سه شنبه 13 خرداد 1393-17:5

درباره یک آزمون جنجالی

پشت درهای بسته

توقع زیادی نیست که انتظار داشته باشیم پس از ۲ سال صبوری نجیبانه، چشم انتظاری و تحمل مرارت های مادی و روحی فراوان که گاه تا مرز فروپاشی بنیان خانواده نیز پیش رفته است، کلید تدبیر و امید دولت عزیز پایانی باشد بر نگرانی و و بلاتکلیفی غیرمنصفانه ما پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری ها.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: آن چه در پی آمده نامه ای است که با امضای "جمعی از پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی استانداری ها"برای ما ای میل شده است. دو سال پیش و در زمان دولت قبلی، یک آزمون استخدامی در استان برگزار شد که هنوز نتیجه آن به منتخبان اعلام نشده و نامه زیر هم در همین راستا تنظیم شده است. متن کامل این نامه را بخوانید.

«حضرت علی علیه السلام فرمودند: همانا عهد و پیمان ها گردن بندهایی هستند در گردن ها تا روز قیامت ، کسی که پیوند آنها را نگهدارد ﴿ وفای به عهد کند﴾، خداوند او را به مقصود می‌ رساند و کسی که آن عهد ها را بشکند، خداوند او را به خودش واگذارد.

بدون تردید ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ در کنار سایر روزهای فراموش نشدنی تاریخ انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، عرصه حضور مردمی بود که با خلق حماسه ای عظیم مسیر قانونگرایی ، دوری از تبعیض، صداقت و وفای به عهد، ضابطه مندی و مردم داری را با انتخاب رئیس جمهوری با شعار تدبیر و امید برگزیدند.

با شروع دولت جدید بود که درایت، همت و همکاری مردم شریف و دولت عزیز برای غلبه بر مشکلات، مرهمی شد بر آلام و مرارت های عدیده کشور و نقطه امیدی برای به فعلیت در آوردن شعار مردمی تدبیر و امید دولت منتخب مردم.

در ابتدای سال ۱۳۹۱ ( قبل از طرح موسوم به مهرآفرین و خارج از دایره شمول این طرح) فرصتی برای استخدام جوانان فارغ التحصیل اما جویای کار فراهم شد تا در رقابتی عادلانه، منصفانه و منطبق بر قوانین موضوعه کشور، با شرکت در آزمون استخدامی استانداری ها و با توکل بر خداوند منان و اثبات شایستگی های خود بتوانند ضمن استخدام، با تلاش برای سازندگی ایران عزیز ، نسبت به تامین معاش و زندگی آبرومند خود اقدام کنند.

در این فرایند عده ای با شایستگی و پس از قبولی در آزمون کتبی و سپس مصاحبه های استخدامی و گزینش و دیگر مراحل معمول در استخدام های دولتی در روندی بسیار کند و طولانی نزدیک به ۲ سال به عنوان پذیرفته شدگان نهایی معرفی شدند، اما متاسفانه بی هیچ دلیل موجه و تنها با توجیهات گاه به گاه دست اندرکاران برای طولانی تر کردن و یا هر نیت دیگری برای این استخدام قانونی هیچ اقدام شایسته و مقتضی انجام نشده است و همه پیگیری ها از ادارات مربوطه استان، استانداری ها و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و البته جناب آقای محمد باقر نوبخت برای روشن شدن تکلیف نهایی دعوت به کار پذیرفته شدگان نیز راه به جایی نبرده است.

می پذیریم که استخدام های بی ضابطه، خارج از قانون و رابطه محور نه شرعی است و نه قانونی و با هیچ ملاک و معیار اخلاقی و عرفی نیز قابل توجیه نیست اما پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری ها افرادی هستند که تنها با توکل بر قدرت لایزال الهی و تکیه بر بر توانایی ها و شایستگی های خود و شرکت در رقابتی عادلانه ، منصفانه و قانونی مراحل استخدامی را یکی پس از دیگری طی نموده اند و اکنون توقع زیادی نیست که انتظار داشته باشیم پس از ۲ سال صبوری نجیبانه ، چشم انتظاری و تحمل مرارت های مادی و روحی فراوان که گاه تا مرز فروپاشی بنیان خانواده نیز پیش رفته است، کلید تدبیر و امید دولت عزیز پایانی باشد بر نگرانی و و بلاتکلیفی غیرمنصفانه ما پذیرفته شدگان .

در پایان باز هم ضمن استعانت از خداوند قادر متعال، حسن تدبیر رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی را مجدانه خواستاریم تا دستور ویژه ایشان پاسخی باشد برای رفع نگرانی ها و انتظارات قانونی و چراغی باشد برای زنده نگه داشتن روحیه امید و تلاش پذیرفته شدگان آزمون استخدامی استانداری ها ان شاءالله .

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

با تشکر و احترام؛ جمعی از پذیرفته شدگان آزمون های استخدامی استانداری ها»