يکشنبه 7 ارديبهشت 1393-22:53

سردار باقرزاده:

دچار کارهای موسمی شدیم

مشاور ستاد کل نیروهای مسلح: اگرچه مازندران در زمینه‌های مختلف مورد بی‌‌مهری قرار گرفته است، اقتضا می‌کند مردم مازندران به این بی‌مهری‌ها دامن نزنند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: بعد از حدود 2 ماه، جلسه علنی شورای شهر ساری برگزار شد و خبرنگاران به این نشست دعوت شدند.

سردار سید محمد باقرزاده به همراه ملکی -مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس مازندران- میهمان ویژه این نشست بودند و به موضوع پارک موزه دفاع مقدس مازندران پرداختند.

جمال باقری رئیس شورای شهر ساری در ابتدای این نشست اظهار داشت: احداث پارک موزه دفاع مقدس، اقدام مبارکی است که از چند سال قبل در حال احداث است.

سردار باقرزاده در این نشست گفت: مازندران به لحاظ قابلیت‌های ژئو کالچری، به عنوان استان فرهنگی در کشور مطرح است.

مشاور ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگرچه مازندران در زمینه‌های مختلف مورد بی‌‌مهری قرار گرفته است اما اقتضا می‌کند مردم مازندران به این بی‌مهری‌ها دامن نزنند.

باقرزاده با اشاره به اینکه کمتر به قابلیت‌های مازندران در عرصه‌های فرهنگی پرداخته شده است، تصریح کرد:‌ نقش مازندران در دفاع مقدس، حوادث سال‌های نخست انقلاب و ... بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه دچار کارهای موسمی شدیم، گفت: در مباحث دفاع مقدس به یادواره‌ها، کنگره‌ها و خلق آثار موردی اکتفا کرده‌ایم.



باقرزاده با اشاره به اینکه در احداث پارک موزه باید قابلیت‌های هنری و فناوری در کنار هم دیده شود، ادامه داد: پارک موزه دفاع مقدس مازندران منطبق با تدبیر رهبری است که فرمودند مکان موزه جایی باشد که خصوصیاتی از نبرد را به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه مازندرام محوری‌ترین نقش را در عملیات فاو دارد، متذکر شد:‌ افتخار پیروزی در عملیات فاو مربوط به بچه‌های مازندران است.

باقرزاده از شهردار ساری درخواست کرد که 5 درصد از اعتبارات شهرداری را به احداث پارک موزه اختصاص دهد.



مهدی عبوری شهردار ساری هم در سخنانی اظهار داشت: بخشی تعهدات شهرداری ساری نسبت به پارک موزه در حال اجرایی شدن است و به این تعهدات پایبند هستیم.