چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393-0:0

5 تا 7 خردادماه در مازندران کلید می خورد:

برگزاری اجلاس خانه سینما با حضور چهره های شاخص سینما

اجلاس خانه سینما با همکاری صنوف سینمایی و با هدف نشان دادن توانمندی‌ها و ظرفیت های گردشگردی و میراث فرهنگی و معرفی آن به پدیدآورندگان آثار سینمایی، در مازندران برگزار می شود/بزرگ نیا: نیروهای پروژه‌ای اداره کل میراث‌فرهنگی ساماندهی شده، بر سر کار خود برگشتند.


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این سازمان با همکاری خانه سینما، گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمایی ایران را از ۵ تا ۷ خردادماه  با حضور ده ها چهره شاخص سینمایی با شعار سینما؛ دریچه ای برای شناخت تاریخ فرهنگ و تمدن  برگزار می‌کند.

دلاور بزرگ نیا افزود: ازجمله برنامه‌های پیش بینی شده این تور سینمایی بازدید از عمارت کلبادی ، خانه فاضلی، مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر، مجموعه فرح آباد ساری، بازدید از بیمارستان درحال ساخت کودکان ماهک و بازدید از پارک بهار نارنج است.

وی با بیان این که میزبانی این گردهمایی را سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگردی استان مازندران برعهده دارد، یادآور شد: چندی پیش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران و خانه سینمای ایران تفاهم نامه همکاری فرهنگی و گردشگری امضا کردند.

بزرگ نیا در این باره گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تا خانه سینما با همکاری صنوف سینمای ایران، اجلاس سالانه خود را با هدف نشان دادن توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری مازندران و معرفی آن به پدید آورندگان آثار سینمایی، امسال در مازندران برگزار کند.

این مسئول تاکید کرد: دو سازمان متعهد شدند تا بر اساس امکانات و ظرفیت های موجود، در برگزاری مراسم و برنامه های فرهنگی همکاری مشترک داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : این تفاهم نامه پس از گفت و گو با هیات مدیره و مدیران اجرایی خانه سینمای ایران در مورد ظرفیت های دو طرف برای همکاری های مشترک به امضا رسید.

وی با تاکید بر اهمیت نقش سینما در نشان دادن جاذبه های فرهنگی و گردشگری، افزود : مازندران با برخورداری از مواهب طبیعی، آداب و رسوم غنی و آثار تاریخی و محوطه های باستانی، ظرفیت های ناشناخته ای دارد که می تواند با زبانی جدید و از طریق سینما به گردشگران داخلی و خارجی نشان داده شود.

بزرگ نیا با تاکید بر نقش سینما در معرفی توانمندی های منطقه ای گردشگری گفت : باید شرایطی فراهم شود تا تورگردانان متخصص، بسته هایی عرضه کنند که حاوی برنامه های سفر همچون ؛ بازدید از پشت صحنه آثار سینمایی و بازدید از لوکیشن های فیلم های تاریخی سینمای ایران باشد.

*پروژه ای ها سرکار خود برگشتند

دلاور بزرگ‌نیا در بخش دیگری از گفت و گوی خود با مازندنومه اظهار داشت: نیروهای پروژه‌ای اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران ساماندهی شده، بر سر کار خود برگشتند.

وی با بیان اینکه از ابتدا شکل بهره‌مندی از این افراد، غیرقانونی بود، افزود:  این افراد در ادامه و نوع همکاری و همچنین دریافت حقوق و مزایا با مشکل مواجه بودند.

مدیرکل گردشگری مازندران با اشاره به اینکه با حمایت استاندار مازندران و معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار، 67 نیروی پروژه‌ای به نحو قانونی ساماندهی شدند، گفت: با ایجاد این فضا، دلگرمی بیشتری برای کارکنان ایجاد شده است؛ به ویژه کارکنان جوان که شرایط اجتماعی و زندگی فردی خود را با این شغل تنظیم کرده بودند از بلاتکلیفی درآمدند.