پنجشنبه 18 ارديبهشت 1393-19:56

چشم انداز دو سال آینده مازندران

فلاح: 12 نماینده استان از ما حمایت می کنند

در گفت و گوی مازندنومه با استاندار مازندران مطرح شد: زمان دقیق سفر دکتر روحانی به مازندران مشخص نیست/ هر 12 نماینده استان، صد در صد از ما حمایت می کنند/همه ائمه جمعه از ما اعلام حمایت کرده اند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز ربیع فلاح -استاندار مازندران- به همراه قادری -فرماندار میاندورود- و بخشداران مرکزی و گهرباران و جمعی از مدیران کل و ستادی استانداری از پروژه در حال احداث فولاد البرز ایرانیان در شهرستان میاندورود بازدید کردند.

استاندار در این بازدید از روند اجرای پروژه دیدن کرد و از نزدیک با میزان و روند پیشرفت کار آگاه شد.

در این مراسم استاندار را اسد مدیرکل راه و ترابری ، بابایی کارنامی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدپورعمران مدیرکل صنعت، معدن، تجارت، جعفری مدیرعامل نوزیع برق، اصغری مدیرعامل شهرک نکاچوب، هاشم زاده مدیرکل بازسی،مدیریت عملکرد و امور حقوقی، قلی پور ریاست اداره کل حوزه استاندار و جمعی از مدیران محلی و فرماندهان انتظامی همراهی کردند.

گزارش جزییات روند ساخت کارخانه و همچنین مراحل انجام کار به درخواست کارفرما تا موعد بهره برداری رسانه ای نخواهد شد.

ربیع فلاح در حاشیه این بازدید در گفتگو با ما به برخی از سوالات پاسخ گفت.

مازندنومه:شما امروز در همایش استادان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفتید که مازندران طی دو سال به جایگاه واقعی خود در کشور خواهد رسید. لطفا در این خصوص بیشتر توضیح دهید؟

ربیع فلاح: ما الان در مازندران با توجه به سرمایه گذاری هایی که از قبل شده است، می بینیم که عموما این پروژه ها در حال رکود است و بهره برداری انجام نمی شود. به دنبال این هستیم که در بخش صنعت همه این پروژه ها را راه اندازی کنیم. برای مثال امروز از 15 واحد تولیدی-صنعتی و هفته قبل نیز از 50 واحد صنعتی غرب استان بازدید داشتیم و صحبت هایی برای فعال کردن آنها شده است.

برنامه ما این است که امسال همه این واحد های تولیدی، تعیین تکلیف شود؛ یا راه اندازی می شود و یا با کسانی که در راستای احداث این واحد ها وام ها و تسهیلاتی گرفته اند و در راه دیگری هزینه کرده اند، برخورد خواهد شد.

در کنار این مباحث بحث های احداثی جدید نیز مد نظر ماست که در سال قبل چیزی در حدود 70 میلیارد تومان از طریق بنیاد برکت و امسال نیز 300 میلیارد تومان از آن بنیاد در مازندران برای سرمایه گذاری اختصاص یافته است و از این طرف 300 میلیارد تومان هم از بخش خصوصی باید وارد شود تا در کارهای تولیدی، فعالیت های قابل ملاحظه ای انجام شود.

علاوه بر این همانطور که شما در جریان هستید بحث های مربوط با پتروشیمی، هاب انرژی و فن آوری های نفت و گاز برای اولین بار در مازندان در حال شکل گرفتن است که اخیرا تفاهم نامه آن نیز انجام شده است و در حال اخذ مجوزات لازم است.

در بخش کشاورزی هم که مهم ترین بخش تولیدی ما در مازندران است گروه کارشناسی بسیار قوی در حال برنامه ریزی هستند که بخش هایی از آن مشخص شده است که اگر ابعاد آن شکل بگیرد، تحول بزرگی در بخش کشاورزی انجام خواهد شد.اعتبارات مربوط به ابعاد مختلف تحول کشاورزی در استان تصویب شده که رقم آن ده ها برابر سال قبل است. رقم دقیق این اعتبار به علت اینکه بخشی از آن مربوط به فاینانس است، مشخص نیست اما اصل قضیه تایید شده است.

در بحث گردشگری هم ما با تاکید به مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفتیم که مورد به مورد برنامه ها را به ما بدهد تا بتوانیم کارهای خوبی در امسال و سال آینده انجام دهیم.

خب بالاخره اگر مواردی که ما در پی آن هستیم در طی دو یا سه سال بخش قابل ملاحظه ای از آن تحقق یابد، قطعا مجموعه استان نمره قابل قبولی خواهد گرفت. البته نکته ای که بنده فراموش کردم این است که 296 میلیارد تومان اعتبار شورای اشتغال به مازندران اختصاص یافت که علاوه بر آن 2900 میلیارد تومان نیز در بخش تسهیلات آماده پرداخت به متقاضیان است.

مازندنومه:آقای دکتر با توجه به بازدید امروز شما از این پروژه و احتمال افتتاح آن توسط ریاست محترم جمهوری، بفرمایید آیا زمان دقیق حضور ایشان در مازندران مشخص شده است یا خیر؟

ربیع فلاح:خیر به شکل دقیق مشخص نیست اما در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

مازندنومه:با توجه به اینکه هجمه گروه های منتقد و افراطی علیه شخص رئیس جمهوری و مجموعه دولت تشدید شده است و بالطبع این روند نسبت به مقامات عالی دولت در استان نیز در حال انجام است، بفرمایید توصیه شما به منتقدانی که قصد دارند با شایعه پراکنی و هوچی گری رسانه ای و تضعیف مجموعه دستگاه اجرایی به مقاصد سیاسی، حزبی و باندی خود برسند، چیست؟

ربیع فلاح: چون ما هر صحبتی که می کنیم بعضی ها دوست دارند از همان صحبت ما یک صحبت دیگر در بیاورند، لذا کمی باید مراعات کرد، اما می توانم بگویم در حال حاضری که با شما صحبت می کنم هر 12 نماینده استان، صد در صد از ما حمایت می کنند، همه ائمه جمعه از ما اعلام حمایت کرده اند. همانطور که بارها هم گفتیم در سایه همکاری و همدلی است که مجموعه استان به اهداف خود خواهد رسید و امیدواریم که همه در کنار همدیگر تلاش کنیم تا استانی در شان مازندران بسازیم.