پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393-1:43

بخشش پای چوبه دار

رسولی: این بخشش کار هر کسی نیست

امام جمعه سورک گفت: اینکار با لطف و عنایت خداوند بوده است که لحظه ای این کار بزرگ را به دل شما انداخته که در پای چوبه دار قاتل پدرتان را ببخشید.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام سید مجتبی رسولی در دیدار با خانواده مرحوم مهدی دیان که قاتل پدر خود را در پای چوبه دار بخشیدند، اظهار داشت: زبان ما از بیان کاری که امروز انجام دادید قاصر است و نمی توانیم بگوییم که شما چه کار بزرگی انجام داده اید.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه ما اصلا نمی توانیم شما را درک کنیم، افزود: غم از دست دادن پدر غم بزرگی است، مخصوصا پدری که با آن وضع کشته شده است.

وی گفت:کاری که امروز شما انجام دادید برای بنده و امثال بنده قابل تحلیل نیست، زیرا شما پدرتان را با آن وضع و در حالی که در جریان کار نبود، دیدید..

خطیب جمعه سورک با بیان اینکه اما امروز شما قاتل پدر خود را بخشیدید، افزود: در واقع امروز خاطرات و داغ پدرتان تازه شده است و گویا که همین امروز پدر خود را از دست داده اید.

امام جمعه میاندورود ابرزا داشت: شما به خاطر خدا قاتل پدر خود را بخشیدید و این کار شما موجب شادی روح پدرتان شده است و امیدوارم که خداوند هم دل شما بازماندگان و فرزندان آن مرحوم را شاد کند.

وی با بیان اینکه این بخشش کار هر کسی نیست و هیچ کس هم در اینکار دخیل نبوده، افزود: قطعا اینکار با لطف و عنایت خداوند بوده است که لحظه ای این کار بزرگ را به دل شما انداخته که در پای چوبه دار قاتل پدرتان را ببخشید.

حجت الاسلام رسولی به تلاش اعضای شورا و بزرگان شهر در انجام این مهم اشاره کرد و گفت: شما امروز تنها دل یک خانواده را شاد نکردید بلکه دل تمام مردم سورک و مردم مازندران با این بخشش شاد شده است.

وی یکی از خصیصه های اصلی مسلمان واقعی را بخشش در هنگام قدرت عنوان کرد و گفت: مردم کشور به حرکت مردم مازندران به دلیل این بخشش بزرگ که اویل همین هفته در غرب استان و امروز در سورک اتفاق افتاده است، آفرین گفتند.

امام جمعه میاندورود ابراز داشت:بنده به این انتخاب شما تبریک می گویم چرا که انتخاب بین اعدام و بخشش بسیار حساس است و زبان بنده قادر به تقدیر از شما نیست.

وی ادامه داد:بنده به اینجا آمده ام تا عظمت اینکار بزرگ را یادآور شوم و به شما تبریک بگویم چرا که با این کار دل پیامبر خداوند شاد شده و خداوند هم از این بخشش بزرگ خشنود است.

حجت الاسلام رسولی با بیان اینکه اکر حکم هم اجرا می شد شما هیچ گناهی مرتکب نمی شدید و حق با شما بود افزود: اما شما با این عفو بخشش خود، دستورات قران و دین را به شکل عملی در جامعه پیاده کردید.

وی ابراز داشت:اینکار یک جامعه را زنده کرده است و امیدواریم بخشش در هنگام قدرت تبدیل به یک فرهنگ شود تا اولا جوان ها مراقب باشند و دست به کارهای عجولانه ،غیرعقلی و غیرمنطقی نزنند و ثانیا هم اگر اتفاقی افتاده است خانواده ها بیایند اثر کار مثبت را ببینند و بر مبنای دستورات دین عمل کنند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه کار امروز شما باعث سربلندی است و همه اینکار را تقدیر می کنند افزود: شرمنده ایم که در این شرایط خدمت شما رسیده ایم، اما هدف ما تشکر از ایثار و فداکاری شما بوده است.

وی ابراز داشت: از همه عزیزانی که در این چند روز تلاش کردند تا شما را برای انجام این امر خداپسندانه تشویق کنند، مخصوصا برادران عزیز شورای شهر و جناب آقای علی یعقوبی تشکر می کنم.

لازم به ذکر است در اثر نزاع و درگیری دو جوان در مراسم عروسی در سال 87 در سورک یکی از طرفین درگیر با چاقو به در منزل طرف دیگر دعوی می رود و به گمان آنکه شخصی که در را باز می کند همان فرد درگیر شونده است، با چاقو به او آسیب می زند که بعد از ضربه متوجه می شود که فرد مورد آسیب ، پدر نامبرده بوده که تازه از محل کار باز گشته بود و بی خبر از نزاع فرزند خود بوده است.

سحرگاه امروز مقرر بودبود قاتل 41 ساله به نام «م- ذ» به جرم قتل نفس مهدی دیان اعدام شود اما خانواده مقتول در اقدامی خداپسندانه از حق خود در پای چوبه دار گذشت کرد.