سه شنبه 20 خرداد 1393-12:40

ماموران قلابي در نور دستگیر شدند

خبرهای حوادث استان/کشف 2 کيلو و500 گرم شيشه از يک خانواده+اجراي حکم قصاص در شهرستان ساري+دستگيري سارقي با 10 فقره سرقت در عباس آباد+پلمپ 48 واحد قهوه خانه متخلف در بهشهر و...


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی انتظامی مازندران: فرمانده انتظامي شهرستان نور از شناسايي و دستگيري سه سارق به عنف که در پوشش مامور اقدام به سرقت يک دستگاه خودروي کيا اسپرتيج کرده بودند خبر داد.

سرهنگ ولي ا... گنجيان گفت: در پي اعلام مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني برسرقت به عنف يک دستگاه خودروي کيا اسپرتيج توسط سرنشينان يک دستگاه خودروي پرشيا که ملبس به لباس نظامي بودند، بلافاصله موضوع جهت شناسايي ودستگيري متهمان به کليه يگانهاي عملياتي و اجرايي اين شهرستان ابلاغ شد.

فرمانده انتظامي شهرستان نور افزود: ماموران ضمن استقرار در کليه مسيرهاي مواصلاتي به اين شهرستان موفق به شناسايي خودرو و سرنشينان آن شدند.

سرهنگ گنجيان خاطرنشان کرد: متهمان که خود را در محاصره پليس ديده بودند ، بلافاصله اقدام به فرار کردند که به دليل يک طرفه بودن جاده، خودرويي که متهمان آن را به سرقت برده بودند به تير برق برخورد کرد.

گنجيان تصريح کرد: متهمان بلافاصله با خودروي ديگري که در اختيار داشتند از محل متواري شدند، اما ماموران انتظامي اين شهرستان موفق شدند خودروي مورد نظر را متوقف ومتهمان به نام هاي "حسن- ز "،"امير- ف" و "حسين – م " را در اقدامي ضربتي دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان نور در خاتمه گفت : در بازرسي از خودرو يک عدد آژير و گردان پليسي و يک دستگاه شوکر الکتريکي کشف و ضبط شد .


*توقيف ده هزار دستگاه خودرو و موتورسيکلت متخلف درمازندران
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي استان مازندران از توقيف ده هزار خودرو ومتورسيکلت متخلف در استان مازندران در ارديبهشت ماه سال جاري خبر داد.

سرهنگ داوود قاسميان گفت : در راستاي اجراي طرح هاي ترافيکي در شهرستان هاي استان مازندران، حدود ده هزار دستگاه موتورسيکلت و خودرو توقيف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل درمجموع 53 درصد افزايش داشته است.

رئيس پليس راهنمائي ورانندگي استان مازندران افزود : اين افزايش توقيفات حاکي از اين است که پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران به شدت و با قاطعيت با متخلفان به ويژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد.

وي تصريح کرد: اداره عمليات و کنترل ترافيک راهور نيز در ارديبهشت ماه طرح هاي ترافيکي مختلفي را درراستاي برخورد با تخلفات رانندگي به منظور ايجاد انضباط ترافيکي درسطح استان مازندران اجرا کرد.

سرهنگ قاسميان تصريح کرد : برابر بند ب ماده 10 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي هرگاه راننده به صورت همزمان مرتکب دو تخلف حادثه ساز ازقبيل حرکات نمايشي، تجاوز از سرعت مجازبيش از 50کيلومتر درساعت، سبقت غيرمجاز، عبور از چراغ قرمز و حرکت بطور مارپيچ شود، خودرو به مدت حداکثر 72 ساعت توقيف مي شود.

وي افزود: همچنين به استناد ماده 20 همين قانون کليه قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور درمورد موتورسيکلت ها نيز جاري است و ماموران راهنمايي و رانندگي ضمن صدور قبض جريمه براي موتورسيکلت سواران متخلف، نسبت به توقيف موتورسکلت حداکثر به مدت يک هفته و در صورت تکرار يک ماه اقدام مي کنند.

رئيس پليس راهنمائي ورانندگي مازندران در خاتمه افزود : در اجراي اين طرح ها علاوه بر اعمال قانون تعداد 4421 دستگاه موتورسيکلت و تعداد 5487 دستگاه خودرو متخلف که با تخلفات حادثه ساز و مخاطره آميز موجبات حوادث رانندگي را فراهم مي کردند توقيف و روانه پارکينگ شد.

*دستگيري دو قاچاقچي مواد مخدر در بابل
با تلاش ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بابل دو عامل افيوني در اين شهرستان دستگير شده، 20 کيلو ترياک از آنان کشف شد.

"سرهنگ علي فقيه عبداللهي" گفت : ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان در پي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر اينکه افرادي به نام هاي " مجيد- ح"و"محسن – خ" اهل اصفهان با يک دستگاه کاميونت ايسوزو و يک دستگاه خودروي سمند مبادرت به فروش مواد مخدر از نوع ترياک در اين شهرستان مي کنند ، با انجام کارهاي اطلاعاتي متهمان را شناسايي و در اقدامي ضربتي آنان را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل افزود: در بازرسي از خودروهاي اين متهمان 20 کيلو ترياک که به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود کشف شد و متهمان پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

فقيه عبداللهي تصريح کرد : در ادامه اين عمليات فردي به نام "هوشنگ – خ " که با متهمان همکاري داشته نيز شناسائي ودستگير شد که ضمن هماهنگي با مراجع شد

*جاعل اسناد و مدارک دريانوردي در نوشهر دستگير شد
ماموران پايگاه درياباني شهرستان نوشهر، متهم به جعل اسناد و مدارک دريانوردي را شناسايي و دستگير کردند.

در پي کسب خبري مبني بر فعاليت فردي جاعل در تهيه و توزيع اسناد و مدارک تقلبي دريانوردي در شهرستان نوشهر، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پايگاه درياباني اين شهرستان قرار گرفت.

براساس اين گزارش، ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي متهم به جعل اسناد به نام " الف – ب " را در يکي از روستاهاي حومه شهر" رويان " شناسايي کردند.

ماموران در ادامه تحقيقات متهم به جعل اسناد را حين تردد با يک دستگاه خودرو سواري شناسايي و دستگير کردند و در ادامه با بازرسي از خودروي متهم موفق شدند تعداد زيادي کارت تردد شناور، گواهي سلامت دريانوردي، برچسب پلاک موتور شناور و جت اسکي، گواهينامه دريانوردي سازمان بنادر،گواهينامه ثبت قايق تفريحي و چند دستگاه تلفن همراه را کشف و ضبط کنند.

متهم پس از تشکيل پرونده به همراه اسناد و مدارک مکشوفه براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

*کشف 56 فقره انواع سرقت در مازندران
معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مازندران، از کشف 56 فقره انواع سرقت در 48 ساعت گذشته در سطح استان خبر داد.

سرهنگ " ناصر صفرپور " افزود : ماموران فرماندهي انتظامي استان در کلانتري ها و پاسگاه ها و پليس هاي تخصصي در طول 48 ساعت گذشته با انجام چندين مرحله عمليات و طرح انتظامي و امنيتي موفق شدند، 56 فقره انواع سرقت را کشف کنند.

وي با اشاره به شناسايي و دستگيري سارقان و متهمان به تهيه وتوزيع مواد مخدر در طي اين مدت در استان از کشف 10 دستگاه موتور سيکلت و9 دستگاه خودرو مسروقه خبر داد.

معاون عمليات فرماندهي انتظامي استان مازندران خاطر نشان کرد: کشف 8 کيلو و500 گرم ترياک، مقادير زيادي اموال مسروقه شامل اثاث منزل، لوازم داخل خودرو و کالاي قاچاق از ديگر کشفيات ماموران انتظامي استان بوده است.

سرهنگ صفرپور با اشاره به شناسايي و دستگيري متهم به مواد مخدر اهل يکي از استان هاي غربي کشور در شهرستان بابل از کشف بيش از هفت کيلو و 500 گرم ترياک از اين متهم خبر داد.

وي با اشاره به طرح تابستانه پليس در راستاي برقراري نظم و امنيت در سواحل دريا و تفرجگاه ها و مناطق توريستي استان، از اجراي طرح هاي ويژه ترافيکي و انتظامي در ايام تعطيلات تابستان خبر داد.

*کشف 2 کيلو و500 گرم شيشه از يک خانواده
ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل با شناسايي و دستگيري اعضاي يک خانواده، دو کيلو و500 گرم مواد مخدر شيشه کشف کردند.

 در پي کسب خبري مبني بر فعاليت باندي از اعضاي يک خانواده در امر تهيه و توزيع مواد مخدر صنعتي در سطح استان مازندران و شهرستان آمل، موضوع به طور ويژه در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين شهرستان قرار گرفت.

ماموران با انجام يک سري اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق شدند، اعضاي اين خانواده افيوني را شناسايي کنند.

در ادامه تحقيقات ماموران در ساعت 11 و 45 دقيقه روز گذشته با شناسايي خودروي متهمان در عملياتي غافلگيرانه همه اعضاي اين خانواده را که از تهران به سمت مازندران در حرکت بودند، در يکي از محورهاي مواصلاتي متوقف کردند.

براساس اين گزارش، ماموران در بازرسي از خودروي متهمان موفق شدند، دو کيلو و 500 گرم مواد مخدر شيشه را که به طرز ماهرانه اي در داخل خودرو جاسازي شده بود، کشف کنند.

در اين عمليات متهم اصلي پرونده از اراذل و اوباش و افراد شرور در استان تهران به همراه سه نفر ديگر از اعضاي اين باند خانوادگي دستگير شدند.

متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

*اجراي حکم قصاص در شهرستان ساري
حکم اعدام مرد قاتل که در سال 90 مرتکب قتل جواني در شهرستان گلوگاه مازندران شده بود، با حضور مراجع قضايي و انتظامي در زندان شهرستان ساري به مرحله اجرا درآمد.

 در ساعت 6 و 30 دقيقه بامداد روز يکشنبه 18 خرداد ماه در راستاي اجراي حکم دادسراي عمومي شهرستان ساري، حکم اعدام زنداني" مجيد – ق" که به علت قتل عمد، محکوم به قصاص شده بود ، به مرحله اجرا در آمد.

براساس اين گزارش ، قاتل که در سال 1390 در پي يک درگيري فردي به نام " عماد- الف " را به قتل رسانده بود ، پس از سير مراحل قانوني از سوي مرجع قضايي مجرم شناخته شده و حکم اعدام وي صادر شد.

حکم اعدام اين مرد قاتل با حضور مسئولان قضايي و انتظامي در زندان ساري به مرحله اجرا در آمد .

*خانه اي قديمي در جويبار صاحبخانه را به کام مرگ کشاند
صاحب يک بناي قديمي در شهرستان جويبار در حين تخريب ساختمان براثر ريزش آوار جان باخت.

ماموران پاسگاه انتظامي لاريم در پي کسب خبري از مرکز فوريتهاي پليسي 110 مبني بر ريزش ديواره هاي يک بناي قديمي در اين شهرستان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

اين گزارش حاکي است ، بر اثر اين حادثه فردي به نام " جانعلي کاکو لاريمي " صاحب اين بناي قديمي که در حال تخريب بنا بود، بر اثر ريزش ناگهاني ديواره هاي ساختمان دجار حادثه شد .

در ادامه اين گزارش آمده است ، نامبرده که از ناحيه سر به شدت مجروح شده بود به علت شدت صدمات وارده وخونريزي شديد قبل از انتقال به بيمارستان جان باخت .

*دستگيري سارقي با 10 فقره سرقت در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از انهدام باند سرقت سيم برق و دستگيري سارقي با 10 فقره سرقت در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ کشاورزي -فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد- گفت: در پي وقوع يک فقره سرقت در يکي از شهرک هاي سلمانشهر موضوع در دستور کار ماموران انتظامي کلانتري قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد افزود: ماموران پس از انجام تحقيقات پليسي و با به کارگيري منابع اطلاعاتي موفق به شناسايي سارق شدند.

وي افزود: با هماهنگي مراجع قضائي در بازرسي از منزل اين متهم مقدار قابل توجهي اموال مسروقه از جمله دوچرخه،پمپ آب،لوازم تزئيني،شيرآلات ولوازم بهداشتي ساختمان و... با ارزش ريالي تقريبي 250 ميليون ريال کشف شد.

سرهنگ کشاورزي تصريح کرد: متهم در بازجويي هاي فني و پليسي به بيش از 10 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ کشاورزي درادامه گفت: همچنين در پي وقوع چند فقره سرقت سيم برق تحقيقات پليسي براي شناسايي ودستگيري سارق يا سارقان در دستور کار عوامل پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتي موفق به شناسائي سارق سم برق و مالخر اموال مسروقه شدند .

سرهنگ کشاورزي خاطر نشان کرد :در يک عمليات غافلگيرانه سارق و خريدار که قصد معامله سيم برق مسروقه را داشتند دستگير ودر بازرسي از محل مقدار 100 کيلوگرم سيم برق مسروقه از آنها کشف شد

*خودکشي پس از ارتکاب به قتل درتنكابن
در شهرستان تنکابن استان مازندران فردي که مرتکب قتل شده بود با خوردن قرص سيانور دست به خودکشي زد.

درگيري بين دونفر به نام هاي "کوروش – ب" و" داراب - ث "در شهرستان تنکابن استان مازندران با ضربات چاقو خاتمه يافت مردم که از ديدن درگيري اين دومرد مسن شوکه شده بودند، بلافاصله مراتب را از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 به پليس اعلام کردند.

برپايه اين خبر بلافاصله ماموران بخش خرم آباد اين شهرستان جهت برسي موضوع به محل اعزام شدند که در مراجعه به محل با پيکر غرق در خون داراب که 60 سال سن داشت مواجه مي شوند و براي دستگيري ضارب اقدام مي کنند، اما شخص قاتل پس از ارتکاب به اين جنايت دست به خودکشي زد.

درادامه اين گزارش آمده است، نامبرده که حالت بسيار وخيمي داشت توسط نيروهاي امدادي به بيمارستان منتقل شد، اما تلاش پزشکان براي نجات جان وي موثر واقع نشد.

تحقيقات انجام شده حاکي است ، قاتل پس از ارتکاب به اين جنايت با خوردن قرص سيانور دست به خودکش زده بود.

لازم به ذکر است ، تلاش پليس براي به دست آوردن علت درگيري اين دونفر همچنان ادامه دارد

*پلمپ 48 واحد قهوه خانه متخلف در بهشهر
در اجراي طرح امنيت محله محور در شهرستان بهشهر، طي 48 ساعت گذشته 48 سفره خانه و قهوه خانه متخلف پلمپ شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر گفت: در پي تماس تعدادي از شهروندان مبني بر ايجاد مزاحمت برخي از قهوه خانه ها و سفره خانه ها در سطح شهر بهشهر، طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در اين راستا برنامه ريزي شد.

سرهنگ دوم سيد محسن جعفري افزود: اين طرح طي 48 ساعت گذشته در اجراي دستورمقام قضائي مبني برتعطيلي ساعت کاري واحدهاي مشروحه درشب که در ساعت22:30 اعلام واطلاع رساني شده بود، دردستور کارقرار گرفت و توسط تيم هايي از ماموران انتظامي و پليس اماکن عمومي در سطح شهر اجرا شد که 48 واحد قهوه خانه و سفره خانه هاي مجاز وغيرمجاز متخلف شناسايي و پلمپ شد.

وي با بيان اينكه اين طرح با هدف مقابله با تخلفات و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي انجام شد، گفت: اين قهوه خانه ها و باغسراها به علت فعاليت غير قانوني و بی توجهی به قوانين و ضوابط ابلاغي پلمپ و از فعاليت صنفي مالكان اين واحدها نيز جلوگيري به عمل آمد.

 لازم به ذکر است ، دراجراي طرح امنيت اجتماعي برخوردبا موتورسيکلت سواران متخلف درسطح شهرستان تعداد 66 دستگاه موتورسيکلت متخلف توقيف وبه پارکينگ منتقل شد.