يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-15:6

سخنرانی نماینده تهران در دانشگاه مازندران

رسایی: به دعوت شما نیامدم، مهمان بسیج دانشجویی هستم

نماینده تهران گفت: مهمترین طرح اقتصادی دولت برداشتن تحریم ها است/ اگر آقای ظریف سرما بخورد خودم او را به بیمارستان می برم/اشتباهات احمدی نژاد تاکتیکی بود/جهت گیری دولت قبل را قبول داشتم اما جهت گیری این دولت را نه.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، حامد رهی: جلسه سخنرانی حمید رسایی -نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی- با عنوان «تاثیرات توافقنامه ژنو بر روی اقتصاد ایران»، صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده انسانی دانشگاه مازندران برگزار شد.

برگزارکننده این همایش، بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران بود.

ساعت شروع همایش 10 صبح اعلام شده بود و  در سالن بر گزاری مراسم، یک ربع مانده به شروع برنامه گشوده شد. ساعت 10:30را نشان می داد که رسایی وارد سالن شد.

به نظر می رسد نماینده ی مردم تهران و عضو کمیسیون اصل نود و همچنین عضوبا نفوذ جبهه ی پایداری، برنامه ای مفصل برای دانشگاه ها همزمان با روی کار آمدن دولت حسن روحانی درد.

 رسایی سخنان خود را با اشاره به برنامه ی هسته ای ایران آغاز کرد و گفت:برنامه ی هسته ای ایران از سال 81شروع شده و تا امروز این مساله به عنوان یکی از مسائل اصلی کشور مطرح است.

 او با اشاره به پلمپ نیروگاه های هسته ای کشور ادامه داد:در آن زمان تاسیسات هسته ای کشور توسط دوم خردادی ها پلمپ شد تا بخشی از تحریم ها از ایران برداشته شود، در حالی که چنین اتفاقی رخ نداد و رهبری دستور فک پلمپ را توسط خود دولت وقت دادند.

عضوکمیسون اصل نود در ادامه با بیان اینکه دولت نهم دولتی مطالبه گر بود، گفت :دولت احمدی نژاد در مقابل دشمنان سفت و محکم ایستاد.

اوهمچنین تاکید کرد: ما از احمدی نژاد البته به صورت مطلق دفاع نمی کنیم.

 این نماینده اصولگرا افزود: دکتر حسن روحانی در سال81همصدا با دولت وقت عقیده بر پلمپ نیروگاه ها را داشت، ولی همین آقای روحانی در سال 92 و در شعارهای انتخاباتی اش شعار داد «چرخیدن کارخانه ها در کنار چرخیدن سانتریفیوژها.»

رسایی با اشاره به اینکه خواست مردم منجر به تغییر نگرش آقای روحانی شد، گفت: براساس معاهده ان پی تی 5 کشور دنیا می توانند سلاح هسته ای داشته باشند و این خود ظلمی آشکار در نظام بین الملل است.

وی ادامه داد: چگونه پاکستان می تواند سلاح هسته ایی دانشته باشد اما ما که حتی قصد ساخت سلاح هسته ای را نداریم، این گونه با ما برخورد می شود؟
 نماینده مردم تهران با بیان اینکه آقای روحانی که سال81 معتقد به انرژی هسته ای نبود، در سال 92 شعار چرخاندن سانتریفیوژها را می دهد و این نگرش آقای هاشمی هم شد.

عضوجبهه پایداری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید کوچکترین برنامه ی اقتصادی ندارد، مدعی شد: دولت یازدهم هیچ طرح و برنامه ای در باب اقتصاد ندارد و گفت: این اذعان خود دولتی ها نیز می باشد.

 رسایی در ادامه تاکید کرد:مهمترین طرح اقتصادی دولت برداشتن تحریم ها است.

او تصریح کرد: چشم دولت متوجه سیاست خارجی است و دستگاه سیاست خارجی که وزارت خارجه ی آقای ظریف است تمام توجه اش به مساله ی هسته ای و از کانال رفع تحریم هاست.

این نماینده اصولگرا تصریح کرد: آقای ظریف همانند یک دروازه بانی است که این دروازه به سه بخش تقسیم شده، یک قسمت از این سه قسمت بحث هسته ای است در حالی که دو قسمت دیگر خالی از سکاندار می باشد و آن بحث حقوق بشر و تروریسم است.

 وی ادامه داد: بنده در مجلس به آقای ظریف گفتم اگر هسته ای حل شود تحریم های حقوق بشری چه می شود که ظریف در پاسخ گفت ما فقط در باب هسته ای مذاکره می کنیم، نه چیز دیگر.

 رسایی نتیجه گیری کرد که وزارت خارجه همه ی واقعیت را به مردم نمی گوید.

نماینده ی اصولگرای مجلس گفت:روی کار آمدن دولت تدبیر و امید هیچ تاثیر مثبتی بر اقتصاد ایران نداشته و توافقنامه ی ژنو تاثیر منفی بر اقتصاد ایران نیز داشته است.

 وی همچنین گفت:بنده مخالف استیضاح ظریف هستم و اگر آقای ظریف سرما بخورد خودم اورا به بیمارستان می برم.

 رسایی ادامه داد:توافقنامه ی ژنو ساعت چهار صبح به وقت ایران امضا شد، ساعت 8:30آقای روحانی طی نامه ای خطاب به رهبری این "دست آورد بزرگ"را به رهبری تبریک می گوید، در حالی که مقام معظم رهبری در جواب فرمودند: "دستیابی به آنچه را که مرقوم نمودید" واین سخن رهبری خود دارای تفسیر هایی است که مخاطب آن را درک می کند.

 این نماینده ی مجلس با بیان این که درتوافقنامه ی ژنو28امتیاز دادیم و8 امتیاز گرفتیم، ادامه داد: آنچه که دادیم در مقابل آنچه که به دست آوردیم صفر است.

وی با انتقاد از سخن حسن روحانی که در تبلیغات انتخاباتی گفته بود من سرهنگ نیستم بلکه یک حقوق دان هستم، استدلال کرد: این چه آشنایی به مسائل حقوقی است که هنوز زمان کوتاهی از توافق نگذشته، دوطرف بر سر بار حقوقی کلمه ی "غنی سازی"با یکدیگر دعوا دارند ویک طرف می گوید این حرف آنان مصرف داخلی دارد و این طرف نیز همین ادعارا مطرح می کند.

 رسایی همچنین به سخنان علی اکبر صالحی  در برنامه ی گفت گوی ویژه ی خبری واکنش نشان داد و گفت:این حرف که اورانیوم بیست درصد برای ما کاربرد ندارد، یک بیان غیرکارشناسی است.

وی با تاکید چند باره مبنی بر این که دولت طرح اقتصادی ندارد، به زبان طنز گفت:«سبدکالاتون که اون شد و یارانه تون که این!»
نماینده ی مردم تهران همچنین با بیان اینکه تحریم محصول تدبیر آقایان در قبل از دولت احمدی نژاد بود، گفت:دولت فعلی باید خودش توافقنامه را ملغی اعلام کند.

 وی همچنین دولت روحانی را پیرترین دولت توصیف کرد و و به زبان طنز افزود: آقای نجفی در روز رای اعتمادش دچار بیماری قلبی بود و من خودم تذکر دادم و آقای نعمت زاده هم که بماند.

 در پایان این مراسم جمعی از دانشجویان سوالاتی از رسایی پرسیدند.
یکی از دانشجویان از رسایی پرسید: شما در طول 35سال نظام، دلسوز وضعیت اقتصادی کشور بودید یا طی این 8 سال این گونه دلسوز شدید که وی در پاسخ گفت: بنده بیشترین انتقادات را به دولت احمدی نژاد داشتم، اما معتقدم اشتباهات احمدی نژاد تاکتیکی بود، در حالی که آقای روحانی راه را اشتباهی می رود واین مشکل بزرگی است.

 او ادامه داد: بنده جهت گیری دولت قبل را قبول داشتم اما جهت گیری این دولت را نه.

وی در پاسخ به سوال یک دانشجوی دیگر گفت:دولت اقتصادکشور را مشروط به رفع تحریم ها کرده و این برای نظام خطرناک است در حالی که رهبری به کرات اشاره داشته اند راه حل برطرف کردن مشکلات از درون است نه برون.

رسایی در ادامه با بیان اینکه ماجرای کرسنت را از دولت خواهیم پرسید، گفت:آقای الیاس نادران مسئولیت این سوال را قبول کردند.

وی در این زمینه گفت:آقای مهدی هاشمی به کمک عباس یزدان پناه از شرکت اماراتی رشوه دریافت کرده اما هم اکنون در طبقات وزارت نفت در حال قدم زدن است.

نماینده ی مردم تهران در واکنش به سوال یک دانشجو که گفته بود: جناح شما فقط 300هزار رای در انتخابات ریاست جمهوری داشت، با اشاره به این که رای ما از رای کروبی بیشتر بود، تصریح کرد: آقای مجید انصاری رایش از من کمتر بود، ولی الان معاون پارلمانی رییس جمهوری است.

رسایی گفت:آقای روحانی مدعی است توافق نامه ژنو بازی برد برد بوده در حالی که مامعتقدیم این بازی نه تنها برد برد نبود، بازی برد باخت به ضرر ایران با فاصله ی زیاد هم بود.

 یکی از دانشجویان خطاب به رسایی گفت: ما حضور شما در دانشگاه مازندران را نامبارک و بدیمن می دانیم که در این لحظه تشنجی ازسوی دوگروه سالن را فراگرفت و نماینده تهران در واکنش گفت: من به دعوت شما نیامدم، بلکه مهمان بسیج دانشجویی هستم.

وی با اشاره به شیوه ی توزیع سبد کالا گفت: در دهه ی 90 از شیوه های توزیع دهه ی 60 استفاده شد و این کار عمدی بود و می خواستند این گونه القا کنند که مملکت در قحطی به سر می برد.

وی همچننین با بیان صریح گفت: رییس جمهوری دروغ گو است، زیرا در ابتدای روی کارآمدنش گفت خزانه خالی است درحالی که این گونه نبود و ما مطالبات فراوان داشتیم.

 وی همچنین با انتقاد شدید از شعار رییس جمهوری مبنی بر حل مشکلات در صد روز گفت:من در مجلس تذکر دادم که «آقای روحانی فقط صدروز طول می کشه شما راه اتاقت را پیدا کنی.»

در این زمان چند تن از دانشجویان در اعتراض به سخنان رسایی سالن را ترک کردند.

وی ادامه داد: به آقای ابوترابی در روز توافق ژنوهم تذکر دادم که« چه چیزی را داری از پشت تریبون ریاست مجلس تبریک می گویی؟ ما که هنوز سند تواقنامه را ندیدیم، چگونه تبریک می گویی!»

 وی با انتقاد شدید از رییس جمهوری گفت:آقای روحانی از یک طرف استادان دانشگاه را به نقد توافقنامه دعوت می کند و از طرف دیگر آنان را بی سواد می شمارد.

نماینده ی مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به تهدید رییس قوه ی قضایه به مسولان وزارت خارجه در خصوص اقدامات به گفته وی"زشت"هیات اروپایی گفت:من از آقای آملی لاریجانی خالصانه تقدیر می کنم که این گونه ورود پیدا کردند.

 رسایی همچنین گفت:وقتی در روز توافق ژنو آقای کری خانم اشتون را بغل می کند و عکس می گیرد، غیر از آن است که نشان از برد طرف مقابل دارد؟