه به اتفاقات و هجمه های سال گذشته علیه امام جمعه محترم شهرستان میاندورود، شیخ حامی گفتمان اعتدال، ماه های آخر خدمت خود را در میاندورود سپری می کند و به زودی از این سمت کنار گذاشته خواهد شد.