دوشنبه 22 ارديبهشت 1393-12:33

رضاگرزین:

امیدی به اشتغال در دستگاه های دولتی نیست

مدیرکل جدید فنی‌و‌حرفه‌ای مازندران: نسخه شفابخش جامعه آموزش‌های مهارتی است/ باید سلایق خود را با تغییرات جهانی تغییر دهیم.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، خبر ارسالی روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران: در مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید فنی و حرفه ای مازندران که دکتر مهرعلیزاده -معاون پژوهش و   برنامه ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور- و نیک آیین -رییس حراست سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور- و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند، از زحمات عبدالرضا شریعت نژاد قدردانی شد و دکتر رضا گرزین به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

مدیرکل جدید آموزش فنی ‌و‌حرفه‌ای مازندران در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزش فنی حرفه‌ای 22 بهمن ساری، نسخه شفابخش جامعه ما را آموزش‌های مهارتی عنوان کرد وگفت: 48 هزار نفر در ادارات کاریابی مازندران ثبت‌نام کردند که فاقد آموزش مهارت‌های فنی ‌و‌ حرفه‌ای هستند.

گرزین اظهار داشت: امروزه دانش، مهارت و کاردانی به صورت روزافزون در پیشرفت اقتصاد و فرهنگ ایفای نقش می‌کند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی نیروی انسانی در سازمان آموزش فنی ‌و ‌حرفه‌ای مازندران به عنوان یک اصل، اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: بهبود، کیفی کردن آموزش‌ها و توانمندی نیروهای انسانی با محوریت دانایی، از برنامه‌های مهم این سازمان است.

مدیرکل جدید آموزش فنی ‌و‌حرفه‌ای مازندران با اشاره به خلع وجود آموزش‌های مهارتی در سبد آموزشی خانواده‌ها، گفت: باید با آموزش اقشار مختلف جامعه از اقتصاد مبتنی بر منابع به سمت اقتصاد مبتنی بر دانش پیش برویم.

وی با اشاره به معضلات ناشی از مدرک‌گرایی در جامعه امروز بیان داشت: در جامعه ما تحصیلات و مدارک دانشگاهی، ملاک اشتغال است در حالی‌ که در دنیا این دیدگاه بسیار تغییر کرده است.

این مسئول نسخه شفابخش جامعه ما را آموزش‌های مهارتی عنوان کرد و بیان داشت: 48 هزار نفر در ادارات کاریابی مازندران ثبت‌نام کردند که فاقد آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه دیگر در دستگاه‌های دولتی امیدی به اشتغال نیست، گفت: بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه از طریق فراگیری مهارت‌ها، قدم در راه تولید و کارآفرینی نهادند.

گرزین با بیان اینکه باید سلایق خود را با تغییرات جهانی تغییر دهیم، تصریح کرد: بنا داریم با حمایت و هدایت سازمان آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای کشور، آموزش‌های بازار محور را در اولویت برنامه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: بر مبنای ظرفیت و جایگاه فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان، آموزش‌هایی مانند خیاطی، درودگری و فضای سبز را ارتقا می‌دهیم.

*از رتبه 52 به 12 رسیدیم

در این مراسم عبدالرضا شریعت‌نژاد -مدیرکل سابق آموزش فنی‌و حرفه‌ای مازندران- نیز  با اشاره به اهمیت سند راهبردی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: این سند همانند یک نقشه راه، ما را به یک مسیر درست هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان فنی ‌و حرفه‌ای بر مبنای آموزش استوار است ولی ارتباط با بازار و صنایع، نافی مسئولیت ذاتی ما در این سازمان نیست.

مدیرکل سابق سازمان آموزش فنی‌‌ و حرفه‌ای مازندران با بیان اینکه جوان تهرانی، مازندرانی و زنجانی فرقی با هم ندارند، تصریح کرد: با اینکه مازندران در چهار سال متوالی، رتبه‌های برتر المپیاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در کشور کسب کرد، پیشنهاد دادیم رتبه استان‌ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: رتبه اداره کل فنی و‌حرفه‌ای استان در ارزشیابی مدیریت عملکرد استانداری مازندران از 52 در چهار سال پیش به 12 ارتقا یافته است.