يکشنبه 17 فروردين 1393-0:58

در استقبال از حضور دکتر اصغری در راس دانشگاه مازندران

فرصتی تازه برای دانشگاهیان

رییس جدید دانشگاه مازندران چون پایگاه علمی و اجتماعی بسیار قوی در این دانشگاه دارد می تواند منزلت و اعتبار از دست رفته دانشگاهیان را بازسازی کند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: با انتخاب جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی به سمت ریاست دانشگاه مازندران، نگاه ها ی محافل علمی و سیاسی باردیگر به بزرگترین مرکز آموزش عالی دولتی استان مازندران معطوف شد.

دانشگاه مازندران در دوران مدیریت سابق در حد یک اداره شهرستانی تنزل یافته بود و نتوانست شان یک پایگاه علمی و آکادامیک را در منطقه ایفا کند.

پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و توجه ویژه دولت به مراکز علمی، مدیریت دانشگاه مازندران به دست اندیشمندی فاضل و متعهد افتاد. خوشبختانه وزیر علوم با درک عمیق از شرایط استان مازندران به چهره ای عالم و عامل که دارای سوابق علمی و ارزشی است، ماموریت داد تا مطالبات رییس جمهوری محترم را از دانشگاهیان عملیاتی کند.

دکتر اصغری چون پایگاه علمی و اجتماعی بسیار قوی در دانشگاه مازندران دارد می تواند منزلت و اعتبار از دست رفته دانشگاهیان را بازسازی کند.

واقیعت این است که دانشگاه مازندران پس از دوره طلایی مدیریت دکتر میرنیا با رکود در دولت نهم و دهم مواجه شد، ولی خوشبختانه مدیریت جدید این دانشگاه با برخورداری از افراد توانمند و خوش فکر تلاش خواهد کرد دانشگاه مازندران را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

یکی از ویژگی انتخاب دکتر اصغری این است که ایشان برخاسته از متن دانشگاهیان است و به طور قطع با همکاری و همراهی بخش اعظم جامعه دانشگاهی مواجه می شود.

دکتر اصغری چهره ای اعتدالی، علمی، ارزشی، با تجربه و کارآمد است و غالب دانشگاهیان ایشان را به سلامت نفس و تعهد اخلاقی می شناسند. او هم پایگاه حوزوی دارد و دانشگاهی . لذا امید می رود با حضور ایشان کرسی های آزاد اندیشی رونق فراوان بگیرد. 

بدون شک با انتخاب حقوقدانی چون دکتر اصغری که تحصیلکرده و مدرس علوم اسلامی و انسانی است، شاهد بهار علمی و فرهنگی در این حوزه خواهیم بود.

ازمدیریت جدید دانشگاه مازندران انتظار می رود حضور فعالانه تری در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان مازندران ایفا کند و دانشگاه به عنوان محور تحولات توسعه ای استان حضورحداکثری داشته باشد.

فضای باز سیاسی و نشاط علمی و فرهنگی برای دانشجویان و تشکل های دانشجویی و سایر کنشگران اجتماعی انتظار دیگر روحانی خواهان و خردورزان حماسه ساز 24 خرداد است.

بی گمان با حضور دکتر اصغری منزلت و امنیت شغلی و روانی دانشگاهیان تامین خواهد شد و بر خلاف مدیریت گذشته دیگر فضای مچ گیری و پلیسی نخواهیم داشت، چون رییس جدید دانشگاه مازندران حقوقدان است و به حقوق و کرامت انسانی اهتمام ویژه ای خواهد نداشت.

هرچند دکتر اصغری به دلیل سوء عملکرد مدیریت قبلی و خارج نمودن دانشگاه از ریل علمی و فرهنگی با مشکلات فراوانی مواجه است، اما امید می رود با همدلی و همکاری قاطبه دانشگاهیان اداره اموردانشگاه به روال اصلی خود برگردد.

تقاضای مصرانه اعضای هیات علمی ، دانشجویان و کارکنان برای تغییر مدیریت و استقبال پرشور و شعور جامعه دانشگاهی از انتخاب دکتر اصغری نشان از تصمیم هوشمندانه وزیر علوم و امیدواری برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه مازندران دارد.

* مطلب مرتبط:

دکتر فخرالدین اصغری آقمشهدی رییس دانشگاه مازندران شد