چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393-21:11

تجلیل از نویسنده 100 جلد کتاب

فلاح: 90 درصد سرمایه کشور را هدر می دهیم!

گزارش مازندنومه از مراسم تجلیل از عین الله جعفرنژادقمی نویسنده و ناشر برتر کشور/نماینده بابل: روستایی بودن مسئولان مایه افتخار است/ استاندار مازندران: دراستان ما جایی وجود دارد که در آن هر اتفاقی که فکرش را بکنیم، روی می دهد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، رضا شریعتی: با حضور ربیع فلاح جلودار استاندارمازندران، حسین نیازآذری نماینده بابل در مجلس، قربانی مدیر کل فناوری اطلاعات استانداری، دکتر لحمیان رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران، لطف الله آجدانی مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری و تعداد دیگری از مسئولان استانی و شهرستانی و برخی از چهره های فرهنگی و رسانه ای، مراسم تجلیل از عین الله جعفر نژاد قمی -نویسنده کتاب های علوم رایانه، مدرس دانشگاه، ناشر برتر کشور ودریافت کننده لوح سپاس از رییس جمهوری- در محل دفتر انتشارات علوم رایانه در بابل برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت 15 آغاز شد، دکتر حسن پور از استادان برجسته ریاضیات شهرستان بابل و معلم عین ا... جعفرنژاد قمی، با اشاره به 40 کتاب نگاشته شده توسط جعفرنژاد قمی، به ستایش دو شاگرد خود استاد یوسفی و مهندس جعفر نژاد قمی پرداخت.

البته پس از سخنان این استاد دانشگاه، مجری جلسه به تصحیح سخن او پرداخت و خاطر نشان کرد:چنانچه کتاب های ترجمه شده را هم در زمره تالیفی های این چهره برجسته به حساب بیاوریم، بالغ بر 100 نسخه کتاب خواهد شد.

*نام بابل را که گفتم احساس افتخار کردم

عین الله جعفر نژاد قمی به عنوان دومین سخنران مراسم، به تاریخچه تاسیس انتشارات علوم رایانه در سال 1375 وتنها پرسنل آن که خودش بود، اشاره کرد واظهار داشت:18 سال است که در حوزه مهندسی اطلاعات وکامپیوتر قدم می زنیم، خط مقدم این فناوری هستیم وکوتاه هم نمی آییم.

این نویسنده و ناشر برتر کشور با بیان اینکه دو بار انتخاب شدن انتشارات علوم رایانه در سال های 86 در بیست وچهارمین نمایشگاه کتاب در بخش کتب دانشگاهی و سال 93 در بخش ویژه نمایشگاه، حاصل کیفیت ونوآوری بالا و تدبیر مدیریت و پرسنل است، به خاطره حضور رییس جمهور در غرفه این انتشارات اشاره و تصریح کرد: «وقتی رییس جمهوری به غرفه ما آمد برایش توضیح دادم من یک ناشر شهرستانی هستم که در زمینه فناوری اطلاعات وعلوم رایانه ایی فعالیت می کنم و زمانی که نام بابل را به زبان آوردم احساس افتخار کردم.»

وی گفت:برای اولین بار در کشور مولفی هستیم که لینک پی دی اف مجموعه های خود را در سایت مان قرار می دهیم، لیکن برای حفظ حق کپی رایت ان برنامه ای توسط پسرم نوشته شده است که در آن تنها فرد دانلود کننده در سیستم خود می تواند از ان استفاده کند وحق پرینت گرفتن یا اجرای فایل در سیستم دیگر را ندارد.

جعفر نژاد قمی در پایان از مسئولان شهرستان بابل خواست تا تمام تلاش خود را برای به کار گیری توان این شهرستان به عنوان قطب اطلاعات وفناوری به کار گیرند.

*ریبع فلاح از افتخارات تفکر سازندگی است

حسین نیاز آذری -نماینده مردم بابل در مجلس- ضمن قدردانی از حضور استاندار و برخی مدیران استانی در این مراسم، از زحمات ربیع فلاح قدردانی کرد و او را از افتخارات تفکر سازندگی دانست.

نماینده مردم بابل با اشاره به 24 بند تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:ما امروز باید از سرمایه فکر واندیشه و ابزار های مغز افزاری ونرم افزاری استفاده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه قمی کلا زادگاه مهندس عین الله جعفر نژاد قمی است، به روستایی الاصل بودن برخی مسئولان از جمله استاندار اشاره کرد و آن را مایه افتخار دانست و گفت:برای ساختن استان باید از تمام تفکرات جهادی که می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی باشد بهره برد.

وی اقتصاد مقاومتی را یک نظریه نوین هوشمندانه مطروحه از سوی رهبری دانست و تاکید کرد:امروز داشته های ایران اسلامی بر اساس مغز متفکر فرزندان ماست.

 نیاز اذری با بیان اینکه مجلس به 13 کارگروه مختلف عضو خود ماموریت داده تا در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارد، اظهار داشت: با هماهنگی وهمدلی مجلس ودولت در راستای اقتصاد مقاومتی شاهد رشد عظیمی خواهیم بود.

*امسال 445 جلد کتاب چاپ شد

در ادامه سید کاظم حسینی-خواننده بابلی- روی سن آمد و به هم کلاسی بودنش با ربیع فلاح جلودار اشاره کرد و سپس چند قطعه محلی اجرا کرد. آن گاه حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی -مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران- با قدردانی از زحمات عین الله قمی به 350 چاپ خانه و151 ناشر در استان اشاره کرد وگفت:امسال در مجموع 445 عنوان کتاب و بیش از 660 هزار جلد کتاب در استان به چاپ رسیده است.

*عشق قلبی من نسبت به بابل وجود دارد

استاندار مازندران آخرین سخنران مراسم بود که در ابتدا اظهار داشت: اگرچه شهر ما مازندران است ولی این عشق قلبی نسبت به بابل در من وجود دارد وکسی نمی تواند کتمان کند.

  ربیع فلاح جلودار با اشاره به اهمیت مقوله دانش و فرهنگ تصریح کرد: اگر مقدمه هر امری یا اصول اولیه ان فرهنگ باشد، شاهد تغییر در آن بخش خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به آمار بالای مراجعه کنندگان تحصیل کرده های بیکار در رشته های کاربردی نظیر مکانیک اشاره کرد و اظهار داشت:گاه افرادی با مدارک بالا به ما مراجعه می کنند ومی گویند نگهبانی هم ندارید به ما بدهید؟ که این موضوع مایه تاسف است.

فلاح جلودار به برنامه بازدید خود از منطقه رجه و تولیدکنندگان آن منطقه اشاره کرد وگفت:اگر به وضعیت آنها نگاه کنید گریه خواهید کرد وخواهید پرسید آیا ملت ما ملتی نفرین شده است؟

استاندار مازندران با اشاره به آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد، خاطر نشان کرد:تا شش ماه قبل که بنده مسئولیت این استان را نداشتم، طبیعی بود که نمی دانستم در استان ما جایی وجود دارد که در آن هر اتفاقی که فکرش را بکنیم روی می دهد.

وی سپس با بیان اینکه روزهای اولی که به استان آمده بودم گفتم اگر دو سال آرامش داشته باشیم می توانیم چهره استان را تغییر دهیم، افزود: اگر مهربان و همدل و همزمان باشیم مشکلات حل خواهد شد.

این مسئول با اشاره به بدهی بالغ بر 500هزار میلیاردی در دست مردم اظهار داشت: این طور نیست که ما پول و منابع نداشته باشیم، ولی در کشوری هستیم که بالغ بر 90 درصد سرمایه کشور را می دهیم و تنها 10 تا 15 درصد درست مصرف می شود که دردناک است.

وی از تلفیق فرهنگ ودین به عنوان یک ضرورت راهگشا وموثر یاد کرد و گفت :چنانچه نتوانیم از کارهای ارزشمند امثال جعفر نژاد ها به عنوان سرمایه بهره وری کنیم، شکست خورده ایم.

استاندار مازندران به اشاره به صحبت های صورت گرفته با وزیر نفت به گروهی که چند ماهی می شود در مازندران مشغول فعالیت هستند، اشاره کرد و اظهار داشت: گروه مذکور در کشور با 650 مراکز نفت وگاز در ارتباط هستند ومطالعات خوبی در زمینه نفت وگاز انجام دادند.

وی سپس به کشور قطر اشاره وتصریح کرد :قطر کشوری با جمعیت 500هزار نفری است که وسعتش به اندازه ی چند روستای ما نمی شود، اما همین کشور مشغول بلعیدن منابع ماست.

  این مسئول گفت:مرسوم است اول طرحی مطالعه می شود، بعد سرمایه گذار می آید و پا پیش می گذارد، اما ما اکنون متقاضی وسرمایه گذار داریم و چنانچه بتوانیم طرحی نفتی را به بهروری برسانیم، می توانیم بیش از 50 هزار شغل ایجاد کنیم.

پس از سخنان استاندار، با اهدای لوح و هدایایی از تلاش های عین الله جعفرنژاد قمی تجلیل به عمل آمد و در ادامه نیز جعفرنژاد از همکاران انتشاراتی واستادان خود، با اهدای لوح و هدایایی، قدردانی کرد.