جمعه 23 خرداد 1393-21:52

گروه فشار مراسم 24 خرداد آمل را برهم زد

استاندار: برخورد می کنیم

همایش سالروز پیروزی ملت در آمل، قبل از سخنرانی استاندار مازندران با قطع برق، انتشار گاز اشک آور و اسپری فلفل ناتمام ماند.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: همایش نخستین سال تشکیل دولت تدبیر و امید که از سوی تعدادی از فعالان ستاد سابق دکتر روحانی در آمل، در سالن کوثر پارک بانوان این شهر برپا شده بود، ناتمام ماند.

به گزارش مازندنومه، این برنامه که استاندار مازندران و برخی مسئولان استانی و شهری آمل هم در آن حضور داشتند، از ساعت 20:30 جمعه شب آغاز شد و حدود 3 هزار نفر شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش، در همایش سالروز حماسه 24 خرداد، ابتدا  قرآن تلاوت شد و در آن گاه سرود جمهوری اسلامی پخش و مولودی خوانی به مناسبت میلاد امام زمان اجرا شد.

در ادامه لطف الله آجدانی –مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران- به حاضران خیرمقدم گفت و در بزرگداشت 24 خرداد سخنرانی کوتاهی ایراد کرد.

مراسم با پخش سرود "ای ایران" پی گیری شد و در این هنگام قرار بود کلیپی برای مردم پخش شود که حاوی پیام تلفنی و تشکر دکتر حسن روحانی خطاب به مردم آمل بود که خرداد ماه سال گذشته به صورت تلفنی بیان شده بود.

بر اساس این گزارش، در این لحظه برق سالن قطع شد و قبل از ایراد سخنرانی استاندار، صداهایی در قسمت های انتهایی سالن(در ورودی بانوان) به گوش رسید و همزمان گاز اشک آور نیز در سالن انتشار یافت.

بعد از این اتفاق که تعدادی از زنان و کودکان دچار صدماتی شدند، نیروهای امنیتی و انتظامی حاضر در سالن، جمعیت را  به بیرون هدایت کردند.

در ادامه استاندار مازندران هم به خارج از سالن هدایت شد، در حالی که ربیع فلاح از اطرافیانش  مرتب پیگیر حال و سلامت مردم بود.

دقایقی بعد از این حادثه، استاندار قصد مراجعت دوباره به سالن را داشت تا برای دقایقی هم شده سخنرانی و از مردم آمل تشکر کند که با توجه به شرایط نامناسب سالن و متفرق شدن مردم مضطرب، همراهانش او را از این کار منع کردند.

در پی اقدام توهین آمیز گروه فشار در آمل، ربیع فلاح ضمن پرسش چندباره از وضعیت سلامت مردم و ضرورت برخورد با جریان های افراطی و ضدمردمی، اظهار داشت: مسئولان سیاسی و امنیتی آمل باید پاسخگوی این بی احترامی باشند و شیطنت هایی از این دست نمی تواند خللی در عزم و اراده دولت تدبیر و امید برای خدمت گذاری به مردم ایجاد کند.

گفتنی است قرار است عصر فردا مراسم مشابهی در ساری، بابل و قائم شهر هم برگزار شود.

*عکس تزیینی است.