دوشنبه 29 ارديبهشت 1393-9:48

بوی ونوشه در گیلان پیچید

اولین شماره نشریه ونوشـه (گاهنامه دانشجویان مازندرانی دانشگاه گیلان) با هدف معرفی مازندران منتشر شد.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کامران ادبی فیروزجایی: ونوشــه نام نشریه (گاهنامه)ای است که طرح آن برای نخستین بار توسط جمعی از دانشجویان دوستدار فرهنگ مازندران در دانشگاه گیلان، ارایه شد تا از این طریق بتوانند فرهنگ و آداب و رسوم خود را به دیگر هموطنان معرفی کنند.

اولین شماره نشریه ونوشـه (گاهنامه دانشجویان مازندرانی دانشگاه گیلان) با هدف معرفی مازندران (معرفی شهرستان های استان، زبان مازندرانی، آداب و رسوم، قهرمانان ورزشی، موسیقی محلی مازندران و هنرمندان این حوزه، بزرگان تاریخی مازندران، جاذبه های گردشگری و... )اردی بهشت ماه 1393 در 28 صفحه انتشار یافت.

در شماره نخست این گاهنامه مطالبی از قبیل معرفی مازندران و زبان مازندرانی، معرفی بیشتر شهرستان های استان، موقعیت های جغرافیایی و جاذبه های گردشگری، آداب و رسوم مازندران، جاذبه های گردشگری و تاریخی مازندران، معرفی موسیقی محلی مازندران و هنرمندان سرشناس این حوزه، روایتی از زندگی هوژبر سلطان، شهدای مازندرانی، معرفی دانشگاه های مازندران، معرفی شاعر سرشناس مازندرانی و...دیده می شود.

صاحب امتیاز ونوشه عارف حسین پور، مدیر مسئول کامران ادبی فیروزجائی و سردبیر سید مظاهر میرزایی است و هیئت تحریریه هم شامل علی اصغر مهر علی تبار فیروزجائی، مهدی تک فیروزجائی، امیر شاکری، رامین حسینی پور، رحمان دانشفر و مهدی فدایی می شود.

گفتنی است ونوشه با تیراژ 100 نسخه چاپ شده است و برای دانلود فایل pdf آن به این نشانی بروید:

http://upir.ir/1393.2/Vanooshe-Guilan-01.pdf