دوشنبه 29 ارديبهشت 1393-23:29

آمل، فرماندار آملی می خواهد

دو بیانیه/ بیانیه حامیان جوان دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل+ بیانیه جمعی از اهالی فرهنگ و هنرآمل


مازندنومه، سرویس سیاسی: امروز دو بیانیه از سوی حامیان جوان دولت تدبیر و امید در آمل و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان صادر شد که در متن آن از استاندار مازندران درخواست شده نسبت به انتصاب فرمانداری بومی در این شهرستان همت بگمارد. متن دو بیانیه به این قرار است:

*بیانیه حامیان جوان دولت تدبیر و امید در شهرستان آمل

ما باید ازآمل و مردم  فداکار آن تشکر کنیم. امام خمینی (ره)
             
         آمل ، ققنوس شهری که چون نگین بر انگشتری مازندران می درخشد. سرزمینی به وسعت تاریخ و بلندای دماوند، شهری اساطیری که از کهن تاکنون، پهلوانان، دلیران،‌ انیران، اندیشمندان و عالمانی بس صاحب نام در آن با افتخار زیستند و نام ایران را در آسمان مردانگی و علم و دانش به طنین انداختند؛ از آرش کمانگیر تا سرلشگر منفرد نیاکی در پهلوانی و سربازی وطن، از محمدبن جریر طبری تا حضرات آیات جوادی آملی و حسن زاده آملی در دانش و اندیشه اسلامی، آمل تنها شهری است که نامش در وصیت نامه سیاسی و الهی حضرت امام (ره) به روشنی می درخشد.

       آمل در سال 1392 یکی از اولین شهرهای شمالی کشور محسوب می شد که ستاد دکتر حسن روحانی در آن استقرار یافت و با زحمات شبانه روزی همه دوستان حامی دکتر روحانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی، موفق به کسب 131000 رای در سبد رییس جمهور منتخب شد. این در حالی بود که کاندیدای رقیب که تبلیغاتش رویت دیواری سفید در شهر را غیر ممکن کرده بود، تنها 29000 رای را به خود اختصاص داد.

      در فردای استقرار دولت تدبیر و امید و انتصاب دکتر ربیع فلاح جلودار به سمت استاندار مازندران، موجی از شعف بین حامیان دولت تدبیر امید ایجاد شد که متاسفانه به دلایلی که همه می دانند دیری نپایید این شعف در آمل جایش را به شوک نا گهانی داد، انتصاب شخصی که رویه اش هیچ تناسبی با اعتدال گرایی دولت روحانی نداشت، اما یقینا این بخشی از تدبیر مردی بود که همه از حسن نیت و تلاش بی وقفه اش در راستای پیاده سازی اهداف دولت آگاهی داشتند، ربیع فلاح استاندار محبوب مازندران.

     اما در این گاه حساس بر خود فرض دانستیم تا یکبار دیگر ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه خود از دولت تدبیر و امید و استاندار زحمت کش مازندران، به صراحت بیان داریم که این بار در برابر شایعات انتصاب فرماندار غیر بومی برای شهرستان بزرگ هزار سنگر آمل، ایستادگی کرده و هرگز زیر بار این بی تدبیری نخواهیم رفت.

فرماندار غیر بومی را آمل هرگز نخواهد پذیرفت. هرچند این مسئله را در حد شایعه می دانیم اما نگرانی و ناخرسندی اکید خود را از بروز چنین خطایی نابخشودنی اعلام نموده تا استاندار معزز و مدبر مازندران با تصمیمی اشتباه آمل را دچار بحران سیاسی ننماید که آمل مرکز ثقل تحولات سیاسی مازندران و شمال کشور است و بروز بحران در آن هزینه های سنگینی دارد.

     در پایان مجددا حمایت قاطع و کامل خود را از دولت خدمتگزار و نماینده صادق آن در مازندران دکتر فلاح، اعلام نموده و صمیمانه در انتظار انتصاب فرمانداری کار آمد ، اعتدال گرا و بومی برای هزار سنگر آمل هستیم.

*بیانیه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر آمل

** این بیانیه بیش از 70 امضا دارد که اسامی امضاکنندگان نزد مازندنومه محفوظ است

آمل شهری بربلندای تاریخ، پایتخت مشاهیر جهان، دومین کهن شهر ایران، مرکز اولین حکومت شیعه ، شهری که همواره بر بلندای قله های رفیع علم و فقاهت و فرهنگ و اندیشه درخشیده است، شهری که زمانی به عنوان پایتخت ربع مسکون شهره آفاق بوده است و اینک همچنان از پس اعصار و قرون نام آمل با نام های بزرگانی همچون حضرت علامه جوادی آملی و علامه ذرالفنون حسن زاده آملی درهم تنیده شده است .

در وصف اهمیت این شهر همان بس که حدود نیمی از صنعت استان را به خود اختصاص داده و نبض اقتصادی استان در آن می تپد .

آمل همواره در طول تاریخ موقعیت استراتژیک خود را حفظ نموده و بالنده و نامیرا به رشد خود ادامه داده است و به اذعان اصحاب اندیشه به عنوان پایتخت فرهنگی مازندران صاحب جایگاه رفیعی است .

اینک که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، جان تازه ای در کالبد جامعه دمیده شده است، این جانبان -جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر- بر آن شدیم تا با گوشزد نمودن جایگاه ویژه ی شهرستان آمل که صد البته به یک از هزاران بسنده نموده ایم، از استاندار خردمند و فاضل مازندران بخواهیم تا با انتخاب فردی اصلح، مدیر، مدبر ، کاردان و در عین حال آشنا به حوزه ی فرهنگ و هنر و تاکید موکد بر مهمترین اصل یعنی بومی بودن ، به عنوان فرماندار شهرستان هزارسنگر آمل، بر رفع نگرانی مردم این شهر گامی بلند بردارد، چرا که بر این باوریم ، شهرمان آن قدر غنی است که نیازی به انتخاب فرماندار و مسئولی غیر بومی نداشته باشد .