يکشنبه 14 ارديبهشت 1393-16:13

تلنگری بر شورای شهر ساری

شورای شهر ساری، یک گام به پس

از اعضای شورای شهر ساری تقاضا داریم همانند گذشته روند تعاملی خود را با رسانه ها حفظ کنند، مگر این که در جلسات شان چیزهایی برای مخفی کردن از مردم داشته باشند و شهروندان نامحرم تلقی شوند!


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جلسات شورای شهر ساری در دوره سوم را به جرات می‌توان یکی از منظم‌ترین جلسات برشمرد که به صورت هفتگی و مداوم با حضور حداقل 30 خبرنگار برگزار می‌شد.

دوستان و همکاران ما در شهرهای اطراف، باور نمی‌کردند که شورای شهر ساری تا این اندازه با خبرنگاران تعامل دارد، چون جلسات شورای سایر شهرهای استان در خفا و پستو برگزار می‌شد و همکاران ما به جلسات علنی شورا دعوت نمی شدند تا بدانند نمایندگان مردم در پارلمان محلی، به چه کاری مشغول هستند و جلسات و نشست‌های آنها چگونه می‌گذرد.

در این تعامل دوسویه اعضای شورا تعداد زیادی تریبون در اختیار داشتند و از طرف دیگر مردم شهر از هر آنچه در جلسات شورای شهر ساری می گذشت، باخبر می شدند.

این ارتباط و تعامل مایه مباهات بود، تا اینکه دو نماینده مردم ساری در مجلس، روزی میهمان جلسه علنی شورای شهر شدند و از آن به بعد نمی‌دانم قدم آنها بود یا چیز دیگر، اعلام شد که از این پس جلسات شورای شهر ساری به صورت یک هفته در میان، علنی است و خبرنگاران می‌توانند حضور یابند.

همین منوال ادامه داشت و شورای چهارم هم شروع شد و رسیدیم به حدود یک ماه آخر سال گذشته که اعلام کردند چون جلسات مربوط به بررسی بودجه و این مسائل است، بار خبری چندانی ندارد و از حضور خبرنگاران عذر خواستند.

ما هم که به تعامل شورا با خبرنگاران، اعتماد و اعتقاد داشتیم، مسئله را همین اندازه ساده انگاشتیم و صبر کردیم تا به جلسات پرخبر شورا، دعوت شویم.

روند دعوت نشدن خبرنگاران به جلسه علنی شورای شهر ساری تا هفته گذشته یعنی حدود 2 ماه، ادامه پیدا کرد، کم کم پیگیر این وقفه طولانی شدیم تا اینکه خبرنگاران تنها هفته قبل به جلسه شورا با سردار باقرزاده دعوت شدند.

ظهر امروز هم پیامکی حاوی برگزار نشدن جلسه علنی شورای شهر ساری از روابط‌عمومی شورا به خبرنگارها رسید، اما شامگاه مطلع شدیم که جلسه شورای شهر ساری برگزار شده و استاندار مازندران هم میهمان ویژه این نشست بوده است.

رفتار این چنینی شورا را نمی‌پذیریم و اگر تاکنون صدایی از رسانه‌ای برنخاسته است به خاطر سابقه خوش شورای شهر ساری در گذشته است.

نمی‌پسندیم که استاندار مازندران در جلسه‌ای حضور یابد اما جای رسانه تنگ باشد.

قبول نمی‌کنیم در سرما و گرما، جلسات شورای شهر ساری را پوشش دهیم اما در جلسات مهم، جایی برای ما نباشد.

از این پس روی سخنم با استاندار مازندران است. آقای ربیع فلاح بداند که مدت‌هاست به جلسات مهمی که دارند، دعوت نمی‌شویم، نمی‌دانیم علت فرار از رسانه چیست، اما باور کنید جز برخی رسانه های معدود که باندی عمل می کنند، ما خبرنگارها تاکنون هیزم تری به کسی نفروخته‌ایم.

استاندار مازندران به این نکته توجه کند که حضور رسانه، هیچ ضرری برای پیشبرد اهداف دولت و نماینده دولت در استان ندارد. هدف ما کمک به روند توسعه استان است و نمی‌پذیریم که جای رسانه هر روز تنگ‌تر از دیروز باشد.

تابه حال به خاطر خدشه وارد نشدن به فعالیت‌های استاندار و درگیر نشدن ذهن آقای فلاح با مسائلی از این دست، از بیان این مشکل در رسانه‌ خودداری کردیم، اکنون هم هیچ درخواستی نداریم، مگر پس گرفتن جای از دست رفته رسانه ها در جلسات.

از اعضای شورای شهر ساری هم تقاضا داریم همانند گذشته روند تعاملی خود را با رسانه ها حفظ کنند، مگر این که در جلسات شان چیزهایی برای مخفی کردن از مردم داشته باشند و شهروندان نامحرم تلقی شوند.