سه شنبه 20 خرداد 1393-13:11

سیل زدگان مازندران:

آسایش نداریم

گزارش+عکس از بازدید دادستان کل کشور از مناطق سیل زده مازندران/از دیروز که متوجه شدند شما به بازدید منطقه می‌آید، کوچه‌ها را آسفالت کرده‌اند/آزادسازی حریم تصرف شده نیازی به بودجه ندارد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز از مناطق سیل زده مازندران در شهرستان ساری، روستای مرمت و شهر هولار و همچنین منطقه فراش‌محله بهشهر بازدید کرد.

دادستان کل کشور ابتدا به شهر هولار رفت و خسارت‌های سیل را مشاهده کرد.

اژه‌ای در پاسخ به یکی از اهالی شهر هولار که گفته بود نیازمند اعتبار هستیم، اظهار داشت: آزادسازی حریم تصرف شده نیاز به بودجه ندارد.

وی به خانه تعدادی از اهالی شهر هولار رفت و سپس راهی بازدید از روستای مرمت و بعد هم فراش‌محله بهشهر شد.

زن میانسالی که لباس مشکلی به تن داشت در ابتدای فراش‌محله بهشهر به گپ‌و گفت با محسنی اژه‌ای پرداخت. این زن بعد از سلام واحوال‌پرسی با دادستان کل کشور و خوشامدگویی به اژه‌ای و قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال‌احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیل، خطاب به محافظان وی گفت: آقای اژه‌ای متعلق به ماست، نیازی به اسکورت و محافظ ندارد، می‌خواهم به خانه ما بیاید و خسارت‌ها را از نزدیک شاهد باشد.

محسنی اژه‌ای هم خطاب به این زن اظهار داشت: ما هم آمده‌ایم خسارت‌ها را از نزدیک ببینیم و در غیر این صورت، در تهران می‌ماندیم و گزارش خسارت‌ها را از مسئولان استانی می‌گرفتیم.

محسنی اژه‌ای به تعدادی از خانه‌ها سر زد و از اهالی که با او گفت‌وگو می‌کردند، علت سیل را از نظر آنها جویا می‌شد.

این زن ادامه داد: ابتدا منابع طبیعی مقصر است و بعد ما مقصر هستیم که به فرزندان خود یاد ندادیم مواظب جنگل باشند.

وی با اشاره به اینکه چرا دختر 12 ساله باید در سیل سال گذشته کشته شود و چرا زنان ما باید در سیل بدوند و من می‌دانم این چه دردی دارد، ادامه داد: قطع درختان و در مسیر رودخانه بودن این محله، عامل دیگر سیل است.

این زن حادثه دیده در سیل بهشهر خاطرنشان‌کرد: چرا سهم ما از طبیعت زیبای این منطقه باید خرابی‌های سیل باشد؟ محله ما آبشار دارد اما کسی آنجا را نمی‌شناسد، در عوض نماینده قبلی، بودجه را به روستای خود برد و آنجا را آباد کرد، چرا بودجه مناطق ضعیف را باید ببرند و در جای دیگری هزینه کنند؟

زن دیگری به اژه‌ای گفت:‌ شب و روز آسایش نداریم و با هر بارانی تصور می‌کنیم که سیل دیگری جاری می‌شود.

یکی دیگر از اهالی فراش‌محله بهشهر ادامه داد: تا چند سال قبل این رودخانه را لایروبی می‌کردند اما شهرداری چند سالی است که این رودخانه را لایروبی نکرده است.

زن دیگری خطاب به اژه‌ای خاطرنشان‌کرد: از دیروز که متوجه شدند شما به بازدید منطقه می‌آید، کوچه‌ها را آسفالت کرده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه هم بر آزادسازی حریم تصرف شده رودخانه تاکید کرد و اظهار داشت: آزادسازی حریم تصرف شده نیازی به بودجه ندارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا جلوی خسارت‌های سیل گرفته شود، افزود: چون نمی‌توانیم جلوی سیل را بگیریم اما می‌توانیم مانع از بروز خسارت شویم.

اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم و مسئولان باید تلاش کنند تا خسارت‌ها را کاهش دهیم، درباره جمع‌بندی بازدید‌های امروز، اظهار داشت: بعد از شنیدن سخنان مسئولان استان و صحبت‌های مردم منطقه، جمع‌بندی را انجام می‌دهیم.