يکشنبه 4 خرداد 1393-23:19

ترس از تفکر اصلاح طلبی/آقامیری:پیامبر شلاق نداشت

انتقاد عضو شورای شهر ساری از لغو مراسم دوم خردادی ها/آیا صدور مجوز این همایش، بدون هماهنگی انجام شد که لغو آن باید با هماهنگی ویژه انجام شود؟/چه شده است که بعضی ها آرای مردم را مصادره می‌کنند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: سید محمد آقامیری امشب در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: این روزها شاهد فضای لغو مراسم در بعضی از شهرهای کشور بودیم و هجمه سریال دلواپس‌ها به مسئولان مرکز استان رسید و مطلع شدیم که همایش دوم و سوم خرداد ساری که قرار بود  توسط جوانان اصلاح‌طلب مازندران، گرامی داشته شود، برگزار نشد.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: چرا بعضی از تفکر اصلاح‌طلبی در هراس هستند و چه شده است که بعضی ها آرای مردم را مصادره می‌کنند و در کجای دنیا آرا و نظرات مردم را پس از انتخابات، مهندسی می‌کنند؟

 وی با اشاره به اینکه آیا صدور مجوز این همایش، بدون هماهنگی انجام شد که لغو آن باید با هماهنگی ویژه انجام شود، گفت: دولت مشکلات عدیده‌ای دارد و انتظار است مجموعه دستگاه‌های اجرایی و سیاسی به دنبال تحقق خواسته‌های بحق قشرهای مختلف مردم در گردهمایی‌های سیاسی باشند.

آقامیری با ابراز امیدواری نسبت به این که دولت تدبیر و امید پاسخگو باشد، افزود: چرا افرادی که در ستاد‌های انتخاباتی رقبای آقای روحانی به صورت آشکار و پنهان خیمه زده بودند امروز از بروز جلوه‌های نشاط سیاسی دولت پاک، مانع‌تراشی می کنند؟

وی خاطرنشان کرد: مگر مسئولان استانی سخنان رئیس جمهور را همین دو روز قبل، گوش نکردند که گفتند: مردم را بر سر مسائل کوچک و جزئی، بی‌خود و بی‌جهت و به دلیل واهی که در واقع اسمش را دلیل هم نمی‌توان گذاشت، نگران نکنیم، بگذاریم مردم راحت باشند، بگذاریم مردم در سلامت روحی باشند، این‌قدر در زندگی مردم مداخله نکنیم ولو به خاطر دلسوزی، بگذاریم مردم راه بهشت را انتخاب کنند و به زور شلاق نمی‌شود مردم را  به بهشت برد.

این عضو شورا با بیان اینکه پیامبر هم بشیر بود و هم نذیر، ادامه داد: پیامبر شلاق در دستش نبود، مردم را بشارت می‌داد، امید می‌داد و راه حق را نشان می داد.

 آقامیری تصریح کرد: فصل هفتم قانون اساسی و تشکیل شوراها از دستاوردهای حماسه دوم خرداد است.

*موضوع را بررسی کردیم

جمال باقری در راستای سخنان آقامیری، اظهار داشت: موضوع صدور مجوز برگزاری همایش بزرگداشت دوم و سوم خرداد و همچنین لغو آن را بررسی کردیم.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: شهردار ساری به همراه شهرداران تبریز و اصفهان به عنوان اعضای شورای سازمان، سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور انتخاب شد.

* انتظارات مردم از مسئولان شهری

فرامرز نقیبی در این نشست گفت: اعضای شورا فارغ از جناح‌بندی‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف به عنوان منتخبان مردم،  خدمت به مردم را در ذهن دارند و بر اجرای برنامه‌ها با سیاست مردم‌محوری تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه گردشگری به عنوان صنعتی درآمدزا با اشتغال‌زایی بالا شناخته شده است، گفت: شوراها با همکاری شورای عالی استان در اندیشه گسترش و تقویت  گردشگری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی تلاش کنند.

عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه بزرگ‌راه‌ها و کمربندی برای روان‌سازی ترافیک خسته کننده شهر ساری، تعریض معابر، به سازی معابر، نوسازی بافت‌های فرسوده‌ای که در ساری فراوان وجود دارد، بهسازی مناطق حاشیه‌ای شهر و جلوگیری از گسترش بی‌رویه شهر، رسیدگی به مناطق کمتر برخوردار و اجرای طرح‌های مهندسی ترافیک و زیباسازی شهر از جمله انتظارات مردم از مسئولان شهری است.